یکی از تفریحات متداول بسیاری از مردم جهان از جمله ایرانیان، سفر کردن است. همان طور که می دانید، افراد زیادی در سراسر جهان علاقه مند به مسافرت کردن هستند تا از جاذبه های مختلف در نقاط گوناگون دنیا دیدن کنند. یکی از گزینه های ایده آل برای سفر کردن که می تواند لحظات دلپذیری را برای شما رقم بزند، کشور گرجستان است. این کشور از شهر های گوناگونی بهره مند بوده که هر یک از آن ها دارای جاذبه های گردشگری مختلفی هستند. در این بین شهر باتومی به عنوان یکی از شهر های فوق العاده گرجستان شناخته شده که از محبوبیت زیادی در میان تمامی مردم جهان بهره مند است. همین مسئله موجب شده تا افراد زیادی در طول سال به این کشور سفر کنند. در سال های گذشته مجموعه های توریستی بسیار زیادی در سراسر کشورمان تاسیس شده اند که به ارائه تور کشور های مختلف می پردازند. این مراکز با معرفی جاذبه های گردشگری باتومی، تلاش می کنند تا این شهر را در گزینه های موردنظر شما برای سفر قرار دهند. اگر قصد سفر به شهر باتومی گرجستان را دارید، نیاز است تا در ابتدا با جاذبه های گردشگری باتومی آشنا شوید. کسب اطلاعات لازم در این زمینه موجب می شود تا شما بتوانید کیفیت سفر خود را بالاتر ببرید.

معرفی جاذبه های گردشگری باتومی

طراحی فوق العاده برج باتومی

برج باتومی

هنگامی که وارد شهر باتومی می شوید، بلندترین بنای آن شهر قطعا نظر شما را جلب خواهد کرد. برج بلند باتومی نیز از جمله جاذبه های گردشگری باتومی به شمار رفته که طرفداران بسیار زیادی را در این شهر دارد. برج باتومی به دلیل امکانات تفریحی بسیار زیادی که در اختیار دارد، می تواند به عنوان محل مناسبی برای گذراندن زمان شناخته شود. نیاز است که بدانید، علاوه بر وجود تفریحات مختلف در این برج، امکانات دیگری همچون هتل 5 ستاره وجود دارد که می تواند محل مناسبی برای استقبال از شما باشد. افراد توریستی که به شهر باتومی سفر می کنند، معمولا زمان زیادی از وقت خود را در برج باتومی سپری خواهند کرد.

دلفیناریوم

اگر علاقه مند به وقت گذراندن با حیوانات دریایی بازیگوش مانند دلفین ها هستید، جشنواره دلفیناریوم را از دست ندهید. نیاز است که بدانید، در شهر باتومی گرجستان محلی برای اجرای برنامه های مربوط به دلفین ها در نظر گرفته شده که لحظات بی نظیری را برای شما به وجود می آورد. این تفریح می تواند تا ساعت ها شما را سرگرم کند و به عنوان یک تفریح ایده آل برای بزرگسالان و کودکان شناخته شود. لازم به ذکر است که سالن دلفیناریوم باتومی از ظرفیت 700 نفری بهره مند می باشد. در محل برگزاری این جشنواره، 8 دلفین بازیگوش حضور دارند که در ساعت های 14، 17 و 21 به اجرای برنامه های جذاب و مهیج می پردازند.

سواحل بکر و زیبای باتومی

در میان جاذبه های گردشگری باتومی، قطعا می توان سواحل بکر و فوق العاده این شهر را به عنوان یکی از بهترین جاذبه ها معرفی کرد. شهر باتومی به واسطه آب و هوای فوق العاده ای که در اختیار دارد، از سواحل ایده آلی نیز بهره مند است. آب های زلال و شفاف شهر باتومی موجب شده تا مردم مختلف جهان در طول سال به سواحل این منطقه سفر کنند. بسیاری از مردم گرجستان که قصد تفریح کردن را دارند، سواحل باتومی را به عنوان مقصد خود قرار می دهند. لازم به ذکر است که در سواحل باتومی نیز تفریحات گوناگونی وجود دارد که می تواند لحظات خوشی را برای شما رقم بزند. نام یکی از این سواحل گونیو بوده که اطراف آن جنگل های سرسبز بسیار زیادی وجود دارد. وجود جنگل های سرسبز و فوق العاده در پیرامون این ساحل موجب می شود تا شما بتوانید ساعت ها از این منظره زیبا لذت ببرید.

سواحل بکر شهر باتومی

دریاچه نوری گلی

دریاچه نوری گلی را می توان به عنوان یکی دیگر از بهترین جاذبه های گردشگری باتومی شناخت که از منظره فوق العاده ای بهره مند است. دریاچه نوری گلی در فاصله 150 متری سواحل باتومی قرار گرفته و از آب ها زیرزمینی تغذیه می شود. عمق این دریاچه 7 الی 8 متر بوده و بر اساس تخمین های انجام شده، سطح کل آب آن 5.5 هکتار می باشد. نیاز است که بدانید، داستان های غم انگیز بسیار زیادی در رابطه با نام دریاچه نوری گلی وجود دارد. همچنین در گذشته حیوانات وحشی زیادی در حوالی این دریاچه وجود داشتند که امروزه با فعالیت های انجام شده، این دریاچه به یک مکان تفریحی فوق العاده تبدیل شده است. لازم به ذکر است که نورپردازی های ویژه در اطراف این دریاچه تاثیر زیادی را در افزایش زیبایی های آن داشته است.

باغ گیاه شناسی

یکی دیگر از جاذبه های گردشگری باتومی، قطعا باغ گیاه شناسی این شهر بوده که برای اولین بار در سال 1912 تاسیس شده است. این باغ توسط گیاه شناس بسیار بزرگی به نام آندری کراسنوف تاسیس شده است. نیاز است که بدانید، در این باغ گیاه شناسی، تنوع وسیعی از گیاهان مختلف وجود دارد که از قاره های مختلف جهان جمع آوری شده اند. در این باغ گیاه شناسی شما با تنوع ویژه ای از گیاهان کمیاب روبرو هستید که می توانید آن ها را مشاهده کنید و اطلاعات زیادی را در رابطه با آن ها به دست آورید. لازم به ذکر است که وسعت این باغ نزدیک به 111 هکتار بوده و تمامی گیاهان آن از 9 نقطه گوناگون در کره زمین جمع آوری شده است. فضای دلنشین این باغ موجب می شود تا شما بتوانید به خوبی سرگرم شوید و از تمامی گیاهان این منطقه دیدن کنید.

تماشای آبشار ماخونتستی

آبشار فوق العاده ماخونتستی کشور گرجستان

یکی از جاذبه های گردشگری کشور گرجستان که در فاصله 30 دقیقه ای شهر باتومی قرار دارد، آبشار بی نظیر ماخونتستی می باشد. این آبشار از منظره فوق العاده ای بهره مند بوده و عکاسان بسیار زیادی برای ثبت لحظات دلنشین، به این محل سفر می کنند. نیاز است که بدانید، آبشار ماخونتستی از ارتفاع 20 متری برخوردار بوده و در قسمت پایین آن رودخانه بسیار زیبایی وجود دارد. در فصل های گرم سال، مسافرین می توانند علاوه بر تماشای فضای جذاب این آبشار، در رودخانه های ماخونتستی آب تنی کنند. در طول سال مردم بسیار زیادی در کشور گرجستان به این منطقه سفر می کنند. لازم به ذکر است که این آّبشار در دهکده ماخونتسی قرار گرفته و این دهکده نیز از فضای جذابی بهره مند است.

منظره زیبای میدان پیازا باتومی

میدان پیازا

میدان پیازا نیز به عنوان یکی از جاذبه های گردشگری باتومی شناخته می شود که اکثریت گردشگران در حین سفر به باتومی از آن دیدن می کنند. میدان پیازا از معماری فوق العاده ای بهره مند بوده و همین مسئله موجب شده تا فضای آن برای هر فرد جذاب باشد. در این میدان برج پیازا و انواع مختلفی از رستوران ها و کافی شاپ های مختلف وجود دارد که می تواند محل مناسبی برای گذراندن وقت باشد. نیاز است که بدانید، مساحت این میدان نزدیک به 5700 متر مربع بوده که در مقایسه با سایر میدان های معروف، نسبتا زیاد است. همچنین یکی از دلایل معروف شدن میدان پیازا، برگزاری موسیقی زنده در این میدان بوده که قطعا فضای آن را ایده آل تر خواهد کرد. بدین ترتیب می توان این میدان را نیز به عنوان گزینه مناسبی برای تفریح در باتومی شناخت.

دیدگاهتان را بنویسید