کشور ترکیه به عنوان یکی از بهترین کشورها برای تفریح و مسافرت شناخته می شود که جاذبه های بسیار زیادی را دارد. همان طور که می دانید مساحت کشور ترکیه بسیار زیاد بوده و شهر های مختلفی سراسر این کشور را تشکیل داده اند. شهر استانبول به عنوان یکی از معروف ترین شهر های ترکیه به شمار رفته که از لحاظ گردشگری اهمیت بسیار زیادی را دارد.  جاذبه های گردشگری استانبول در سطح جهانی شهرت دارد و سالانه میلیون ها گردشگر از این شهر زیبا بازدید می کنند. شهر استانبول به دو قسمت تقسیم بندی شده که یک نیم آن در بخش آسیایی ها قرار گرفته و نیمه دیگر آن در بخش اروپایی ها قرار دارد. بر اساس گفته های مردم استانبول، آرامش بیشتری در بخش آسیایی استانبول ساکن است. تفریحات بسیار زیادی در هر دو قسمت وجود دارند که افراد مختلف می توانند از آن ها دیدن کنند. افرادی که از طریق مراجع معتبر برای تور استانبول اقدام می کنند، قطعا در طول سفر خود، از تفریحاتی مطابق با علاقه های خود بهره مند خواهند شد. در ادامه این نوشته قصد داریم تا بیشتر در رابطه با جاذبه های گردشگری استانبول صحبت کنیم پس با ما همراه باشید.

جاذبه های گردشگری قسمت آسیایی استانبول

برج مایدن

برج مایدن به عنوان یکی از جاذبه های گردشگری استانبول در قسمت آسیایی این شهر به شمار می رود. افراد ساکن در شهر استانبول این برج را کیز کولسی نیز می نامند. نیاز است که بدانید، برج مایدن در یک جزیره مصنوعی قرار گرفته که نزدیک به 200 متر با ساحل اوسکودار فاصله داشته و دقیقا در تنگه بسفر بنا شده است. علاوه بر لوکیشن فوق العاده جذاب برج مایدن، تاریخچه بی نظیر این برج است که باعث جذب گردشگران می شود. تاریخچه این برج به زمان یونانیان بازگشته و داستان ها و قصه های بسیار زیادی برای آن تعریف شده است. لازم به ذکر است که ارتفاع این برج 23 متر بوده و 6 طبقه مجزا دارد و طراحی درون آن قطعا هر فرد را شگفت زده خواهد کرد.

برج مایدن

تپه عروس

یکی دیگر از جاذبه های قسمت آسیایی استانبول، تپه عروس یا تپه جاملیکا می باشد که محبوبیت بسیار زیادی را دارد. این منطقه در واقع دارای دو تپه با نام های جاملیکا بزرگ و جاملیکا کوچک می باشد. علت نام گذاری آن به تپه عروس، برگزاری مراسمات عروسی بسیار زیاد در حوالی این منطقه می باشد. ارتفاع تپه بزرگ این منطقه نزدیک به 267 متر بوده است. علاوه بر ارتفاع زیاد این تپه، شما می توانید چشم انداز فوق العاده ای را را از بالای این تپه داشته باشید. دریای سیاه، تنگه بسفر، شبه جزیره های مختلف و … از مکان هایی هستند که می توانند از بالای تپه عروس به مشاهده آن ها پرداخت. اگر به دنبال یک محل مناسب برای مشاهده پوشش زیستی قسمت آسیایی استانبول هستید و قصد ثبت تصاویر فوق العاده را دارید، این منطقه به عنوان گزینه ایده آلی برای شما شناخته می شود.

قصر بیلربی قسمت آسیایی استانبول

یکی از جاذبه های گردشگری قسمت آسیایی استانبول، کاخ یا قصر بیلربی بوده که طراحی بی نظیری را دارد. این قصر متعلق به دوره عثمانیان بوده و مردم استانبول به اکثریت گردشگران پیشنهاد می کنند تا به دیدن از این مکان فوق العاده بپردازند. این کاخ از دو طبقه تشکیل شده و در مجموعه 26 اتاق مختلف دارد. مجسمه های فوق العاده و باغ سرسبز کاخ بیلربی از اصلی ترین جاذبه های فوق العاده این کاخ به شمار می رود. لوکیشن این کاخ در مجاورت دریا بوده و همین مسئله موجب می شود تا شما بتوانید با بازدید از این کاخ، تفریح خوبی را تجربه کنید.

جاذبه های گردشگری قسمت اروپایی استانبول

کاخ دولما باغچه یا توپکاپی ها

جاذبه های گردشگری استانبول در بخش اروپایی خود نیز فوق العاده بوده و هر گردشگر نیاز دارد تا با آن ها آشنا شود. یکی از این جاذبه های کاخ توپکاپی ها یا همان دولما باغچه می باشد. این کاخ برای اولین بار توسط دولت عثمانی ها ساخته شد و به مرور زمان با ایجاد برخی تغییرات و اصلاح این کاخ، نام آن به دولما باغچه تغییر یافت. نیاز است که بدانید، این کاخ به عنوان آخرین اقامتگاه پادشاهان عثمانی شناخته می شود. معماری این کاخ قطعا شما را شگفت زده خواهد کرد. لازم به ذکر است که طراحی این کاخ به گونه ای بوده که در هر نقطه از آن می توانید معماری باشکوه آن را مشاهده کنید. به همین دلیل مردم مختلف جهان علاقه بسیار زیادی را به کاخ توپکاپی ها دارند.

کاخ دولما باغچه

برج گالاتا

برج گالاتا نیز به عنوان یکی دیگر از جاذبه های گردشگری قسمت اروپایی استانبول به شمار رفته که طرفداران زیادی را دارد. اگر در خیان های امین اوغلو و کاراکوی در حال قدم زدن باشید، قطعا ساختار سنگی و طراحی خاص آن شما را متعجب خواهد کرد. هنگامی که از طبقات مختلف این برج بالا می روید، باید خود را آماده دیدن از تنگه بسفر کنید. این برج از 9 طبقه مجزا بهره مند بوده که در آن موزه نیز قرار دارد. مردم کشور ترکیه داستان های مختلفی را در رابطه با این برج بیان می کنند. از لحاظ موقعیت جغرافیایی، برج گالاتا به عنوان یکی از مناسب ترین گزینه های ممکن برای گذراندن اوقات شما شناخته می شود. این برج سرانجام توانست در سال 2013 در میان میراث جهانی نام خود را ثبت کند.

برج گالاتا

مسجد ایاصوفیه در میان جاذبه های گردشگری استانبول

قطعا افرادی که یکبار هم به کشور ترکیه سفر کرده اند، نام مسجد ایاصوفیه را شنیده اند و به خوبی با آن آشنا هستند. این مسجد در زمان پادشاه محمد دوم ساخته شده و سپس توسط پادشاهان و حکومت های بعدی مرمت شد. این مسجد در واقع یک کلیسا به شمار رفته که معماری بی نظیر آن قطعا هر فرد را انگشت به دهان خواهد کرد. لازم به ذکر است که تغییرات بسیار زیادی از زمان احداث این مسجد بر روی آن صورت گرفته است. اصلی ترین ویژگی این مسجد، معماری با شکوه آن بوده که مناسب ثبت تصاویر مختلف است. لازم به ذکر است که این مسجد فاصله کمی را با کاخ توپکاپی ها دارد.

مسجد ایاصوفیه

قلعه روملی حصاری

یکی از مکان های باشکوه که جزو جاذبه های گردشگری استانبول نیز به شمار می رود، قلعه روملی حصاری می باشد. این قلعه برای اولین بار توسط سلطان مهمت فاتح ساخته شده است. این قلعه قدمت بسیار قدیمی دارد و تنها به مدت چهار ماه برای فتح قسطنطنیه یا همان استانبول ساخته شد. دیوار ها و برج های بلند این قلعه به متراژ 82 متر، از اصلی ترین ویژگی های آن به شمار می رود. افرادی که به بالا پله های این قلعه می روند، می توانند تنگه بسفر شهر استانبول را به خوبی مشاهده کنند.

جاذبه های گردشگری استانبول برای کودکان

مرکز خرید آکوآ فلوریا

مرکز خرید آکوآ فلوریا به عنوان یکی از بهترین گزینه های ممکن برای خرید های شما در استانبول به شمار می رود. این مرکز خرید علاوه بر داشتن فروشگاه های مختلف، تفریحات هیجان انگیزی را برای کودکان شما نیز دارد. بازی های سرشار از هیجان همانند هاکی روی یخ و بسکتبال از جمله مواردی هستند که کودکان شما می توانند در این مکان، آن ها را تجربه کنند. آکواریوم و سینمای فوق العاده این مرکز خرید از جمله مکان هایی به شمار رفته که جزو جاذبه های گردشگری استانبول نیز به شمار می رود.

مرکز خرید آکوا فلوریا

ویالند برای کودکان

یکی دیگر از مکان های گردشگری شهر استانبول ترکیه، ویالند بوده که طرفداران بسیار زیادی را دارد. در واقع ویالند به عنوان یک شهربازی نیز شناخته می شود که تنوع وسیعی از تفریحات مختلف را در خود قرار داده است. در ویالند شما می توانید تفریحات مختلفی را مانند چرخ و فلک، تونل های ماجراجویانه و ده ها تفریح دیگر تجربه کنید. ویالند به عنوان یک مرکز تفریحی کامل برای کودکان شما به شمار می رود که قطعا لحظات شادی را برای هر خانواده رقم می زند. در این مجموعه هر نوع تفریح برای کودک شما وجود داشته که این مسئله می تواند لحظات بی نظیری را برای کودک شما رقم بزند.

دلفیناریوم در بین جاذبه های گردشگری استانبول

اگر کودکان شما علاقه بسیار زیادی را به تماشای حیوانات بازیگوش دارند، قطعا می توانید آن ها را به دلفیناریوم ببرید. در دلفیناریوم، می توانید به مشاهده دلفین های مختلف و بازیگوشی های این حیوانات بپردازید. نیاز است که بدانید، تماشای دلفین ها و ثبت تصاویر دلخواه شما با این حیوانات فوق العاده، قطعا فرزند شما را شگفت زده خواهد کرد. ثبت خاطره ای شیرین و فوق العاده برای کودک شما قطعا در دلفیناریوم رقم خواهد خورد. شما می توانید از طریق مراجع مختلفی که شهر استانبول برای شما در نظر گرفته، نسبت به تهیه تیکت های مربوط به شرکت در این جشنواره اقدام کنید. توجه داشته باشید که در بسیاری از تور های استانبول نیز، این تفریح فوق العاده برای شما در نظر گرفته می شود.

دیدگاهتان را بنویسید