شهر قاهره که خیلی از افراد آن را به عنوان پایتخت کشور مصر شناسایی می کنند، یکی از بزرگترین و پر جمعیت ترین شهر های موجود در جهان عرب به حساب می آید. این شهر به عنوان ششمین شهر پر جمعیت در سراسر جهان شناخته شده و همین مسئله هم باعث شده تا خیلی از افراد نسبت به مشاهده آن علاقه زیادی داشته باشند. به خاطر داشته باشید که شهر قاهره ویژگی های مثبت زیادی را در خود جای داده است. این شهر در نزدیکی دلتای نیل قرار گرفته و رود نیل هم دقیقا از میانش می گذرد. لازم به ذکر است که این شهر جالب به عنوان یکی از بزرگترین کلان شهر های تاریخ شناخته شده است. امروز ما قصد داریم تا در مورد ویژگی های کلی شهر قاهره با شما صحبت کنیم. پس برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این شهر با ما همراه شوید.

تاریخچه شهر قاهره

شهر قاهره یک تاریخچه گسترده و عظیم را در خود جای داده است. شاید یکی از مهم ترین ویژگی های کلیدی این شهر را بتوان تاریخچه آن در نظر گرفت. قاهره را می توان یکی از قدیمی ترین شهر های جهان در نظر گرفت. قدمت این شهر به قبل از میلاد مسیح و به زمان روم باستان باز می گردد. البته که نام این شهر فقط هزار سال است که به قاهره تغییر یافته و مردم در زمان های قدیم آن را با نام دیگری شناسایی می کردند.

به صورت کلی، این شهر به عنوان اولین سکونت گاه فسطاط به حساب می آید. این شهر در سال 641 میلادی با تلاش عمر و عاص ساخته شد. این شهر مسجد، بنا های تاریخی اسلامی و بازار های زیادی را در خود جای داده است. به خاطر داشته باشید که این شهر در طول بازه های زمانی مختلف توانسته اهمیت زیادی کسب نماید.

به خاطر داشتن موقعیت ویژه و امکانات گسترده، شهر قاهره در طول بازه های زمانی مختلف مورد توجه گروه زیادی از مردم بوده است. در طول جنگ های جهانی اول و دوم و سایر جنگ هایی که میان مسلمانان و مسیحیان ایجاد شد، این شهر با تغییرات متنوعی مواجه گشت.

به خاطر داشته باشید که این شهر زیبا جنگ های زیادی را به خود دیده و همین مسئله هم باعث شده تا توسط حکومت عثمانی، حکومت قدیمی اروپا و روم باستان مورد توجه قرار گیرد. ناصر خسرو که یکی از بزرگان تاریخ به حساب می آید، در مورد این شهر می گوید قاهره در ابتدا لشکر گاه سپاه معز لدین الله بود.

تاریخچه شهر قاهره

جمعیت شهر قاهره

همانطور که در قسمت های قبل تر هم به این مسئله مهم و کلیدی اشاره کردیم، شهر قاهره یکی از پر جمعیت ترین شهر های جهان به حساب می آید. اگر بخواهیم جمعیت این شهر را به صورت دقیق مورد بررسی قرار دهیم، باید بگوییم که این شهر چیزی در حدود 20 میلیون نفر جمعیت دارد. همین مسئله هم باعث شده تا به عقیده اکثر کارشناسان، این شهر ششمین شهر بزرگ و پر جمعیت جهان به حساب بیاید.

به خاطر داشته باشید که تراکم جمعیتی در این شهر نسبتا عادی بوده و همین مسئله هم باعث شده تا زندگی در آن مشکلات جدی را برای افراد ایجاد نکند. در طول بازه های زمانی مختلف، جمعیت شهر قاهره تغییرات زیادی را به خود دیده است. به عنوان مثال، در چند سال پیش جمعیت این شهر فقط نزدیک به 10 میلیون نفر بود. ولی با زاد و ولد و مهاجرت جمعیت این شهر افزایش پیدا کرد تا 20 میلیون نفر رسید.

طبق آخرین اطلاعات رسمی درج شده توسط مقامات کشور مصر، در حال حاضر شهر قاهره 22 میلیون نفر جمعیت را در خود جای داده است. این جمعیت در بافت های آپارتمانی و ویلایی این شهر زندگی کرده و نسبت به انجام فعالیت های روزانه خود مشغول هستند. لازم به ذکر است که در این شهر امکانات تفریحی و تجاری گسترده ای هم نصب شده است. همین مسئله هم باعث شده تا خیلی از افراد به زندگی در این  علاقه زیادی نشان دهند.

مساحت شهر قاهره

از نظر مساحت هم شهر قاهره ویژگی های مثبت زیادی را در خود جای داده است. به عنوان مثال این شهر در نزدیکی دلتای نیل قرار گرفته است. رود نیل از میان این شهر گذشته و صحنه های طبیعی و زیبای زیادی را ایجاد نموده است. در نتیجه، از نظر ابعاد قاهره در دسته شهر های بزرگ و گسترده ای قرار می گیرد که خیلی از افراد نسبت به زندگی در آن علاقه نشان می دهند.

جالب است بدانید که دریای مدیترانه در فاصله 165 کیلومتری شمال این شهر واقع شده است. در هر صورت هم اکنون مساحت شهر حدود 8636 کیلومتر مربع است. داشتن جمعیت زیاد همراه با مساحت گسترده باعث شده تا شهر قاهره به عنوان یکی از بزرگترین و پر جمعیت ترین شهر های سراسر جهان شناخته شود.

مسلما در این شهر توریست ها و افراد ساکن می توانند امکانات گسترده ای در اختیار داشته باشند. همین مسئله هم باعث شده تا خیلی از افراد ساکن در مصر نسبت به مهاجرت به این شهر و ساکن شدن در آن علاقه زیادی نشان دهند.

عکس هایی از شهر قاهره

در ادامه شما می توانید تصاویری را از شهر قاهره مشاهده نمایید. این تصاویر در بازه های زمانی مختلف از این شهر گرفته شده اند. عکاس های حرفه ای بیشتر بر روی امکانات تفریحی و تجاری تمرکز داشته اند. همین مسئله هم باعث شده تا بافت جمعیتی این شهر به خوبی نمایش داده نشود. به خاطر داشته باشید که قاهره یکی از مشهور ترین شهر های جهان به حساب می آید. یکی از دلایل مشهور بودن آن مربوط به تعداد زیادی عکس ها و تصاویری است که از این شهر منتشر شده است.

عکس شهر قاهره

جاذبه های گردشگری شهر قاهره

حال که مباحث مقدماتی را پشت سر گذاشتیم، بیایید تا به سراغ جاذبه های گردشگری شهر قاهره برویم. به صورت کلی، در این شهر یک سری جاذبه های طبیعی، تاریخی، باستانی و انسانی وجود دارد. هر کدام از این جاذبه ها یک سری ویژگی های خاص داشته و به نحوی خاص سفر شما را تحت تاثیر خود قرار خواهند داد. پس در صورتی که شما هم به دنبال دیدن قاهره هستید، در مهم ترین مرحله باید با مهم ترین جاذبه های این شهر آشنایی پیدا کنید تا در این زمینه با هیچ مشکل خاصی مواجه نشوید.

مرکز شهر قاهره را می توان به عنوان یکی از دیدنی ترین موقعیت های این شهر در نظر گرفت. به صورت کلی، این قسمت از شهر بر اساس معماری قرن 19 طراحی شده است. همین مسئله هم باعث شده تا زیبایی این منطقه دو چندان شود. تور مصر توسط شرکت اوج آرام با قیمت فوق العاده و امکانات لاکچری ارائه می شود و شما می توانید با رزرو این تور لحظات ناب و خاطره انگیزی را با خانواده و دوستان خود بسازید.

در قرن نوزدهم این شهر پاریس شرق نامیده می شد. پس اگر شما هم به دنبال دیدن یک معماری فوق العاده و ساختمان های زیبا هستید، با خیال راحت می توانید از مرکز قاهره دیدن نمایید. خیابان های با شکوه، خانه های جذاب، ساختمان های تاریخی و موزه های زیاد از جمله ویژگی های کلیدی این منطقه به حساب می آیند.

بناهای دیدنی شهر قاهره

رود نیل به عنوان دیگر جاذبه گردشگری شهر قاهره شناخته شده است. رود نیل یکی از بزرگترین رودخانه های جهان به حساب می آید. این رود به عنوان یکی از اصلی ترین جاذبه های شهر در کشور مصر شناخته شده است. به خاطر داشته باشید که بر روی این رود، یک سری پل زیبا طراحی شده است که کاربران می توانند از پل های ذکر شده هم دیدن نمایند.

یکی از مهم ترین و خاص ترین جاذبه ها که در دیگر نقاط جهان یافت نمی شود مربوط به اهرام گیزا می باشد. این اهرام ویژگی های مثبت زیادی داشته و در زمان مصر باستان طراحی شده اند. به خاطر داشته باشید که این اهرام تا همین امروز به عنوان یکی از مهم ترین جاذبه های گردشگری جهان به حساب می آیند که خیلی از افراد را در مورد نحوه ساختشان به تفکر مجبور می کنند.

میدان تحریر دیگر موقعیت جالب شهر قاهره به حساب می آید که توریست ها می توانند نسبت به مشاهده آن اقدام نمایند. این موقعیت شهر به شما اجازه می دهد تا خیلی راحت با فرهنگ یا تمدن مردم باستان مصر آشنایی پیدا کنید. این میدان به عنوان یکی از قدیمی ترین مکان های گردشگری به حساب می آید. در ضمن اگر موقع مراسم ها و جشن های باستانی هم فرا برسد مردم مجددا در این میدان جمع شدن و نسبت به شادی کردن اقدام می نمایند.

از جمله دیگر موقعیت های دیدنی شهر قاهره می توان به قلعه صلاح الدین، برج القاهره و موزه بزرگ مصر اشاره کرد. هر کدام  از این موارد یک سری ویژگی های خاص داشته و به نحوی هم روند سفر شما را تحت تاثیر خود قرار می دهند.

جاذبه های مهم شهر قاهره

رستوران های شهر قاهره

البته که جاذبه های گردشگری شهر قاهره به عنوان تنها دلیل شهرت و محبوبیت این شهر به حساب نمی آیند. یک سری رستوران های محبوب و معروف در این شهر واقع شده است که نظر همه مهمانان را نسبت به این شهر تغییر می دهد. در ادامه شما می توانید چند مورد از محبوب ترین رستوران های واقع شده را مشاهده نمایید. هر کدام از این رستوران ها یک سری ویژگی های خاص و کلیدی را در خود جای داده اند.

رستوران سمکمک اولین رستورانی است که ما قصد صحبت در مورد آن را داریم. این رستوران ابعاد کوچکی داشته و محیط دنجی را برای شما فراهم می کند. از جمله مهم ترین ویژگی های سمکمک می توان به داشتن محیطی دوستانه، آرام و زیبا اشاره کرد. این رستوران در کنار دریای مدیترانه واقع شده و همین مسئله هم باعث شده تا محبوبیت زیادی به دست آورد.

کوشاری ابو طارق دومین رستورانی است که ما قصد صحبت در مورد آن را داریم. به صورت کلی، این مورد از رستوران های شهر قاهره غذا های محبوب و تند مصری را تولید کرده و در اختیار مشتریان قرار می دهد. برنج، ماکارونی، سس گوجه، پیاز، سیر، عدس، سرکه و فلفل قرمز از جمله مهم ترین مواد خوراکی هستند که در این رستوران پیدا می شوند. به خاطر داشته باشید که صاحب این رستوران یعنی ابو طارق، آشپز حرفه ای بوده و می تواند غذا های متنوعی را همراه با سطوح کیفیتی عالی تولید نماید.

در نهایت، آخرین رستورانی ما که قصد صحبت در مورد آن را داریم مربوط به آندره ماریوتیا می باشد. این مورد از رستوران های شهر قاهره میزبان فرهنگ های مختلف بوده و به شما اجازه می دهد تا از غذا های متنوعی هم لذت ببرید. این رستوران همراه با تم اسپانیایی طراحی شده و خدمات خود را در اختیار متقاضیان و مشتریان قرار می دهد البته که غذا های این رستوران هم در دسته غذا های اسپانیایی قرار می گیرند. داشتن ویو زیبا، طراحی جالب و منوی قوی از جمله مهم ترین ویژگی های کلیدی این رستوران محبوب به حساب می آیند.

هتل های شهر قاهره

در نهایت، آخرین موردی که در مقاله امروز ما قصد صحبت در مورد آن را داریم مربوط به هتل های شهر قاهره می باشد. در این شهر یک سری هتل های خاص واقع شده است. قاهره یکی از بزرگترین مراکز تفریحی و توریستی جهان به حساب می آید و همین مسئله هم باعث شده تا هتل های این شهر محبوبیت زیادی کسب کنند.

هتل چهار فصل، یکی از بهترین هتل های شهر قاهره به حساب می آید. این هتل که با دید بر روی ارکستر و رودخانه زیبای نیل طراحی شده است، می تواند تجربه یک سفر لاکچری را در اختیار متقاضیان قرار دهد. به خاطر داشته باشید که این هتل از رستوران، کافی شاپ و بار حرفه ای استفاده کرده و آماده ارائه خدمات به کاربران می باشد.

هتل گیزا را می توان به عنوان دومین مورد از هتل های محبوب شهر قاهره در نظر گرفت. به صورت کلی، این هتل ویژگی های مثبت زیادی داشته و همین مسئله هم باعث شده تا دیدن آن به مسئله ای مهم و کلیدی تبدیل شود. این هتل فاصله نزدیکی با اهرام گیزا داشته و با باغ های سر سبز هم پوشیده شده است. در ضمن، با اقامت در این هتل شما می توانید از موقعیت های باستانی قاهره لذت ببرید.

دیدگاهتان را بنویسید