متداول ‌ترین روش مهاجرت به فرانسه، روش اقامت فرانسه از طریق تمکن مالی یا خود حمایتی است. در این روش، متقاضیان باید بتوانند تمکن مالی مناسبی را اثبات کنند تا بتوانند اقامتی بلند مدت در فرانسه دریافت کنند. با داشتن اقامت فرانسه از طریق تمکن مالی، متقاضیان می‌ توانند از بسیاری از امکانات و خدمات فرانسه از جمله اخذ وام از بانک‌ های فرانسه، حق رانندگی و دریافت گواهینامه، سفر به کشور های عضو شینگن و حتی اقامت دائم در فرانسه بهره مند شوند.

در این روش، شرط اصلی اثبات تمکن مالی و همچنین اثبات توانایی زندگی در فرانسه بدون نیاز به داشتن شغل در این کشور است. به عبارت دیگر، متقاضیان باید بتوانند اثبات کنند که قادر به پرداخت هزینه ‌های زندگی خود و خانواده‌ شان در فرانسه هستند. برای این منظور در ابتدا به متقاضیان اقامت یک ساله و به فرزندان زیر 18 سال آن ها، اقامت 5 ساله داده می ‌شود. در طول این یک ‌سال، شهروندی آن‌ ها و شرایط تحصیل فرزندانشان در نظر گرفته می ‌شود. اقامت فرانسه از طریق تمکن مالی فرانسه سال به سال قابل تمدید است و به مرور زمان می توان اقامت دائم گرفت.

برخی از مهم ترین مزایای اقامت فرانسه عبارت هستند از:

شرایط اقامت فرانسه از طریق تمکن مالی

اقامت فرانسه از طریق تمکن مالی یکی از مطمئن ترین روش های دریافت اقامت اروپا می باشد. جهت دریافت این نوع اقامت، باید به توانایی اثبات تمکن مالی را داشته باشید. اگر قصد اقامت کشور فرانسه را دارید بهتر است بدانید که پس از 14 روز از زمان تکمیل مدارک خود، وقت سفارت برای شما تعیین می گردد.

در مرحله بعد، شما به سفارت فرانسه در تهران دعوت خواهید شد و بعد از انجام اقدامات لازم از جمله، ارائه پرونده، مصاحبه، انگشت نگاری و غیره می توانید اقامت یک ساله برای خود و خانواده تان دریافت کنید.

دریافت اقامت فرانسه از طریق خود حمایتی

شرایط اصلی جهت اقامت فرانسه از طریق تمکن مالی به شرح زیر می باشد:

تمکن مالی : متقاضی باید بتواند اثبات کند که توانایی تامین هزینه ‌های زندگی در فرانسه برای خود و خانواده ‌اش را دارد. میزان تمکن مورد نیاز برای متقاضی اصلی 40 هزار یورو، برای همسرتان 20 هزار یورو و برای هریک از فرزندان 10 هزار یورو است.

داشتن درآمد ماهانه: متقاضی جهت دریافت اقامت فرانسه از طریق تمکن مالی باید بتواند اثبات کند که دارای درآمد ماهانه کافی جهت تامین هزینه‌ های زندگی خود و خانواده ‌اش در فرانسه است. هر فرد بایستی مبلغ 1300 € (یورو) در آمد غیر شغلی، به صورت ثابت در هر ماه برای خود  و به ازای همسر خود 1400 € (یورو) و همچنین به ازای هر فرزند در هر ماه مبلغ 750 € (یورو) را ارائه کند.

داشتن سپرده مالی در بانک: متقاضی باید یک مبلغ اولیه را در حساب خود ارائه نماید. بدین صورت که فرد بایستی مبلغ اولیه 40.000 € (یورو) برای خود و مبلغ 20.000 € (یورو) برای همسر و مبلغ 10.000 € (یورو) برای فرزند کمتر از 18 سال خود را ارائه نماید.

هزینه اقامت فرانسه از طریق تمکن مالی

بعد از اخذ اقامت فرانسه از طریق تمکن مالی، مهمترین نکته ‌ای که باید به آن توجه داشت، هزینه‌ های زندگی در این کشور می باشد. این هزینه‌ ها برای افرادی که این نوع ویزا را دریافت کرده ‌اند، بسیار مهم است و باید به درستی مدیریت شوند. هزینه های زندگی برای شهر های مختلف در فرانسه متفاوت است، اما در ادامه می ‌توانید به طور میانگین هزینه ‌های زندگی در فرانسه را برای یک خانواده چهار نفره و یک فرد مجرد مشاهده کنید:

هزینه یک خانواده 4 نفره بدون در نظر گرفتن هزینه اجاره خانه، در هر ماه حدودا معادل 4150 دلار می باشد. هزینه یک فرد مجرد بدون در نظر گرفتن هزینه اجاره خانه، در هر ماه حدودا معادل 1160 دلار می باشد.

یکی از بیشترین هزینه هایی که در کشور فرانسه خواهید داشت، اجاره خانه خواهد بود. در اینجا می ‌توانید به طور میانگین هزینه‌ های اجاره خانه در شهر های کوچک و بزرگ فرانسه را برای یک آپارتمان یک خوابه مشاهده کنید: جهت پرداخت اجاره یک آپارتمان تک خوابه، در شهرهای کوچک در هر ماه مبلغی حدود 500 الی 670 یورو لازم می باشد. جهت پرداخت اجاره یک آپارتمان تک خوابه، در شهرهای بزرگ مانند پاریس در هر ماه مبلغی حدود 900 الی 1250 یورو لازم می باشد.

هزینه بیمه سلامت: بیمه سلامت یکی از مهمترین نیازهای شما جهت اقامت فرانسه از طریق تمکن مالی است و شما باید برای خود و خانواده ‌تان بیمه سلامت بگیرید. هزینه بیمه سلامت به میزان سن، جنسیت و تعداد افرادی که بیمه می‌ شوند بستگی دارد. لازم به ذکر است که هزینه ‌های اقامت در فرانسه ممکن است با توجه به تغییرات قوانین و مقررات، تغییر کند. بنابراین برای اطلاع از هزینه ‌های دقیق جهت اقامت فرانسه از طریق تمکن مالی بهتر است با وکیل یا مشاوران مهاجرتی معتبر تماس بگیرید.

اخذ اقامت فرانسه

مدارک مورد نیاز برای اقامت فرانسه از طریق تمکن مالی

برای اقامت فرانسه از طریق تمکن مالی، مدارک زیر لازم است:

امیدوارم که از خواندن این نوشته لذت برده باشید و برایتان مفید بوده باشد. شما عزیزان می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر برای اقامت و یا اخذ ویزا از طریق شماره تماس و یا راه های ارتباطی بیشتر با کارشناسان ما در ارتباط باشید.