شهر جیزه یکی از شهرهای دیدنی و اصلی ترین قطب های گردشگری کشور مصر به حساب می آید. در ادامه با اوج آرام همراه باشید تا به این شهر سفر کنیم. شهر جیزه یکی از قدیمی ترین شهر های دنیاريال با قدمتی چندین ساله، سالیان سال است که سهم زیادی از گردشگران در سال را جذب خود می کند.

جیزه کجاست؟

شهر جیزه یکی از شهرهای بزرگ کشور مصر است که جاذبه های گردشگری بسیار زیادی دارد. در همه جای دنیا جیزه با هرم های بزرگی که دارد، معروف است. اگر دقت کرده باشید در تمامی تصاویری که از کشور مصر می بینید، این اهرام وجود دارند. بنابراین می توانیم بگوییم اهرام جیزه برای تمام مردم دنیا نماد موثقی از کشور مصر است. جیزه پایتخت کشور مصر است که در دل صحرایی ترین نقطه مصر قرار دارد. از نظر موقعیت جغرافیایی این شهر در منطقه شمالی و در ساحل غربی رود نیل قرار دارد.

جیزه

خوب است تا بدانید این شهر سومین شهر بزرگی است که در کشور مصر می توان از آن نام برد. با توجه به اینکه شهر جیزه پایتخت مصر ست و جاذبه های گردشگری فراوانی دارد باید بگوییم در این شهر به تمام امکانات رفاهی دسترسی دارید. به همین علت برای سفر به جیزه و بازدید از جاذبه های زیبا و کهن این شهر، دغدغه ای از این بابت برایتان باقی نمی ماند. بزرگترین شهر مصر، قاهره می باشد.

اهرام مصر همگی در شهر جیزه قرار دارند. این شهر بزرگ و زیبا هر ساله توریست ها و گردشگران بسیار زیادی را از سراسر دنیا می طلبد. بنابراین باید بگوییم جیزه جزو یکی از قطب های مهم گردشگری کشور مصر به حساب می آید. اگر اهل سفر، ماجراجویی و گشت و گذار در تاریخ هستید، سفر به این شهر زیبا و تاریخی را به شما پیشنهاد می دهیم. اوج آرام افتخار این را دارد که برگزار کننده و مجری مستقیم تور مصر می باشد.

جمعیت شهر جیزه

با توجه به اینکه شهر جیزه پایتخت مصر است، جمعیتی بالغ بر 3628000 نفر ساکن آن هستند. خوب است تا بدانید جیزه تنها 8 کیلومتر از کشور پهناور مصر را به خود اختصاص داده است؛ اما به نسبت جمعیت زیادی در آن زندگی می کنند.

آب و هوای جیزه

با مطالعه مختصر اطلاعاتی که تا به اینجا به بررسی آن پرداختید، قطعا حالا دیگر می دانید شهر جیزه یک شهر صحرایی و کویری است. از این رو طبیعی است که آب و هوای این شهر در اکثر ماه های سال گرم و خشک باشد. خوب است تا بدانید میانگین و متوسط دما در این شهر به گونه ای است که حتی در فصول سرد سال نیز سرمای زیادی بر این شهر حاکم نیست.

آب و هوای جیزه

میانگین دمای هوا در فصل بهار در شهر جیزه بین 16 تا 28 درجه سانتی گراد است. همچنین در تابستان این میزان به 22 تا 34 درجه سانتی گراد تغییر می یابد. در فصل پاییز دمای هوا در این شهر اختلاف چندانی با تابستان ندارد و میانگین دمای هوا در این فصل به 20 تا 30 درجه سانتی گراد تغییر می کند. در مقابل متوسط دمای هوای زمستان های جیزه بین 10 تا 19 درجه سانتی گراد است. با توجه به این آمار می توان فهمید که شهر جیزه گرمای وحشتناک و طاقت فرسایی ندارد. در حالت کلی آب و هوای این منطقه گرم و خشک است و در تمام طول سال سرمای شدید و زیادی را به خود نمی بیند. بنابراین اگر دوستدار هوای گرم هستید، سفر به این شهر برایتان گزینه مناسبی است.

بهترین زمان سفر به جیزه

در صورت که قصد سفر به شهر جیزه را دارید، می توانید آب و هوای این شهر را در چند روز آینده مشاهده کنید. در این صورت می توانید در زمان و موقعیت مناسبی برنامه سفر خود به جیزه را تنظیم کنید. بهترین فصول سال برای سفر به شهر جیزه، از ماه مارس تا ماه ژوئیه (اسفند ماه تا مرداد ماه) و همچنین از ماه سپتامبر تا نوامبر (شهریور تا آذر) است. اکثر گردشگران برای سفر به این شهر در این ماه ها اقدام می کنند. البته ناگفته نماند که سایر ماه های سال نیز برای سفر به این شهر مناسب هستند. به طور کلی و طبق آمار گردشگرانی که به این شهر سفر می کنند و همچنین میانگین دمای هوا، این ماه ها جزو بهترین ماه های سفر به شهر جیزه به حساب می آیند. برای مشاوره رایگان میتوانید با کارشناسان اوج آرام در ارتباط باشید.

جاذبه های دیدنی جیزه

جاذبه های دیدنی جیزه

یکی از بخش های جذاب سفر به شهر جیزه، بازدید از جاذبه های دیدنی و گردشگری این شهر است. شهر جیزه به دلیل وجود اهرام تاریخی بسیار معروف است؛ اما به غیر از اهرام، جاذبه های گردشگری دیگر نیز دارد. در اینجا شما را با این جاذبه های گردشگری آشنا خواهیم کرد.

مجسمه ابوالهول

یکی از معروف ترین جاذبه های دیدنی شهر جیزه، مجسمه ابوالهول است. این مجسمه بسیار بزرگ تصویری از یک شیر با سر انسان را به نمایش می گذارد. این مجسمه در حال نگهبانی دادن از هرم های مصری است. خوب است تا بدانید طول مجسمه ابوالهول به 240 متر و ارتفاع آن به 20 متر می رسد. این مجسمه جزو قدیمی ترین و تاریخی ترین جاذبه های گردشگری مصر و این شهر است.

همچنین باید به این موضوع اشاره داشته باشیم که مجسمه ابوالهول یکی از مجسمه های قدیمی است که به صورت یکپارچه با سنگ ساخته شده است. بازدید از این مجسمه تاریخی در شهر جیزه بسیار شگفت انگیز خواهد بود. جالب است تا بدانید بازدید از این مجسمه حیرت و تحسین شما در کار دست انسان، آن هم در ادوار گذشته را بر می انگیزد. جالب اینجاست که حیرت و شکوه بازدید از این مجسمه تا حدی باستان شناسان را به وجد آورده است که آنها ساخت این مجسمه توسط انسان را غیر ممکن می دانند و اعتقاد دارند مجسمه ابوالهول به دست فرازمینی ها ساخته شده است.

صحرای جیزه

در شهر جیزه تمام جاذبه های دیدنی و گردشگری به نوعی حیرت برانگیز هستند. یکی دیگر از جاذبه های تاریخی و حیرت انگیز این شهر، صحرای جیزه است. در حقیقت مجسمه ابوالهول و اهرام مصر همگی در این صحرا بنا شده اند. صحرای جیزه یکی از کویری ترین و زیباترین بخش های جیزه است. اگر به بازدید از بناهای تاریخی این صحرا و به طور کلی صحرا گردی علاقه مند هستید، می توانید از این منطقه دیدن کنید.

هتل های جیزه

همانطور که قبلا هم به این موضوع اشاره داشتیم، در شهر جیزه شما به انواع امکانات رفاهی دسترسی دارید. با توجه به اینکه جیزه یک شهر مهمان پذیر و توریستی است، هتل های مختلفی در این شهر بنا شده اند. در ادامه به چند نمونه از بهترین هتل های این شهر اشاره می کنیم.

هتل ایندیانا

هتل سه ستاره ایندیانا یکی از هتل های شهر جیزه است که 120 اتاق تمیز برای پذیرش مسافران و گردشگران دارد. در این هتل انواع خدمات رفاهی و اقامتی به مسافران ارائه داده می شود. اتاق ملاقات، رستوران، استخر، حمل و نقل فرودگاهی، سرویس اتاق و… از جمله امکاناتی است که در این هتل دریافت می کنید.

هتل هیلتون پیرامیدز گولف

یکی دیگر از هتل های شهر جیزه، هتل هیلتون پیرامیدز گولف است. این هتل با 277 اتاق زیبا و مدرن پذیرای گردشگران و مسافران است. چشم انداز این هتل، اهرام زیبا و کهن مصر هستند. از جمله امکانات رفاهی در هتل هیلتون باید به زمین گلف، جکوزی، سالن بار، اسپا، سالن بدنسازی، اتاق کنفرانس و… اشاره کنیم.

رستوران های جیزه

در شهر جیزه می توانید خوشمزه ترین غذاهای مصری را سرو کنید. یکی از بهترین رستوران های این شهر، رستوران کزاز است. در این رستوران نه تنها منوی متفاوتی از انواع غذاهای مصری بلکه انواع غذاهای خاورمیانه ای را نیز می توانید سرو کنید. خوب است تا بدانید غذاهای این رستوران جزو پرطرفدارترین غذاهایی هستند که که گردشگران و توریستان از آن استقبال می کنند. همچنین رستوران سکویا یکی دیگر از رستوران های معروف شهر جیزه است که خوش طعم ترین و خوشمزه ترین منوی غذایی را دارد.

اهرام شهر جیزه

انواع غذاهای مدیترانه ای، خاورمیانه ای، گیاهی، مصری و… در این رستوران طبخ می شود. در این رستوران شما می توانید با قیمت متوسط، انواع غذاهای دلخواهتان را سفارش دهید. تست کردن غذاهای مصری در بهترین رستوران جیزه، خالی از لطف نیست. به خاطر داشته باشید این رستوران ها معمولا غذاهایشان را با کیفیت بالا در اختیار مشتریان قرار می دهند؛ زیرا جزو معروف ترین رستوران های جیزه هستند.

اهرام جیزه

همانطور که متوجه شدید شهر جیزه به دلیل وجود اهرام متعدد، بسیار معروف و مشهور است. قدمت اهرام مصر (اهرام ثلاثه) به 3000 سال پیش از میلاد مسیح می رسد. خوب است تا بدانید هرم خوفو یکی از قدیمی ترین اهرام مصر است که در لیست عجایب هفت گانه دنیا قرار دارد. طبق تحقیقات و پژوهش ها در مصر حدود 118 تا 138 هرم وجود دارد که بزرگترین و قدیمی ترین آنها هرم خوفو است. این هرم همچنان دست نخورده باقی مانده است و همچنان پا برجاست. به همین علت جزو عجایب هفت گانه به حساب می آید. خوب است تا بدانید اهرم مصر همگی رمز و رازهایی دارند که آنها را کمی عجیب و غریب جلوه می دهد. شما می توانید در صحرای جیزه و در نزدیکی قاهره، سه اهرام بزرگ و غول پیکر معروف مصر را مشاهده کنید. این اهرام همگی از سنگ های آهکی صیقلی شده ساخته شده اند و به خوبی نور را منعکس می کنند. به همین خاطر زیبایی و شکوه خاصی در این اهرام وجود دارد.

اهرام ثلاثه

شهر جیزه شهر هرم هاست. در این شهر شما انواع هرم های تاریخی و قدیمی را مشاهده می کنید. یکی از این اهرام، منقرع است. این هرم جزو یکی از بزرگترین اهرام جیزه به حساب می آید. قدمت این هرم به دوران چهارم مصر می رسد و جزو بناهای بسیار قدیمی و کهن این شهر است.

دیدگاهتان را بنویسید