تاریخچه میدان تکسیم

میدان تکسیم یکی از بزرگ ترین، تاریخی ترین جاذبه های گردشگری کشور ترکیه به شمار می آید. این میدان همچنین شهرت جهانی بسیار زیادی دارد؛ اما چرا تا این اندازه محبوب شده است؟ پیش از پاسخ دادن به جواب این سوال، بیایید ابتدا با کشور ترکیه و شهر استانبول آشنا شویم. استانبول شهری بسیار بزرگ، قدیمی و رنگارنگ است. عمده زیبایی این شهر به واسطه ترکیب طبیعت بکر با تاریخ باستانی و فرهنگ غنی آن است. آثار به جا مانده از دوران عثمانی، زیبایی و شهرت این شهر را چند برابر کرده است. به طور کلی بازدید از استانبول ممکن است یک روز، یک هفته یا حتی یک ماه طول بکشد حتی به عقیده برخی از ساکنان محلی، گشت و گذار در استانبول هرگز تمام نمی شود.

درباره تاریخچه تکسیم و نحوه ساخت آن اطلاعات بسیاری در دسترس ما است. کلمه تکسیم در زبان ترکی به معنای تقسیم یا توزیع است و ریشه های این شهر را انعکاس می دهد. در این منطقه از سال 1723 (زمان سلطان محمود اول عثمانی) خطوط اصلی آب طراحی و ساخته شدند. از طریق این خطوط، آب به سراسر شهر استانبول توزیع و در واقع تقسیم می شد. علت نام گذاری این میدان نیز به همین دلیل است. از نظر تاریخی، تکسیم یک محوطه بسیار نمادین و سمبلیک است. این میدان برای افتخار به ظهور جمهوری ترکیه در 29 اکتبر 1923 و همچنین ادای احترام به مصطفی کمال آتاتورک ساخته شده است. در واقع آتاتورک اصلی ترین عنصر تاریخچه تکسیم و ساخت آن به شمار می آید. شخصیت او همراه با دیگر رهبران ملی گرا در مجسمه نمادین (واقع در ضلع شمالی میدان)، نمایش داده شده است. او یکی از قهرمانان بزرگ ترکیه و همچنین به عنوان محرک تغییرات مهم اجتماعی و فرهنگی، مورد احترام مردم کشور ترکیه می باشد.

لوکیشن میدان تکسیم

پس از آشنایی با تاریخچه تکسیم و کسب اطلاعات اولیه، حالا نوبت به آشنایی با موقعیت مکانی و لوکیشن تکسیم رسیده است. تکسیم فقط یک میدان یا گذرگاه معمولی نیست. وقتی درمورد این میدان صحبت می‎کنیم، درواقع منظورمان یک محله بزرگ و پر رفت و آمد از ساکنان غیر بومی است. تکسیم در قسمت شمال شرقی معروف‎ترین خیابان استانبول، یعنی خیابان استقلال قرار دارد. بسیاری از ساکنان ترکیه این میدان را قلب شهر می‎دانند. میدان جمهوری تکسیم در سمت اروپایی استانبول، در منطقه بی‎اوغلو واقع شده است. این موقعیت جغرافیایی ویژه، میدان را به یک منطقه مهم گردشگری، فرهنگی و البته سیاسی تبدیل کرده است. برای دسترسی به منطقه تکسیم، می‎توانید از سرویس حمل و نقل عمومی، اتوبوس و همچنین تاکسی استفاده کنید.

لوکیشن میدان تکسیم

بسیاری از افراد سوال می‎کنند که چگونه برای گشت و گذار، به میدان تکسیم برویم؟ اگر شما نیز به منظور یافتن موقعیت جغرافیایی این میدان دچار چالش شده‎اید، باید بگوییم دسترسی آن بسیار آسان است. میدان‎تکسیم دسترسی بسیار خوبی به سطح شهر دارد و می‎توانید مسیر منتهی به آن را با مترو یا تراموا طی کنید. ایستگاه اصلی مترو و تراموا، در مرکز میدان قرار داشته و شما می‎توانید با آن‎ها به سراسر شهر استانبول متصل شوید. البته این امر چالش‎هایی مانند شلوغی بیش از حد در روزهای تعطیل را برای ساکنان محلی تکسیم به‎وجود آورده است.

پیش از سفر به استانبول و بازدید از این میدان، ابتدا خیابان‎های منتهی به آن را در گوگل مپ بررسی کنید. یکی از اصلی‎ترین خیابان‎ها که شما را به تکسیم می‎رساند، خیابان استقلال استانبول است. این خیابان در بخش اروپایی استانبول واقع شده است. با این حال می‎توان نمادهایی از فرهنگ گذشته ترکیه را به وضوح در آن مشاهده کرد. با پرس و جو از ساکنان محلی و قدیمی، به راحتی می‎توانید به میدان‎تکسیم دسترسی پیدا کنید.

ساحل نزدیک به میدان تکسیم

هنگام سفر به استانبول، باید نزدیک ترین مکان های گردشگری و سواحل را پیدا کنید. استانبول شهر طویلی است و بنابراین پیمودن مسافت های طولانی در آن خسته کننده خواهد بود. بنابراین پیش از رفتن به هر گوشه از شهر، ابتدا نزدیک ترین مسیر را انتخاب کنید. همانطور که در ابتدای مقاله اشاره کردیم، اطراف میدان تاریخی تکسیم وسایل حمل و نقل مختلف مستقر شده اند. به این ترتیب از طریق این میدان می توانید به سواحل در اطراف میدان تاریخی تکسیم دسترسی پیدا کنید. نزدیک ترین ساحل به میدان قدیمی تکسیم، ساحل کوراکوی است همچنین پس از طی یک واحد چند صدمتری، به ساحل بشیکتاش خواهید رسید. این ساحل نسبت به کاراکوی، جاذبه های تفریحی بیش تری داشته و در بخش اروپایی استانبول واقع شده است.

اکثر سواحل کاراکوی در مناطق مسکونی یا نزدیک به آن قرار دارند بنابراین هنگام سفر به این محیط ساحلی، برای مواجهه با زیرساخت های شهری و مسکونی آماده باشید. سواحل شهری در منطقه کاراکوی به طور کلی فضایی پر جنب و جوش و امکانات رفاهی زیادی مانند کافه ها و بارها دارند بنابراین عموما در بین مردم محلی و گردشگران محبوبیت بیش‎تری را به خود اختصاص داده  اند. این سواحل با تلفیق مناظر شهری و طبیعی، فضای سرگرم کننده و سرشار از آرامش را به ارمغان می آورند.

فاصله شیشلی تا میدان تکسیم

فاصله شیشلی تا میدان تکسیم

پیش از بررسی فاصله میدان تا منطقه شیشلی استانبول، ابتدا بیایید این شهر را با یکدیگر بررسی کنیم. به طور کلی شیشلی در بخش اروپایی استانبول قرار گرفته است. با این حال هنوز هم توانسته ظاهر کلاسیک و قدیمی خود را تا حد زیادی حفظ کند. فاصله شیشلی تا میدان قدیمی تکسیم، حدود 2 کیلومتر تخمین زده می شود. از تکسیم تا شیشلی 6 دقیقه با ماشین، 12 دقیقه با اتوبوس و 8 دقیقه با پای پیاده زمان صرف می شود. اگر دوست دارید از دیدنی های شهر بازدید کنید، به شما توصیه می کنیم برای رسیدن به تکسیم گزینه پیاده روی را انتخاب کنید.

هتل های میدان تکسیم استانبول

هتل های میدان تکسیم استانبول

در میان هتل های میدان تکسیم، گزینه های اقامتی زیادی وجود دارد. این گزینه ها از هتل های لوکس گرفته تا هتل هاستل، همگی دارای خدمات دهی ویژه هستند.. در میان هتل های واقع در میدان اصلی، شعبه هایی از هتل های زنجیره ای معروف نیز وجود دارند. هتل های واقع در میدان اصلی، قدمت تاریخی داشته و با گذشت چندین سال هنوز هم فضای روستیک خود را حفظ کرده اند. در ادامه مقاله چند نمونه از معروف ترین هتل های این میدان محبوب را معرفی می کنیم. می توانید بر اساس بودجه و دلخواه خود، هتل مدنظر را انتخاب کرده و تعطیلات فوق العاده ای را در تکسیم رقم بزنید.

  • هتل طراحی تکسیمبول
  • هتل میدان تکسیم
  • هتل تکسیم هیل
  • هتل سی وی کی تکسیم استانبول
  • هتل تکسیم لاین

مراکز خرید میدان تکسیم

میدان تکسیم استانبول نه تنها برای گشت و گذار مناسب است، بلکه مراکز خرید متعددی نیز در آن وجود دارد. در هر یک از این مراکز، گالری هنری، فروشگاه لباس، مراکز غذاخوری و بخش های تفریحی زیادی تعبیه شده است. بازدیدکنندگان می توانند طبق ساعات تعیین شده از سوی هر مرکز خرید، به آن مراجعه کرده و خریدهای مورد نیاز خود را انجام دهند. در ادامه بخش نهایی مقاله، قصد داریم چند مورد از معروف ترین مراکز خریدی که در تکسیم دایر شده اند را معرفی کنیم. البته لازم به ذکر است این فروشگاه‎ها تنوع بسیاری داشته و محدود به چند مورد ذکر شده در این بخش از مقاله نیستند.

  • مرکز خرید و سرگرمی chevar
  • گالری آنا لادل واقع در تکسیم
  • بازار محلی تارلاباشی در بی اوغلو تکسیم
  • مرکز خرید بی اوغلو آیس مرکزی

مراکز خرید تکسیم

امیدواریم که از خواندن این نوشته لذت برده و برایتان مفید بوده باشد. شما عزیزان می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در این رابطه و همچنین سایر زمینه های مسافرتی از طریق راه های ارتباطی موجود در وب سایت با کارشناسان مجرب شرکت اوج آرام در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید