هزینه تحصیل در کانادا چقدر است؟ این سوال یکی از رایج ترین سوالاتی به حساب می آید که کاربران در موقعیت های مختلف با آن مواجه شده اند. به صورت کلی، برای تحصیل در کانادا شما به یک سری پیش نیاز های خاص در مورد هزینه های این روند نیاز دارید. انواع هزینه های زندگی در کانادا می توانند دسته بندی ها و زیر شاخه های مختلفی داشته باشند. هر کدام از این دسته بندی ها و زیر شاخه ها، به نحوی خاص روند تحصیل را تحت تاثیر خود قرار می دهند. آشنایی با گران ترین شهر های کانادا برای زندگی و ارزان ترین شهر های کانادا برای زندگی، می تواند دانشگاه انتخابی شما را نیز تحت تاثیر خود قرار دهد. امروز ما قصد داریم تا در مورد هزینه تحصیل در کانادا با شما صحبت کنیم. پس با اوج آرام همراه باشید.

 هزینه تحصیل در کانادا

 هزینه تحصیل در کانادا

انواع هزینه های زندگی در کانادا کدام اند؟

قبل از هر چیز، بیایید تا انواع هزینه های زندگی در کانادا را مورد بررسی قرار دهیم. به صورت کلی، هزینه تحصیل در کانادا می تواند تحت تاثیر یک سری عوامل و فاکتور های خاص کم و زیاد شود. هر کدام از این دسته بندی ها و هزینه ها، به نحوی خاص بر روی روند تحصیل تاثیر گذار هستند. در لیست زیر شما می توانید چند مورد از مهم ترین دسته بندی های مربوط به هزینه های زندگی در کشور کانادا را مشاهده نمایید. هر کدام از این دسته بندی ها و موارد، به نحوی خاص هزینه های مورد نیاز شما را تحت تاثیر قرار خواهند داد.

  • هزینه پوشاک در کانادا
  • هزینه مسکن در کانادا
  • هزینه نگهداری از کودکان در کشور کانادا
  • هزینه خرید ماشین در کانادا
  • هزینه تحصیل در کانادا
  • هزینه مراقبت های بهداشتی در کانادا
  • هزینه های مربوط به حمل و نقل در کانادا
  • هزینه های مربوط به خرید روزانه و خورد و خوراک

به خاطر داشته باشید که گاهی اوقات، افراد می توانند برخی از هزینه های اصلی را حذف کنند. مثلا برای افراد مجرد، هزینه ای تحت عنوان نگهداری از کودکان وجود ندارد. یا مثلا افرادی که از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده می کنند، نیازی به تهیه ماشین نخواهند داشت. همه این موارد باعث شده اند تا توجه به هزینه های زندگی در کانادا به یک مسئله مهم تبدیل شود. توجه به این موارد به شما کمک می کند تا در بهترین حالت ممکن نسبت به محاسبه هزینه تحصیل در کانادا اقدام نمایید.

هزینه زندگی در کانادا

هزینه زندگی در کانادا

بررسی هزینه مسکن در کانادا

بیایید تا کارمان را با بررسی دقیق هزینه مسکن در کانادا شروع کنیم. به صورت کلی، هزینه ای که شما باید برای تهیه مسکن در کشور کانادا پرداخت کنید، می تواند تحت تاثیر یک سری عوامل و فاکتور های خاص کم و زیاد شود. از نظر وسعت، کانادا دومین کشور بزرگ دنیا به حساب می آید. همچون دیگر کشور های جهان، هزینه ای که شما باید برای مسکن پرداخت کنید می تواند تحت تاثیر یک سری عوامل و فاکتور های خاص همچون منطقه و محله قرار گیرد. به عنوان مثال، ونکوور یکی از گران قیمت ترین مناطق کانادا به حساب می آید. این شهر در میان مهاجرین به شدت محبوب بوده و دانشگاه های زیادی را نیز در خود جای داده است. پس برای بررسی هزینه تحصیل در کانادا، در ابتدا شما باید هزینه مسکن را مورد بررسی قرار دهید.

اگر بخواهیم به صورت میانگین هزینه مسکن در کانادا را محاسبه نماییم، باید بگوییم که برای تهیه یک آپارتمان ساده و یک خوابه در محله گران قیمت ونکوور، هزینه اجاره ماهانه شما برابر با 1584 دلار خواهد شد. جدا از این مسئله هزینه اجاره یک آپارتمان 3 خوابه چیزی در حدود 2590 دلار می باشد. لازم به ذکر است که هزینه های ثانویه همچون گاز و برق و … هم حدودا 179 دلار تخمین زده می شود. البته، هزینه اجاره خانه در دیگر مناطق کانادا ارزان تر خواهد بود. در لیست زیر شما می توانید چند مورد از محبوب ترین و مهاجر پذیر ترین استان های کانادا همراه با هزینه خانه در آنها را مشاهده نمایید.

  • اتاوا 1700 دلار
  • کلگری 1500 دلار
  • وینیپگ 1090 دلار
  • کبک 930 دلار

این هزینه ها برای یک آپارتمان یک خوابه محاسبه شده اند. مطمئنا ارزان بودن خانه به صورت مستقیم بر روی هزینه تحصیل در کانادا موثر خواهد بود.

هزینه غذا و سرگرمی در کانادا

هزینه غذا و سرگرمی در کانادا

هزینه های غذا و سرگرمی در کانادا

دومین عاملی که برای بررسی هزینه تحصیل در کانادا شما باید آن را مد نظر خود قرار دهید مربوط به غذا و سرگرمی می باشد. به صورت کلی، هزینه ای که شما باید برای خورد و خوراک و سرگرمی خود در این کشور پرداخت کنید، می تواند تحت تاثیر یک سری عوامل خاص همچون سبک زندگی تان متغیر باشد. به علت داشتن آب و هوای سرد، کانادا مجبور می شود تا حجم زیادی از مواد غذایی مورد نیاز خود را از دیگر کشور ها تامین نماید. همین مسئله هم باعث شده تا میوه و سبزیجات در استان های مختلف کانادا، قیمت بالایی داشته باشند. در صورتی که شما به دنبال غذا خوردن در رستوران های بزرگ مونترال یا ونکوور باشید، باید انتظار هزینه ای برابر با 114 دلار را داشته باشید. البته که این هزینه می تواند بسته به وعده غذایی متغیر باشد. در لیست زیر شما می توانید قیمت برخی از رایج ترین مواد غذایی را در کانادا مشاهده نمایید.

  • یک کیلو گرم برنج: 95 دلار کانادا
  • نیم کیلو نان: 38 دلار کانادا
  • یک کیلو سینه مرغ: 5 دلار کانادا
  • یک کیلو سیب زمینی: 82 دلار کانادا
  • یک کیلو گوجه فرنگی: 79 دلار کانادا

به خاطر داشته باشید که هزینه های غذا و سرگرمی در کانادا بر اساس استان زندگی شما متغیر است. هزینه های گفته شده بر اساس اطلاعات موجود مربوط به استان کبک درج شده اند. برخی از استان ها هزینه بالا تری را برای مواد غذایی دریافت می کنند. البته که زندگی در کانادا بدون تفریح امکان پذیر نیست. در کانادا امکانات تفریحی مختلفی قرار گرفته است. رفتن به سینما و باشگاه های ورزشی، یکی از رایج ترین روش های تفریح در این کشور به حساب می آیند. برای رفتن به سینما، به صورت متوسط شما باید 15 دلار و برای باشگاه ورزشی هم باید به صورت متوسط 55 دلار کانادا را پرداخت نمایید.

هزینه حمل و نقل در کانادا

هزینه حمل و نقل در کانادا

هزینه حمل و نقل در کانادا

دیگر مسئله ای که برای محاسبه هزینه زندگی در کانادا شما باید آن را مد نظر خود قرار دهید، مربوط به هزینه حمل و نقل در این کشور می باشد. به صورت کلی، هزینه حمل و نقل یکی از مهم ترین مواردی به حساب می آیند که می توانند هزینه های نهایی شما را به صورت مستقیم تحت تاثیر خود قرار دهند. شما باید قسمتی از هزینه تحصیل در کانادا خود را صرف حمل و نقل بکنید. بالاخره حمل و نقل در کشور کانادا یک مسئله مهم به حساب می آید. در صورتی که شما قصد تهیه ماشین ندارید، استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی برایتان به یک مسئله مهم تبدیل می شود.

به خاطر داشته باشید که هزینه حمل و نقل در کانادا توسط مسئولین هر استان تعیین شده و هر استان هم یک سری قوانین خاص را در این زمینه وضع کرده است لازم به ذکر است که قیمت سوخت در کشور کانادا نسبتا بالا تر از کشور آمریکا می باشد. قیمت سوخت در این کشور چیزی در حدود 2 دلار می باشد. در صورتی که شما به دنبال استفاده از ماشین شخصی هستید، بهتر است که هزینه های سوخت را نیز مد نظر خود قرار دهید.

هزینه مراقبت های بهداشتی و پوشاک در کشور کانادا

سومین عاملی که برای بررسی هزینه تحصیل در کانادا شما باید آن را مد نظر خود قرار دهید، مربوط به هزینه مراقبت های بهداشتی و پوشاک در کانادا می باشد. اکثر ساکنین کشور کانادا از مراقبت های بهداشتی و بیمه های رایگان استفاده می کنند. آنها خدمات درمانی مورد نیاز خود را به صورت رایگان دریافت کرده و در این زمینه هم با هیچ مشکلی مواجه نمی شوند. به خاطر داشته باشید که این سیستم دولتی بوده و فقط برای مراقبت های بهداشتی اولیه مورد استفاده قرار می گیرد. تعرفه ای که شما باید برای مراقبت های بهداشتی در کانادا پرداخت کنید، توسط مسئولین خود استان ها تعیین می شود. مهاجرین کاری و تحصیلی، باید بیمه درمانی مورد نیاز خود را به صورت اختصاصی تهیه نمایند تا در این زمینه با مشکلی مواجه نشوند.

برای بررسی هزینه پوشاک در کانادا، شما باید نوع لباس را مد نظر خود قرار دهید. حتما می دانید که در حال حاضر، برند های بسیار زیادی در سراسر کانادا فعالیت کرده و خدمات خود را ارائه می نمایند. در لیست زیر شما می توانید چند مورد از رایج ترین مدل های البسه و هزینه نهایی آنها را مشاهده نمایید. هر کدام از این لباس ها، به نحوی خاص هزینه پرداختی و مورد نیاز شما را تحت تاثیر خود قرار می دهند.

  • لباس تابستانی زارا یا اچ اند ام: 47 دلار
  • 1 جفت کفش کتانی نایک: 106 دلار
  • 1 جفت کفش رسمی چرم مردانه: 133 دلار
  • 1 عدد شلوار جین برند Levis: 68 دلار

هزینه خرید ماشین در کشور کانادا

هزینه خرید ماشین در کشور کانادا

هزینه خرید ماشین در کشور کانادا چقدر است؟

چهارمین عاملی که هزینه زندگی در کانادا را تحت تاثیر خود قرار می دهد، مربوط به هزینه خرید ماشین در کانادا می باشد. به صورت کلی، هزینه خرید ماشین در کانادا همچون دیگر کشور های اروپایی بسته به نوع ماشین و قدمت آن متغیر است. در کشور کانادا برخی از برند های تولید کننده ماشین کیفیت ساخت بالا تری دارند. زمانی که شهرت و محبوبیت یک برند افزایش پیدا می کند، هزینه ای که کاربران باید برای تهیه ماشین های آن برند پرداخت کنند هم تا حد قابل توجهی بیشتر می شود. همین مسئله هم باعث شده تا توجه به هزینه خرید ماشین در کشور کانادا به مسئله ای مهم برای مهاجرین تبدیل شود. در صورتی که شما هم به دنبال مهاجرت دائم به کشور کانادا هستید، بهتر است که به هزینه خرید ماشین توجه ویژه ای داشته باشید.

به عنوان مثال، هزینه خرید ماشین فولکس واگن گلف 1.4 چیزی در حدود 28 هزار دلار کانادا می باشد. به خاطر داشته باشید که هزینه خرید ماشین در کانادا می تواند بسته به عتیقه بودن ماشین هم افزایش پیدا کند. ماشین های کلکسیونی، قدیمی یا خاص معمولا هزینه ای بالا تر در مقایسه با دیگر مدل های ماشین دارند. در عوض، ماشین های بروزی که برای فعالیت های دانشجویی مناسب هستند همراه با تعرفه ای مناسب در اختیار مشتریان قرار خواهند گرفت.

بررسی شهر های کانادا از نظر قیمت

بررسی شهر های کانادا از نظر قیمت

بررسی شهر های کانادا از نظر قیمت

در نهایت، برای بررسی هزینه تحصیل در کانادا شما باید به شهر های مختلف این کشور توجه داشته باشید. همانطور که در قسمت های قبل تر هم به این مسئله خاص و مهم اشاره کردیم، به صورت کلی هزینه تحصیل در کانادا می تواند به صورت مستقیم تحت تاثیر عوامل خاصی همچون کیفیت شهر قرار گیرد. هرچه کیفیت شهر و محبوبیت آن بالا تر رود، هزینه ای که شما اید برای زندگی در آن پرداخت کنید هم بالا تر خواهد رفت. به خاطر داشته باشید که مشخص کردن گران ترین شهر های کانادا برای زندگی یا ارزان ترین شهر های کانادا برای زندگی حتما باید توسط افراد متخصص و حاضر در کشور کانادا صورت گیرد.

ولی به صورت کلی، ما می توانیم چند مورد از ارزان ترین شهر های کانادا برای زندگی را به شما معرفی کنیم. همانطور که گفته شد، استان کبک یکی از ارزان قیمت ترین استان های کشور کانادا به حساب می آید. در صورتی که شما بودجه محدودی دارید، با خیال راحت می توانید استان کبک را مورد استفاده قرار دهید. شهر هایی همچون لونگویل در استان کبک یا لویس در استان کبک، از جمله ارزان قیمت ترین شهر های کشور کانادا به حساب می آیند. در وضع، شهر هایی همچون تورنتو، ونکوور، مونترال، اتاوا و کلگری به عنوان گران ترین شهر های کانادا برای زندگی شناخته شده اند. در صورتی که شما هم به دنبال مهاجرت تحصیلی به کانادا هستید، لزوما قبل از انجام این کار باید هزینه تحصیل در کانادا و عوامل موثر بر روی آن را مورد بررسی قرار دهید.

 

منبع :

https://wowa.ca/cost-of-living-canada

دیدگاهتان را بنویسید