سفر به کشور ترکیه با رفتن به طبیعت زیبا، بکر و شگفت انگیز پارک ملی شبه جزیره دیلک تکمیل خواهد شد. در دوران تاریخی شکل گیری این منطقه از زمین، شگفتی های زمین شناسی و ژئومورفولوژیکی فراوانی به وجود آمده که زیبایی های این منطقه را صد چندان کرده است. وجود گیاهان، درختان و گل‌های نادر، چشمه های زیرزمینی، پرندگان و حیوانات متنوع و کمتر دیده شده، به جذابیت و خاص بودن پارک ملی شبه جزیره دیلک افزوده استو این پارک را به یکی از پرطرفدارترین جاهای دیدنی کوش آداسی تبدیل شده است. شورای اروپا به دلیل تنوع گیاهی و جانوری، شبه جزیره دیلک کوش آداسی را با عنوان محل ذخیره سازی بیوژنتیک فلور معرفی نموده است. در ادامه با اوج آرام همراه باشید تا به برسی پارک ملی شبه جزیره دیلک بپردازیم.

پارک ملی شبه جزیره دیلک، قطعه ای به جای مانده از بهشت

موقعیت جغرافیایی پارک ملی شبه جزیره دیلک

پارک ملی شبه جزیره دیلک، در شهر کوچک گوزل چاملی و در 32 کیلومتری جنوب کوش آداسی در استان آیدین در کشور ترکیه واقع شده است. فاصله این مکان تا جزیره یونانی ساموس در حدود ۲ کیلومتر می باشد. این پارک ملی 6 کیلومتر عرض و 20 کیلومتر طول داشته و دارای 27.۵98 هکتار وسعت می باشد. بلندترین نقطه این منطقه از ارتفاعی در حدود 1237 متر برخوردار است. پارک شبه جزیره دیلک کوش آداسی در سال ۱۹۶۶، عنوان پارک ملی را از آن خود کرد.

آب و هوا و پوشش گیاهی و جانوری پارک ملی دیلک

پارک ملی شبه جزیره دیلک در یک منطقه کوهستانی واقع شده است. وجود چند دره و تنگه، این منطقه را به بخش های مختلفی تقسیم نموده است. گل ها و گیاهان مختص آب و هوای مدیترانه ای و جذابیت های زمین شناسی، پوشش طبیعی این منطقه را تشکیل داده اند. 804 گونه از گیاهان در این منطقه رشد کرده اند که از آن جمله می توان به کاج ساحلی یا قرمز، ارس فنیقی، سماق، گلابی وحشی، مورد سبز، زغال اخته، نمدار، درخت زبان گنجشک، بلوط و شاه بلوط اشاره کرد. 256 گونه پرنده نیز در این منطقه حفاظت شده، زندگی می کنند.

سواحل شنی و زمردی پارک ملی شبه جزیره دیلک

از دیگر جاذبه های طبیعی پارک ملی دیلک، دره ها و سواحل شنی و زمردی آن می باشد که دیدگان گردشگران را مسحور خود ساخته است. در کنار پوشش گیاهی منحصر به فرد این منطقه، گونه های نادر و رو به انقراض جانوری نیز به چشم می خورند. پلنگ پارس و فوک‌های راهب از جمله حیواناتی هستند که تحت حفاظت می باشند. وجود گونه های متنوع پرندگان، خزندگان، پستانداران، ماهی ها و لاک پشت های دریایی به جذابیت این منطقه افزوده است.

جاذبه های گردشگری پارک ملی شبه جزیره دیلک

در سفر به پارک ملی شبه جزیره دیلک، در کنار لذتی که از قدم زدن و دراز کشیدن در ساحل و شن های گرم و لذت بخش آن می برید، می توانید از جاذبه های دیگر نیز بهره مند شوید. از جمله:

  • پیاده روی در پارک طبیعی دیلک
  • تماشای دلتای بزرگ مندرس
  • تجربه سفر با قایق و تماشای دلفین ها
  • بازدید از غار زئوس و جاذبه های طبیعی و باستانی موجود در آن

جاذبه های گردشگری پارک ملی شبه جزیره دیلک

برای سفر به پارک ملی در شبه جزیره دیلک بهترین زمان کدام است؟

بازدید از پارک ملی شبه جزیره دیلک در دو فصل بهار و تابستان بهترین انتخاب خواهد بود. البته لازم به ذکر است که گردشگران زیادی در این زمان به این منطقه سفر می کنند. بنابراین در این دو فصل پارک ملی دیلک نسبتا شلوغ می باشد. برای افرادی که قصد دارند در ماه های خلوت تر به این منطقه سفر کنند، اوایل پاییز مناسب تر به نظر می رسد. به دلیل سرمای این مکان، سفر به آن در ماه های سرد سال پیشنهاد نمی شود. یکی از خدمات تور کوش آداسی بازدید از جزیره دیلک می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید