کشور ترکیه جاذبه های گردشگری زیادی را در خود جای داده و طی سالیان طولانی، از همین جاذبه ها سود مطلوبی کسب کرده است. قلعه روملی حصاری یکی از زیبا ترین و محبوب ترین جاذبه های قرار گرفته در شهر استانبول کشور ترکیه به حساب می آید که ویژگی های مثبت زیادی را در خود جای داده است. این قلعه فوق العاده جذاب و زیبا، به واسطه نمای فوق العاده، ابعاد بزرگ و ویوی عالی اش توانسته قلب همه توریست های شهر استانبول را از آن خود کند البته که این قلعه تاریخچه ای فوق العاده را به همراه دارد. امروز ما قصد داریم تا آدرس و مشخصات قلعه روملی حصاری را بررسی کنیم.

آدرس قلعه روملی حصاری

در پاسخ به این سوال، باید بگوییم که این جاذبه توریستی زیبا در کشور ترکیه و شهر استانبول واقع شده است. با حضور در محله روملی حصاری، شما خیلی سریع به این قلعه دسترسی پیدا خواهید کرد. دولت ترکیه ساعت بازدید از این قلعه را محدود کرده و برای بازدید از آن شما باید بین بازه های زمانی 9 تا 5.30 عصر اقدام نمایید. این قلعه دقیقا در ساحل تنگه بسفر قرار گرفته است. برای دسترسی به آن، شما باید وارد قسمت اروپایی استانبول شوید و جاده یحیی کمال را پیش بگیرید تا به این قلعه زیبا و جذاب برسید. حکومت ترکیه برای دسترسی راحت به قلعه روش های متنوعی را در نظر گرفته است. برای دسترسی به این قطعه شما می توانید از وسایل حمل و نقل عمومی هم استفاده نمایید. اگر شما با یک تور استانبول وارد شده اید، بهتر است از تور لیدر خود بخواهید تا مشخصات قلعه و راه دسترسی به آن را برایتان شرح دهد.

تاریخچه قلعه روملی حصاری

حال که با اطلاعات اولیه و آدرس آشنا شدیم، بیایید به سراغ تاریخچه این قلعه زیبا برویم. مورخان و تاریخ نویسان، داستان های متنوعی را برای این قلعه جذاب نقل کرده اند. روملی حصار یا قلعه روملی به مجموعه استحکامات نظامی دولت عثمانی گفته می شود که در ساحل اروپایی کشور ترکیه قرار گرفته است. این قلعه از نظر جغرافیایی موقعیت استراتژی و ویژه ای داشته است. قرار گرفتن روی کوه به آن اجازه داده تا در برابر حملات حکومت های متجاوز، مقاومت زیادی نشان دهد.

قلعه روملی حصاری به مدت 4 ماه و توسط سلطان محمد دوم ساخته شد. مورخان اعلام نموده اند که تاریخ ساخت این قلعه به 1451 تا 1452 میلادی مربوط است. اگر به حجم این قلعه زیبا نگاه کنید، متوجه می شوید که ساخت آن در عرض 4 ماه اصلا کار راحتی نیست. از آنجایی که شهر استانبول در زمان های قدیم قسطنطنیه نامیده می شد و در قلمرو رومی ها بود، این قلعه برای حفاظت از آن ساخته شد.

تاریخچه قلعه روملی حصاری

زمانی که حکومت های متجاوز به سمت قسطنطنیه لشکر کشی می کردند، قلعه روملی حصاری می توانست یک سد دفاعی پر اهمیت و کاربردی را جلویشان ایجاد نماید و از پیشروی آنها جلوگیری کند البته که حکومت عثمانی تلاش های زیادی برای شکست سد دفاعی این شهر انجام داده و نسبتا در آن موفق بود! ارتش عثمانی یک ماه شهر قسطنطنیه را محاصره نمود و با توپ و تحریم به دولت رومی آن زمان فشار زیادی وارد نمود. در نهایت سربازان ترک عثمانی توانستند از دیوار این قلعه بالا روند و شهر استانبول را فتح کنند. زمانی که شهر استانبول به دست مردم ترک افتاد، استفاده از قلعه یک مسئله ضروری به حساب نمی آمد. به همین علت هم حکومت عثمانی تصمیم گرفت تا آن را به عنوان یک زندان یا یک ابزار محدود کننده رفت و آمد مورد استفاده قرار دهد. پس از آن دیگر از این قلعه به عنوان یک ابزار نظامی استفاده نشد.

کلام آخر

همان طور که در این صفحه مشاهده کردید، قلعه روملی حصاری یکی از جذاب ترین جاذبه های گردشگری استانبول به حساب می آید که ویژگی های مثبت زیادی را نیز در خود جای داده است. این قلعه به عنوان مقر اصلی حکومت روم شرقی شناخته شده است. این قلعه تاریخ پر فراز و نشیبی را در خود جای داده و می تواند به عنوان یک یادگاری مهم از انسان های گذشته مورد استفاده قرار گیرد. امروزه دولت ترکیه این مرکز را به عنوان یک جاذبه توریستی زیبا و جذاب در نظر گرفته و به عموم مردم اجازه داده تا به آن وارد شوند. اگر شما هم به دنبال یک جاذبه توریستی فوق العاده زیبا و محبوب هستید تا هیجان سفر ترکیه خود را افزایش دهید، استفاده از این قلعه می تواند نتایج مطلوبی را برایتان به همراه داشته باشد. امیدواریم که از خواندن این نوشته لذت برده و برایتان مفید بوده باشد. شما عزیزان می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر از طریق راه های ارتباطی با ما در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید