مارماریس یکی از بهترین مقاصد گردشگری کشور ترکیه است. این شهر مناظر خیره‌کننده زیادی از جمله جاهای دیدنی مارماریس شامل: سواحل شنی طلایی، دریای فیروزه‌ای، جزیره‌ها، خلیج‌های آرام و خرابه‌های باستانی می باشد که در مقابل دیدگان گردشگران قرار می‌دهد. در واقع مارماریس تمام ویژگی‌های یک بهشت ​​مدیترانه‌ای را دارد. با توجه به این که جاهای دیدنی مارماریس بسیار متنوع هستند لازم است که افراد پیش از سفر خود با بهترین جاذبه‌های آن آشنا شوند. در ادامه به معرفی جاهای دیدنی مارماریس می پردازیم، با اوج آرام همراه باشید.

بهترین جاهای دیدنی مارماریس

مارماریس یک شهر بندری در استان موغلا (دریای اژه) و واقع در دره‌ای بین جنگل‌های کاج کوهستانی و دریای مدیترانه می‌باشد. نزدیک‌ترین فرودگاه به مارماریس دالامان است که در فاصله 120 کیلومتری آن قرار دارد. مارماریس از نظر دیدنی‌های باستانی نسبت به شهرهای دیگر ترکیه چیز زیادی برای ارائه ندارد اما کماکان این شهر بندری هر نیازی را برآورده می‌کند. یکی از راه های بازدید از جاذبه های گردشگری مارماریس، استفاده از تور مارماریس می باشد. در ادامه 10 تا از بهترین جاهای دیدنی مارماریس را مرور خواهیم کرد.

مارماریس کالسی، قلعه باستانی

این بنا به دستور سلطان سلیمان طی لشکرکشی رودس در قرن شانزدهم و به عنوان یک پایگاه نظامی ساخته شده است. مارماریس کالسی دارای یک موزه باستان شناسی است و کتیبه ساختمانی آن از دوران عثمانی هنوز در جای اصلی خود باقی مانده. ضمن این که در نزدیکی این قلعه یک کاروان‌سرای قدیمی وجود دارد که غالبا میزبان فروشندگان و موزیسین‌ها می‌باشد. لذا بازدیدکنندگان می‌توانند از این کاروانسرا سوغاتی بخرند و از رویدادهای موسیقیایی لذت ببرند.

بندر مارماریس

دیدن اینکه چگونه قایق‌های ماهیگیری ساده و قایق‌های تفریحی لوکس یکدیگر را ملاقات می‌کنند برای اکثر گردشگران جالب و هیجان انگیز است. شما می‌توانید در بندر مارماریس یکی از جاهای دیدنی مارماریس می باشد، گولت­ها (قایق‌های چوبی کوچک و سنتی ترکیه) را نیز مشاهده نمایید. هر سال در پاییز هفته بین المللی مسابقات مارماریس برگزار می‌شود و بیش از 100 قایق در این مسابقه شرکت می‌کنند.

بندر مارماریس

سفر با قایق در رودخانه دالیان و خرابه‌های کاونوس

ترکیب طبیعت و تاریخ همیشه مورد تایید افراد کمال‌گرا است. بازدیدکنندگان برای رسیدن به این ترکیب با قایق از دریاچه کویجی قیز و رودخانه دالیان عبور می‌کنند تا از طبیعت زیبای این منطقه شگفت زده شوند. همچنین در مجاورت رودخانه، ویرانه‌های شهر باستانی کاونوس، مقبره‌های صخره‌ای لیسیایی و بقایای یک تئاتر قدیمی وجود دارند که به عنوان آثار باستانی این منطقه و از جاهای دیدنی مارماریس شناخته می‌شوند. اگر بیشتر به سمت جنوب بروید، ساحل ایزتوزو را خواهید دید. ایزتوزو یک مکان محافظت شده برای پرورش لاک پشت است.

پارک ملی مارماریس

پارک ملی مارماریس حدود 6 کیلومتر با شهر فاصله دارد و یکی از محبوب‌ترین جاهای دیدنی مارماریس می‌باشد. در آنجا طبیعت پاکی را خواهید یافت. می‌توانید با پای پیاده در مسیرهای مشخص شده به گشت و گذار بپردازید یا در یک سافاری اسب شرکت و طبیعت را به گونه‌ای متفاوت تجربه کنید. در این پارک مکان‌های زیادی برای پیک نیک وجود دارد به همین خاطر در تعطیلات آخر هفته شاهد ازدحام جمعیت خواهید بود.

غواصی در مارماریس

مارماریس چیزهای زیادی برای ارائه در خشکی دارد اما در عین حال دنیای رنگی اعماق دریای آن هر بیننده‌ای را تحت تاثیر قرار می‌دهد. چه مبتدی باشید و چه حرفه‌ای، می‌توانید از غواصی در اعماق دریا لذت ببرید. با استفاده از غواصی در مارماریس، خاطره ای خوش برای خود و دوستانتان رقم بزنید.

خرید در مارماریس

مانند هر شهر توریستی دیگری، در مارماریس می‌توانید سوغاتی، منسوجات یا مواد غذایی بخرید. مسلما بازارهای مارماریس همچون سایر بازارها پر سر و صدا، آشفته و به هم ریخته اما در عین حال سرگرم کننده هستند. در مارماریس یک بازار سرپوشیده در حاشیه شهر قدیمی وجود دارد. در آنجا تقریباً همه چیز از ادویه‌جات، منسوجات، صنایع دستی و فرش گرفته تا کالاهای چرمی و جواهرات را خواهید یافت. عسلی که در این بازار فروخته می‌شود هدیه‌ای عالی برای خانواده و دوستانتان خواهد بود. البته هنگام خرید در بازار مارماریس نباید چانه زدن را فراموش کنید علاوه بر بازار های سنتی، شما میتوانید از مراکز خرید مارماریس بازدید کنید.

مارماریس گردی

تفرجگاه ایچملر

یکی دیگر از جاهای دیدنی مارماریس ایچملر می‌باشد. کسانی که به دنبال حمام آفتاب، استراحت و ماساژ بدن هستند حتما این تفرجگاه را در برنامه‌ی خود قرار دهند. امکانات تفریحی و رفاهی در این مجموعه به وفور یافت می‌شود و شما می‌توانید از فعالیت‌هایی همچون قایق سواری، جت اسکی و آفرود لذت ببرید. برای رسیدن به ایچملر تنها کافی است که 8 کیلومتر به سمت جنوب غربی مارماریس پیش بروید.

تفریحگاه تورونج (تورونچ)

نسبت به ایچملر این تفریحگاه فاصله‌ی بیشتری با مارماریس دارد (20 کیلومتر). ساحل آن برای قدم زدن یا دوچرخه سواری ایده آل است. تورونج بین تپه‌های جنگلی با درختانی همچون توت، انجیر و آلو قرار دارد. این منطقه گردشگری مارماریس فاقد کلوپ‌های شبانه می‌باشد و بخش زیادی از آرامش خود را نیز مدیون این موضوع است.

جزیره کلئوپاترا

مناطق بکر و دست نخورده از بهترین هدف‌های گردشگری مارماریس برای افراد سخت پسند هستند. شن‌های طلایی جزیره کلئوپاترا هارمونی چشم نوازی را با آبی دریا ایجاد می‌کنند. برای رسیدن به این جزیره باید به روستای کاملی بروید. نکته‌ی حائز اهمیت این است که جزیره‌ی مذکور ساعت بازدید مشخصی دارد و از گردشگران مبلغی را به عنوان ورودی می‌گیرد. ساعت بازدید از جزیره کلئوپاترا به این ترتیب است:

  • تابستان: 8.5 صبح تا 7 بعد از ظهر
  • زمستان: 8.5 صبح تا 5.5 بعد از ظهر

معرفی جاهای گردشگری مارماریس

ساحل کیزکومو یا ماسه دوشیزه

کیزکومو از دیگر سواحل مارماریس است که از طریق آن می‌توانید با قایق‌های مارتی به گشت و گذار در دریا بپردازید. ویلاهای لوکس و رستوران‌های محلی خاطرات خوشایندی را برای بازدیدکنندگان به مارماریس آمده اند، به وجود می‌آورند.

سه گانه گونوسک، تنگه فیک و ساحل بهشت

کسانی که از یکجا ماندن متنفرند، این امکان را دارند که در یک روز به این سه گانه پر جنب و جوش سفر نمایند.

بازدید از دهکده‌ها و روستاها

قطعا نبود نام برخی از روستاها در لیست جاهای دیدنی مارماریس خالی از لطف است. بییر و تورگوت  دو روستای معروف و دیدنی مارماریس هستند. بییر در 24 کیلومتری مارماریس قرار دارد و سرشار از جاذبه‌های باستانی و تاریخی می‌باشد. ضمن این که درخت هواپیما 2300 ساله نیز در این روستا واقع شده است. تورگوت در 9 کیلومتری بییر قرار دارد و علاوه بر ساحل زیبا، جاذبه‌ها و فروشگاه‌های متعددی را در اختیار توریست‌ها می‌گذارد.

دیدگاهتان را بنویسید