برج گالاتا از نماد های معروف شهر استانبول واقع در کشور ترکیه، به عنوان یکی از برج‌ های تاریخی و زیبا و جاذبه های گردشگری استانبول شناخته می ‌شود. این برج با معماری خیره‌کننده ‌اش به یک مقصد گردشگری برجسته تبدیل شده است که سالانه مسافران زیادی از سر تا سر جهان، جهت بازدید آن به کشور ترکیه سفر می کنند. در این محتوا قصد داریم به معرفی جامع و کامل این برج مشهور بپردازیم پس تا پایان این محتوا با ما همراه باشید.

افسانه برج گالاتا

افسانه یکی از داستان ‌های عاشقانه و اسطوره‌ ای محبوب است. داستان اول به نام “عشق افسانه ‌ای” حکایت از مردی به نام گالاتا دارد که عاشق دختری به نام برج دختر می شود و در مسیر تنگه بسفر جان خود را از دست می دهد. این داستان نماد عشق بی ‌پایان می باشد. در داستان دوم، گالاتا و دختر مورد علاقه ‌اش به بالای برج می ‌روند و با هم ازدواج می‌ کنند که این روایت نشان از تحقق آرزو و ایجاد تعهد دائمی در روابط عاشقانه است.

افسانه برج گالاتا

فاصله برج گالاتا تا میدان تکسیم

فاصله بین برج گالاتا و میدان تکسیم در استانبول حدود 2 کیلومتر می باشد. این دو مکان تقریبا نزدیک به یکدیگر قرار دارند اگر پیاده بخواهید از میدان تکسیم به سمت برج بروید، تقریبا 20 دقیقه باید پیاده روی کنید.

قیمت ورودی برج گالاتا

بلیط ورودی به برج با قیمت تقریبی ۱۷۵ لیر ترکیه در نظر گرفته شده است. این قیمت ممکن است تغییر کند و به شرایط فعلی و تغییراتی که در زمان ورود به برج اعمال می ‌شود بستگی دارد. برای دقت بیشتر و اطلاع از آخرین قیمت ‌ها به وب ‌سایت رسمی برج یا منابع معتبر مربوط به توریسم در استانبول مراجعه کنید.

رستوران برج گالاتا

رستوران این برج یکی از بهترین و مشهور ترین رستوران ‌های استانبول محسوب می شود. این رستوران مستقر در بالای برج تاریخی گالاتا است. یک مکان مناسب با منظره ‌ای فوق ‌العاده از شهر استانبول و دریای مرمره که می توانید غذا های منحصر به فرد و بسیار خوشمزه ای را در این رستوران نوش جان کنید. منوی رستوران گالاتا بسیار متنوع است. انواع غذا های ترکی مانند پسته کباب، کباب، دلمه ‌کباب و دیگر خوراکی‌ های محلی ترکیه در این منو وجود دارند همچنین شما می توانید به سفارش میان‌ وعده ‌ها و دسر های متنوع بپردازید. این رستوران به عنوان مکانی مناسب برای صبحانه، ناهار و شام در شهر استانبول محسوب می شود. با توجه به محبوبیت برج گالاتا، توصیه می ‌شود تا میز را به‌ صورت آنلاین رزرو کنید تا هنگام ورود زیاد معطل نشوید. رستوران در طبقه نهم این برج زیبا و دیدنی واقع شده است.

رستوران برج گالاتا

تاریخچه برج گالاتا استانبول

این برج یکی از نماد های بارز و تاریخی شهر استانبول در ترکیه، دارای یک تاریخچه طولانی و جذاب است. ساخت این برج به دوران وسطی باز می ‌گردد. در سال 1348 میلادی در ناحیه ‌ای به نام گالاتا در استانبول ساخته شد. این برج ابتدا به نام “برج مسیح” شناخته می ‌شد و از ساختمان استوانه ‌ای زیبا با ارتفاع حدود 67 متر تشکیل شده است.

در دوران عثمانی، برج معروف گالاتا از کاربرد های مختلفی برخوردار گردید. در زمان حکومت سلطان سلیمان، به عنوان مکان دیدبانی برای نظارت بر تردد کشتی‌ ها از این برج استفاده می شد. به علاوه، بخش ‌های پایین ‌تر برج به عنوان زندان برای بازداشت محکومان مورد استفاده قرار می ‌گرفت.

برج گالاتا در طی تاریخ دچار حوادث و تغییرات زیادی شد. در سال 1509 زلزله ‌ای شدید برج را تخریب کرد اما معمار برج به نام هیردین به بازسازی آن پرداخت و آن را دوباره ترمیم کرد. پس از چند سال یعنی در سال 1794 آتش سوزی شدیدی در برج رخ داد، اما باز هم تلاش ‌های مجددی برای بازسازی و مرمت آن انجام شد و یک بخش جدید به برج اضافه گردید. سپس در سال 1831، حادثه آتش ‌سوزی دیگری رخ داد و در طی مرمت، دو طبقه جدید به همراه یک گنبد مخروطی شکل به برج افزوده شد.

برج همچنین در طی سالیان متعدد تحت تاثیر طوفان های شدیدی قرار گرفت و ساختمان آن به تغییرات زیادی دچار شد. آخرین مرمت و بازسازی برج در سال 1960 انجام گرفت و یک رستوران بزرگ در بالای آن ساخته شد. امروزه، این برج معروف به یکی از محبوب ‌ترین جاذبه ‌های گردشگری در شهر استانبول تبدیل شده است که از بالای آن می ‌توان به تماشای مناظر فوق ‌العاده ‌ای از شهر و تنگه بسفر پرداخت.

نمایی زیبا از برج مشهور گالاتا

هتل های نزدیک برج گالاتا

  1. هتل Art Nouveau: این هتل در منطقه گالاتا قرار دارد و به لطف موقعیت مکانی عالی ای که دارد، می توانید به مکان های دیدنی شهر دسترسی داشته باشید. اتاق ‌های تمیز و خدمه ‌ای مهربان از ویژگی ‌های این هتل محسوب می شوند همچنین می ‌توانید در رستوران هتل انواع غذا های ترکی را تجربه کنید.
  2. هتل Anemon: این هتل در ساختمانی قدیمی و مجلل واقع شده و دارای ایوان پشت ‌بامی است که می توانید تنگه بسفر را از آن جا تماشا کنید. فاصله نزدیک از برج گالاتا و میدان تقسیم از ویژگی‌ های این هتل است همچنین اتاق‌ های لوکس و خدمات عالی نیز از دیگر ویژگی‌ های هتل محسوب می شوند.
  3. هتل Georges: این هتل دارای دکوراسیون جذابی است که تلفیقی از مدرن و شکوه گذشته را به تصویر می ‌کشد. محبوبیت خاصی از نظر طراحی و فضا های داخلی دارد.
  4. هتل Galata Apart: دکوراسیون گرم و خاکی اتاق‌ های این هتل به همراه روتختی‌ های طلایی‌ رنگ و مبلمان ساده و شیک، فضایی دلپذیر و گرم را ایجاد کرده است.
  5. هتل Duo Galata: این هتل دارای دکوراسیون مدرن و تمیز است. اتاق‌ های آن از امکانات مدرن و مبلمان شیک برخوردار می باشند.
  6. هتل Galata La Bella: این هتل در نزدیکی میدان تقسیم قرار دارد و مجهز به امکانات مدرن، رستوران با غذا های ترکی می باشد.

آدرس برج گالاتا

در شهر استانبول در محله برکت زاده واقع شده است بنابراین به راحتی می توانید از این برج مشهور بازدید کنید.

دیدگاهتان را بنویسید