ترکیه به عنوان یکی از زیباترین مقاصد گردشگری، هر ساله پذیرای مسافران زیادی است که این کشور را برای گذراندن تعطیلات خود انتخاب می کنند. به طوری که در تمام فصول سال میتوانید گردشگران بسیاری را در شهرهای مختلف ترکیه ببینید. فرهنگ درخشان، منظره های رویایی و جذاب، هتل های لوکس و باکیفیت و سواحل زیبا، این کشور را به یکی از بهترین مقاصد گردشگری تبدیل کرده است. همه ما می دانیم کشور ترکیه مقصدی فوق العاده برای سفر در فصل تابستان و بهار است اما آیا سفر به ترکیه در زمستان هم به خوبی تابستان خواهد بود؟ برای بسیاری از افرادی که تمایل دارند سفر به ترکیه در زمستان را تجربه کنند، این سوال پیش می آید که کدام شهرهای ترکیه در این فصول مناسب تر هستند؟ متاسفانه افراد زیادی بر این گمان هستند که کشور ترکیه در فصل زمستان زیاد برای سفر مناسب نیست. در حالی که این تصور کاملا غلط است. شهرها و مناطقی در این کشور وجود دارد که حتی توصیه می شود در فصل زمستان به آنها سفر کنید پس اگر تمایل دارید سفر به ترکیه در زمستان را تجربه کنید تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

مزایای سفر به ترکیه در زمستان

کشور زیبای ترکیه از نظر آب و هوایی به سه بخش تقسیم بندی می شود. در فصل زمستان در حالی که شهرهای بورسا، استانبول، کاپادوکیه و ارزروم می توانند مقاصد مناسبی برای اسکی و برف بازی باشند، شهرهای آنتالیا و فتحیه یک آفتاب بهاری لذتبخش را به مسافران هدیه می دهند. پس همانطور که متوجه شدید، آب و هوای ترکیه به مقصد سفر شما بستگی دارد. از جمله مزایای سفر به ترکیه در زمستان می توان به موارد زیر اشاره کرد:

هزینه ارزان سفر: برای سفر به ترکیه در زمستان در مقایسه با فصل تابستان، هزینه کمتری پرداخت می کنید.

جمعیت کمتر: در حالی که ترکیه در فصل تابستان شلوغ است، در فصل زمستان به دلیل مسافران کمتر، خلوت تر بوده و آرامش بیشتری دارد. این ویژگی به شما کمک می کند بتوانید با مردم محلی صحبت کرده و با فرهنگ این کشور آشنا شوید.

مزایای سفر به ترکیه در زمستان

بهترین شهرها برای سفر به ترکیه در زمستان

کاپادوکیا

کاپادوکیا یک مکان منحصر به فرد است که از دیدن آن لذت خواهید برد. در این منطقه از ترکیه شاهد دشت های سنگی پهناور و هتل ها و خانه هایی خواهید بود که در دل کوه ساخته شده اند. با اینکه سفر به کاپادوکیا در هر فصلی شما را مجذوب می کند، اما این منطقه در زمستان یک سرزمین رویایی سپید رنگ است که نباید دیدن آن را از دست بدهید.

آنتالیا

آنتالیا شهری است که در هر زمان از سال می توانید از آن بازدید کنید. درست است که در زمستان امکان آب تنی در آب های این منطقه را ندارید اما تفریحات بسیاری در دسترس شما است که می توانید از آنها لذت ببرید. هتل های لوکس و بزرگ زیادی در تور آنتالیا وجود دارد که برنامه های مختلفی را برای مسافران مهیا می کنند. علاوه بر این می توانید از جشن هایی که در شب سال نو برگزار می شوند، کنسرت های مهیج و تماشایی و همچنین تخفیف های فوق العاده ای که در مراکز خرید آنتالیا وجود دارد، بهره مند شوید.

بورسا

این شهر به دلیل دسترسی آسانی که دارد، همواره به عنوان یکی از پرطرفدارترین مقاصد سفر به ترکیه در زمستان شناخته می شود. در ارتفاعات این شهر زیبا چند پیست اسکی وجود دارد که می توانید قسمتی از زمان خود را در آنها بگذرانید. علاوه بر همه این ها می توانید بازدید از Tirilye، Mudanya و Cumalikizik را هم در برنامه خود قرار دهید.

استانبول

استانبول را همه ما به عنوان شهری برای تمام فصول می شناسیم. شما در تمام فصول سال می توانید به استانبول سفر کرده و اوقاتی به یاد ماندنی را برای خود رقم بزنید. بازدید کردن از مسجد ایاصوفیه، مسجد آبی، گالری های هنری، موزه ها و آکواریوم می تواند برای شما جذابیت زیادی داشته باشد. اگر به خرید کردن علاقه دارید، می توانید از مرکز خریدهای لوکس و تماشایی در تور استانبول دیدن کنید. توصیه می کنیم سر زدن به میدان استقلال را در سفر خود به ترکیه از دست ندهید. در این قسمت از استانبول، می توانید به تماشای تراموای سرخ رنگ نشسته و با نوشیدن یک فنجان قهوه گرم، از سرمای زمستان لذت ببرید.

بهترین شهرها برای سفر به ترکیه در زمستان

ازمیر

ازمیر که به عنوان مروارید دریای اژه شناخته می شود، یک مقصد فوق العاده برای شما خواهد بود. گشت و گذار دریایی در آب های ترکیه با کشتی های کروز، می تواند سرگرمی جذابی برای شما باشد. در این کشتی ها می توانید تفریحات مختلفی را تجربه کرده و از سلجوک و افسوس بازدید کنید. یکی دیگر از جذابیت های مهم تور ازمیر را می توان آثار باستانی و دیدنی های تاریخی این شهر دانست. بازدید از این آثار در هر فصلی امکان پذیر است. در سفر خود به ازمیر، گوش دادن به موزیک ترکی و خوردن غذاهای دریایی را از دست ندهید.

بولو

بولو به عنوان یک شهر کوچک، بیشتر با جاذبه های طبیعی، برکه ها و غذاهای خوشمزه محلی خود شناخته می شود. پارک ملی Yedigoller یکی از جاذبه های گردشگری مهم بولو به شمار می رود که منظره ای جادویی و باشکوه را در زمستان خواهد داشت. یکی از مشهورترین برکه های بولو، برکه Abant است که معروفیت خود را مدیون منظره پاییزه و زمستانه ای است که به مسافران پیشکش می کند. هفت دریاچه آبانت جاذبه گردشگری دیگری است که در این شهر واقع شده و منظره ای جادویی در زمستان دارد.

امیدواریم که از خواندن نوشته سفر به ترکیه در زمستان لذت برده و برایتان مفید بوده باشد. شما عزیزان می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در این باره و همچنین سایر موارد از طریق راه های ارتباطی موجود در وب سایت با کارشناسان ما در ارتباط باشید. شما عزیزان همچنین می توانید نظرات و پیشنهادات خود را از بخش کامنت ها با ما در میان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید