اعتراض به ریجکت ویزا

بی تردید همه ی درخواست های  اخذ ویزا پروسه موفقی را پشت سر نمی گذارند و تعدادی از آن ها ریجکت ویزا مواجه خواهند شد. در بیشتر موارد چنینی، با اعتراض به ریجکت ویزا ممکن است بتوانید رای نهایی سفارت را تغییر بدهید و ویزای خود را با موفقیت دریافت نمایید. احتمال این وجود دارد که علت ریجکت شدن ویزای شما وجود نقصی در مدارک، وجود مدرک اشتباهی، بروز هرگونه سوء تفاهم و یا حتی اشتباه آفیسر هنگام بررسی درخواست ویزای شما باشد. در هر صورت جهت بررسی مجدد پرونده خود و اعتراض به ریجکت ویزا از جمله روش هایی است که در ادامه به توضیح آنها خواهیم پرداخت.

اگر با ریجکت ویزای خود مواجه شدید، یکی از بهترین کار هایی که می توانید بکنید این است که اعتراض خود را در کوتاه ترین زمان ممکن ثبت کنید. شما می توانید برای رفع ریجکتی ویزا با کارشناسان آژانس اوج آرام در ارتباط باشید، کارشناسان ما پاسخگوی تمامی سوالات شما خواهند بود و با دانش و تجربه بالای خود در این زمینه به شما در حل این مشکل کمک میکنند.

نامه ریجکتی ویزا

علت ریجکت شدن ویزای هر شخص در نامه ای که سفارت برای او ارسال می کند قید شده است. در متن این نامه که البته برای کشورهای متفاوت یکسان نیست، سفارت اعلام می کند که چرا با درخواست اخذ ویزای شما موافقت نکرده است. همچنین به شما توضیح خواهد داد که مجاز به انجام چه اقداماتی هستید اگر که به ریجکت شدن ویزای خود اعتراض دارید.

در این نامه همینطور اعلام می شود که شما تا چه موقعی برای اعتراض به ریجکتی ویزا مهلت دارید و باید آن را به چه صورت و به کجا ارسال نمایید. این نامه عموما به زبان کشوری است که می خواهید به آن مهاجرت کنید. ممکن است در بعضی موارد که زبان کشور مقصد شما خیلی رایج و عمومی نباشد، نامه به زبان انگلیسی ارسال شود.

اصلی ترین دلایل ریجکت ویزا

سفارت های کشورهای مختلف  در جهان همواره مطابق یک سری دستورالعمل های ارائه شده توسط کشور خود پرونده های درخواست ویزا را بررسی و نتیجه را اعلام می کنند. ولی در همین حال، پروسه بررسی کردن درخواست اخذ ویزا توسط شهروندان کشور های در دنیا هم تا حد زیادی متفاوت خواهد بود. در بعضی موارد مامور سفارت با در نظر گرفتن ملیت و کشور درخواست کننده ویزا ممکن است سخت گیری های خاصی را اعمال نماید. ولی در همین حال، ریجکت شدن ویزا می تواند برای هر متقاضی به علت های مختلفی اتفاق بیافتد. اصلی ترین دلایل ریجکت ویزا به شرح زیر می باشد:

وجود ابهام در دلیل مهاجرت می توان با قاطعیت گفت که از جمله مهم ترین دلایل ریجکت ویزا، مخصوصا ریجکت ویزای شنگن، مبهم بودن علت عنوان شده از سمت شما برای پروسه مهاجرت شما برای آفیسر سفارت می باشد.

ممکن است آفیسر بعد از بررسی کردن مدارک و اسناد شما به این نتیجه رسیده باشد که هدف اصلی شما چیز دیگری بجز گردشگری، کار، تحصیل… است و دلیلی که شما در پرونده خود ذکر کرده اید حقیقت ندارد. به همین دلیل اعتراض کردن به جهت رفع ریجکتی ویزا در چنین مواردی می بایست با بررسی فراوان و توسط کارشناس های با تجربه صورت بگیرد.

برگشن به کشور خود یکی دیگر از مهم ترین دلایل ریجکت ویزا عدم قانع شدن آفیسر سفارت از بازگشت شما به کشور پیش از انقضای مدت زمان ویزا می باشد. در چنین موردی، به احتمال زیاد شما دلیل های مناسب جهت بازگشت به کشور را ارائه نداده اید. کارشناس ها و مشاوراناوج آرام همگی با تجارب موفق در مورد رفع ریجکتی ویزا آماده هستند تا استدلال های خوبی به شما ارائه دهند که بتوانید سفارت را در این مورد قانع نمایید.

بیمه انتخاب کردن نوع بیمه جهت پیشگیری از ریجکت شدن ویزا اهمیت بالایی دارد. تایپ های مختلف ویزا هرکدام نیازمند بک نوع خاص از بیمه مسافرتی و یا بیمه های جامع با تایم مشخصی می باشند.

در بعضی موارد، با خریدن یک بیمه اشتباه یا نامناسب، ممکن است درخواست ویزای شما ریجکت بشود. همیشه سعی کنید که بیمه خود را با در نظر گرفتن معیار های سفارت تهیه کنید.

اسناد و مدارک مالی اسناد و مدارک مالی که ضمانت کنند شما از تمکن مالی کافی جهت زندگی و یا تحصیل در کشور مقصد برخوردار هستید. این مورد نیاز جزو مهم ترین دلایل ریجکتی ویزا می باشد.

اگر که به هر علت شما نتوانید مدارک خود را بر طبق اصول سفارت دارای اعتبار نشان دهید، به احتمال بسیار زیاد ریجکت خواهید شد. جهت مثال، احتمال این وجود دارد که شما بخواهید جهت حفظ ارزش دارایی های نقدی خود، آن ها را در وضعیت های متفاوتی نظیر ارز و یا طلا نگهداری کنید و تنها چند روز مانده به اراه مدارک به سفارت آن ها را نقد کنید. شما باید سفارت را کاملا از این مسئله آگاه کنید در غین این صورت ممکن است که باعث ریجکت ویزای شما بشود.

در بعضی اوقات هم، احتمال این وجود دارد به علت اعتبار پایین گذرنامه، خوانا نبودن اسناد و مدارک شما و یا حتی سوء پیشینه فرد متقاضی، ویزا ریجکت شود که باید با اعتراض به ریجکت ویزا این مورد را برطرف نمود.

اعتراض به ریجکت ویزا

فرایند اعتراض به ریجکت ویزا

نحوه فرایند اعتراض به ریجکت ویزا می تواند در سفارت کشور های مختلف در جهان تفاوت های زیادی با یکدیگر داشته باشند ولی به شکل کلی، چه مشکل شما رفع ریجکت ویزای شنگن باشد، چه شما بخواهید اعتراض به ریجکت ویزای کانادا کنید، پروسه آن از ارسال اعتراض به سفارت کشوری شروع خواهد شد که ویزای شما را ریجکت کرده است. همچنین این مورد را به خاطر داشته باشید که سفارت بعضی از کشورها ریجکت شدن ویزا را به شما اعلام نخواهند کرد و باید با پیگیری این مسئله از وضعیت ویزای خود آگاه شوید.

شما در نامه ریجکت شدن ویزا یک تایم مشخص برای حق خود در اعتراض به ریجکت ویزا دریافت خواهید کرد که می بایست اعتراض خود را  طی آن زمانبندی و انجام دهید. بعد از سپری شدن این مهلت قانونی داده شده توسط سفارت، شما دیگر حقی برای اعتراض کردن به ریجکت شدن ویزای خود نخواهید داشت.

بعد از اینکه نامه ریجکتی ویزا را دریافت کردید، می بایست با مشاوره از طریق کارشناس های رفع ریجکتی ویزا و ارائه توضیحات مورد نیاز، اعتراض خود را ثبت و ارسال کنید. جهت اعتراض می بایست نامه اعتراض خود را آماده گنید و سپس برای سفارت ارسال کنید.

در این نامه شما می بایست عللی که شما اطمینان دارید سبب اشتباه دربررسی پرونده شما شده است را اعلام کنید. اگر اعتراض شما مورد قبول واقع شود، ویزای شما صادر خواهد شد و به از طریق سفارت به شما اطلاع داده می دهند. این پروسه در مورد کانادا کمی متفاوت خواهد بود. شما همچنین می توانید با کمک یک وکیل مهاجرتی در خصوص اعتراض به ریجکت ویزای خود به دادگاه شکایت کنید.

نحوه نوشتن نامه اعتراض به ریجکت ویزا

نحوه نوشتن و نگارش نامه اعتراض شما برای سفارت خیلی مهم است و به خواطر رسمی بودن محیط کاری سفارت، شما می بایست نگارشی اصولی، دقیق و به زبان انگلیسی و یا زبان کشور مقصد خود ترتیب دهید. همچنین علاوه بر این نکته، این نامه می بایست کوتاه، مفید و کاملا واضح باشد و هیچ محتوای بی ربط و اضافی در آن درج نگردد. از آنجایی که آفیسر ها وقت زیادی ندارند و درگیر پرونده های زیادی هستند، ممکن است به نامه های طولانی توجه نکنند.

جمع بندی نهایی

مشاوران و کارشناس های با تجربه آژانس مسافرتی اوج آرام در زمینه اعتراض به ریجکت ویزا با داشتن پرونده های تمام شده موفق رفع ریجکتی در تعداد بسیار زیاد می توانند به بهترین نحو این پروسه را برای شما توضیح داده و با بررسی کردن پرونده شما و نوشتن یک نامه اعتراض مناسب، مسئله ریجکت شدن ویزای شما را حل کنند.

وکیل های مهاجرتی Oujaram و کارشناسان موسسه حقوقی ما با داشتن دانش و تجربه ای مفید و طولانی در زمینه ارائه خدمات و مشاوره مهاجرتی، در کل پروسه رفع ریجکت ویزای شما همراه شما خواهند بود و با داشتن رابطه ای صمیمانه با سفارت های مختلف، به صورت تضمینی پرونده رفع ریجکتی شما را خواهند پذیرفت. برای دریافت اطلاعات بیشتر با شماره تماس 02145419 تماس حاصل فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید