جاذبه های گردشگری مصر تداعی کننده تصاویر و موقعیت های عرفانی نزد مردم دنیا هستند. این کشور بیشتر با عنوانِ جذابش یعنی «زادگاه تمدن» شناخته می شود، چرا که پُر است از حادثه های تاریخی و سنت های پر افتخار. در طی عبور تمدن های مختلف در مصر، مقبره ها، مجسمه ها و استراحتگاه های مختلف در این کشور توسعه یافته اند که امروزه به عنوان جاذبه های گردشگری شناخته می شوند. شما می توانید با یک مرتبه سفر تفریحی تور مصر از دنیای مدرن به دنیای باستان قدم بگذارید و در تاریخ گردش کنید.

اگر قصد دارید تاریخ باستان و جاذبه های طبیعی را یکجا ببینید، در میان انبوهی از تجملات قدم بگذارید، در یک استراحتگاه محلی نزدیک دریای سرخ استراحت کنید، در کافه های اسکندریه قهوه بنوشید (مانند کسانی که هزاران سال قبل از شما این کار ها را کردند)، می توانید با تور گردشگری مصر به این کشور سفر کنید. در این مطلب، به معرفی 6 جاذبه گردشگری مهم در مصر پرداخته ایم که باید در چک لیست سفرتان به این کشور بگنجانید.

مجموعه اهرام جیزه

مجموعه اهرام جیزه از مهم ترین جاذبه های گردشگری مصر هستند!

این مجموعه به عنوان مهم ترین گزینه در بین سایر جاذبه های گردشگری مصر شناخته می شود. این اهرام را به عنوانِ آخرین بازماندگان از عجایب هفتگانه موجود در کل دنیا می شناسند. بعد از گذشت 4 هزار سال، تغییرات آب و هوا، جنگ، رفت و آمد تمدن های مختلف و … نتوانستند این اهرام را یک درصد نسبت به ظاهر اولیه شان تغییر دهند.

یکی از این هرم ها «خوفو» و دیگری مجسمه‌ی «ابوالهول» نام دارد. اگر در تصویر به آنها نگاه کنید متوجه میزان عظمتشان نخواهید شد، فقط با سفر و حضور در نزدیکی این اهرام است که دلیل قرار گرفتنِ آنها در لیست «عجایب جهان» را درک می کنید.

دره پادشاهان یا Valley of the Kings در بین جاذبه های گردشگری مصر بی‌همتاست.

شهرت دره پادشاهان در بین سایر جاذبه های گردشگری مصر کم از مجموعه اهرام جیزه نیست. این محل، 2100 سال قبل از میلاد مسیح محل تدفین افراد مهم و پادشاهان مصری بوده است. زمانی که با راهنمای تور به این منطقه وارد شدید با ویرانه ها، منظره ها و نام های عجیب و جذاب و قبرستان فرعون با قدمت چند میلیون ساله روبرو خواهید شد.

این دره دارای 63 مقبره از پادشاهان و ولیعهد ها است. زمانی که برای بازدید از داخل مقبره ها اقدام می کنید به شما اجازه عکاسی نمی دهند تا آسیبی به ساختار طبیعی مقبره ها وارد نشود. بهتر است به جای عکاسی خوب به اطراف نگاه کنید و آنها را به خاطر بسپارید.

معابد ابوسمبل در مصر

معابد ابوسمبل در مصر

برای رسیدن به معابد ابوسمبل، یکی از معروف ترین جاذبه های گردشگری مصر باید کمی از مسیر را پیاده طی کنید. این معابد در زمان پادشاهی رامسس دوم ساخته شده اند. قدمت آنها به قرن 14 پیش از میلاد برمی گردد. با ورود به این منطقه، مجسمه های عظیم رامسس را مشاهده خواهید کرد که از دل صخره ها بیرون زده اند. وقتی وارد فضای داخلی معابد می شوید احساس می کنید که با ماشین زمان به دوران باستان پا گذاشته اید!

قایقرانی با فلوکا، پایین رود نیل

به عنوان یک توریست می توانید به پایین رودخانه همیشه پر آب و محبوب نیل بروید و با استفاده از یک قایق سنتی به اسم فلوکا تجربه ای شاعرانه از طبیعت ِبکر مصر داشته باشید. اجاره قایق کاملا مقرون به صرفه است و در کنار آن می توانید از وعده های غذایی سنتی مصر لذت ببرید. بعد از این تجربه‌ی دلچسب می توانید برای رفتن به شهر اسوان و الاقصر یا جنوب اسوان به سمت دریاچه ناصر اقدام کنید.

استراحتگاه های حاشیه دریای سرخ برای فرار از دغدغه های روزمره

بسیاری از مسافران در بازدید از جاذبه های گردشگری مصر بیشتر به دنبال تفریحاتی هستند که نزدیک دریا واقع شده اند. اگر جزء این گروه از افراد هستید و از پیاده روی روی شن ها و صحراها چندان لذت نمی برید، می توانید به سواحل دریای سرخ پناه ببرید. سالهاست که در حاشیه دریای سرخ از بازدید کنندگانی که به مصر سفر می کنند به نحو احسن پذیرایی می شود.

می توانید به سراغ معروف ترین مکان تفریحی در این منطقه یعنی شرم الشیخ بروید که در شبه جزیره سینا واقع شده است. در این منطقه انواع و اقسام استراحتگاه های مختلف وجود دارد که شما را از بطن زندگی و دغدغه های روزمره تان برای چند ساعت جدا می کنند.

کوه سینا در مصر

بازدید از کوه سینا را از دست ندهید.

شاید اسم کوه سینا برایتان جدید نباشد که کاملا طبیعی است. کوه سینا به عنوان جاذبه گردشگری مصر، در بسیاری از داستان های مقدس اسم بُرده شده است و به طور خاص در بین افراد یهودی و مسیحی جایگاه ویژه‌ای دارد. گفته می شود خداوند در این کوه ده فرمان را به موسی ابلاغ کرده است. جدا از منظر تاریخی، این کوه از نظر بصری هم چشمگیر و جذاب است. کسانی که راه را بر خود هموار کنند و از کوه سینا بالا بروند به یک کلیسای ارتدکس یونانی می رسند و می توانند در آن خستگی در کنند. زمانی که به بالای کوه برسید، همه چیز از آن بالا جذاب تر و درخشان به نظر می رسد.

دیدگاهتان را بنویسید