جاذبه های قبرس شمالی، از سواحل جادویی تا قلعه‌های باستانی

به هر کجای این کره خاکی که سفر کنید، حتی کشورهای کمتر شناخته شده، بدون شک ده‌ها و صدها جاذبه زیبا خواهید دید که شما را شگفت زده خواهد کرد. این بار قرار است جاذبه های قبرس شمالی را بشناسیم، کشوری که شاید کمتر از آن شنیده باشید. هرچند سواحل قبرس شهرت زیادی دارند، اما جاذبه های گردشگری قبرس شمالی تنها به سواحل آن محدود نمی‌شود. قلعه‌های قدیمی و بسیار دیدنی، بناهای باستانی، شهرهای باستانی و … از جمله جاهای دیدنی قبرس شمالی به شمار می‌روند که در ادامه با آن‌ها آشنا خواهیم شد. لطفا تا انتهای این مطلب با اوج آرام همراه باشید.

قبرس شمالی را بیشتر بشناسیم

قبرس شمالی

قبرس شمالی

پیش از این که به معرفی جاذبه های قبرس شمالی بپردازیم خوب است درباره این کشور ساحلی کمی بیشتر بدانیم. قبرس شمالی جزیره‌ای است در دل دریای مدیترانه با حدود 300 هزار نفر جمعیت. اهالی این کشور اغلب از نژاد ترک هستند. اگر به دنبال کشوری با آب و هوای مطبوع و دلپذیر مدیترانه‌ای هستید این جزیره همان جایی است که به دنبالش می‌گردید. تابستان‌های قبرس شمالی گرم و خشک و زمستان‌هایش معتدل و بارانی است، اما در کل روزهای آفتابی سال در این کشور زیبا بسیار بیشتر از روزهای ابری آن است. با این توصیفات می‌توان گفت قبرس شمالی یک انتخاب عالی برای افرادی است که دوست دارند تعطیلاتی طولانی و لذت بخش را در یک جزیره زیبا سپری نمایند.

آشنایی با دیدنی‌ترین جاذبه های قبرس شمالی

جاذبه های قبرس شمالی

جاذبه های قبرس شمالی

اگر در حال برنامه ریزی برای یک سفر مهیج و لذت بخش به خارج از کشور هستید پیشنهاد می‌کنیم تا پایان این مطلب همراه ما بمانید و با تک تک جاهای دیدنی قبرس شمالی آشنا شوید. بدون شک در انتها، این جزیره دوست داشتنی را به عنوان مقصد خود انتخاب خواهید کرد. برای دریافت اطلاعات بیشتر راجب زندگی در قبرس شمالی به محتوای لینک شد مراجعه فرمایید.

کارپاس، شبه جزیره‌ای رمزآلود در شمال شرق قبرس

اجازه دهید معرفی جاذبه های قبرس شمالی را با یک شبه جزیره دیدنی و باستانی به نام کارپاس شروع کنیم. کارپاس با حال و هوای رازآلود و بناهای قدیمی یکی از زیباترین مکان‌های گردشگری در قبرس شمالی به شمار می‌رود. مناطق روستایی که در این شبه جزیره خواهید دید با دیگر روستاهایی که تا به حال دیده‌اید کاملاً متفاوت است. تپه‌های زیبا و طلایی که در امتداد ساحل مدیترانه کشیده شده‌اند منظره‌ای فوق العاده را در کارپاس پیش روی شما ترسیم می‌کنند. با این حساب به نظر می‌رسد بازدید از این شبه جزیره یکی از بهترین بخش‌های سفر شما به قبرس شمالی خواهد بود.

قلعه زیبای سنت هیلاریون، نمایی از قبرس باستان

قلعه سنت هیلاریون

قلعه سنت هیلاریون

از جمله جاذبه های قبرس شمالی قلعه‌های قدیمی و زیبایی هستند که در گوشه گوشه این جزیره دیده می‌شوند. یکی از این قلعه‌ها که بدون شک بازدید از آن شما را هیجان زده خواهد کرد، قلعه سنت هیلاریون در گیرنه است. این قلعه زیبا نزدیک به 700 متر از سطح دریا ارتفاع دارد. با این حساب تصور کنید تماشای شهر و روستاهای اطراف از بالاترین طبقه این قلعه چقدر می‌تواند هیجان انگیز باشد. قلعه هیلاریون در مجموع سه طبقه دارد که سومین طبقه آن شما را به خانه‌های سلطنتی و برج پرنس جان می‌رساند. پیشنهاد می‌کنیم در سفر خود به قبرس شمالی، حتماً بازدید از این قلعه را در برنامه‌های خود قرار دهید.

بندر و قلعه گیرنه، گل سرسبد جاذبه های قبرس شمالی

قلعه سنت هیلاریون که در بخش قبل آن را معرفی کردیم، تنها قلعه قدیمی در شهر گیرنه قبرس شمالی نیست. این شهر زیبا که بندری دیدنی را نیز در خود جای داده است، یکی از بهترین جاهای دیدنی قبرس شمالی به شمار می‌رود. بندر گیرنه به خودی خود مکانی فوق العاده برای گذراندن یک روز دلپذیر در نزدیکی ساحل و در کافه‌ها و رستوران‌های بی‌نظیر است. همچنین وجود یک قلعه قدیمی و زیبا که به قلعه گیرنه شهرت دارد، به جذابیت این شهر افزوده است.

باید بگوییم قلعه گیرنه یک قلعه قدیمی معمولی نیست و می‌توان آن را با اختلاف یکی از دیدنی‌ترین جاذبه های قبرس شمالی دانست. زیرا با ورود به قلعه و پشت سر گذاشتن دیوارهای آن می‌توانید کلیسای زیبای سنت جورج، کلیسای کوچک و خانه‌های پادشاهی را ببینید که هر کدام به نوبه خود بسیار زیبا و فوق العاده هستند. علاوه بر این وجود یک موزه شگفت انگیز که آثار و بقایای به جا مانده از قدیمی‌ترین کشتی‌های قبرس (مربوط به 300 سال قبل از میلاد مسیح) را در خود جای داده است نیز قلعه گیرنه را از یک قلعه معمولی به یک قلعه خارق العاده تبدیل کرده است.

گردش در تاریخ پرجاذبه قبرس با بازدید از شهر باستانی سالامیس

شهر باستانی سالامیس

شهر باستانی سالامیس

اگر دوست دارید با یک نگاه به تاریخ چند صد ساله قبرس برگردید لازم است حتماً شهر باستانی سالامیس را ببینید. این شهر را می‌توان یکی از عجیب‌ترین جاذبه های قبرس شمالی دانست، زیرا حدود 31 قرن قدمت دارد که در نوع خود کمیاب است. حال می‌توانید حدس بزنید تک تک مناطق این شهر چقدر دیدنی و فوق العاده هستند. سالامیس بناهای تاریخی و تندیس‌های قدیمی بسیاری را در خود جای داده است که حال و هوایی متفاوت به آن بخشیده‌اند.

ساحل لاک پشت‌ها، یکی از دلپذیرترین جاذبه های قبرس شمالی

یکی از جاذبه های تفریحی قبرس شمالی که شهرت زیادی دارد ساحل لاک پشت‌های آن است. این ساحل از این رو به این نام خوانده شده است که خصوصاً در تابستان پر است از لاک پشت‌های سبزی که برای تخم گذاری به ساحل آمده‌اند. ساحل لاک پشت‌ها به عنوان یکی از جاذبه های قبرس شمالی، نه فقط برای گردشگران بلکه برای اهالی این جزیره نیز محلی عالی برای گذراندن اوقات فراغت و تفریح به حساب می‌آید.

یک کوهنوردی جانانه به بهانه بازدید از قلعه بوفاونتو

اگر علاقه‌مند به کوهنوردی هستید پیشنهاد می‌کنیم در سفر خود به قبرس شمالی حتماً سری نیز به قلعه بوفاونتو بزنید. این قلعه با ارتفاع 954 متری خود از سطح دریا، بلندترین قلعه تاریخی در منطقه به شمار می‌رود که همین ارتفاع زیاد آن را به یک قلعه منحصر به فرد تبدیل ساخته است. به همین دلیل است که گردشگران بسیاری آن را به عنوان یکی از بهترین جاذبه های قبرس شمالی می‌شناسند. اگر قادر باشید بعد از حدود 45 دقیقه کوهنوردی خود را به این قلعه برسانید، از بالای آن منظره‌ای بسیار زیبا را مشاهده خواهید کرد که از حافظه شما پاک نمی‌شود. هر چند تماشای معماری قلعه نیز به خودی خود لذت بخش است.

ساحل زیبای گلپسیدس، یکی از آرامش بخش‌ترین جاذبه های قبرس شمالی

ساحل گلپسیدس

ساحل گلپسیدس

اگر می‌خواهید کمی در کنار دریا از نور آفتاب بهره ببرید یا تنی به آب بزنید، ساحل گلپسیدس مخصوص شما است. در این ساحل زیبا و آرام امکانات مناسب برای شنا کردن، حمام و سرویس بهداشتی، قایق سواری، صندلی‌هایی مخصوص برای آفتاب گرفتن و … فراهم شده است تا گردشگران بتوانند یک روز آفتابی و دلپذیر را نیز کنار دریا سپری کنند. ماسه‌های سفید این ساحل و دریای کم عمق و زیبای آن بهترین مکان برای استراحتی کوتاه حین بازدید از جاذبه های قبرس شمالی خواهد بود.

کلیسای سنت بارناباس، مقبره مقدس یونانی‌ها

هرچند گفتیم اغلب اهالی قبرس از نژاد ترک هستند، اما در میان آن‌ها یونانی‌ها نیز زندگی می‌کنند. کلیسای سنت بارناباس یکی از بناهای قدیمی (مربوط به حدود 300 سال پیش) در قبرس شمالی است که به عنوان یک زیارتگاه و مکان مقدس نزد یونانی‌ها شناخته می‌شود. معماری فوق العاده زیبای این کلیسا با نمای آجری و گنبدهایی سفید رنگ، برای گردشگران یکی از دیدنی‌ترین جاذبه های قبرس شمالی به شمار می‌رود. این کلیسا در قسمت مرکزی شهر فاماگوستا واقع شده است. پیشنهاد می‌کنیم حتماً در سفر خود به جزیره زیبای قبرس، از این کلیسای قدیمی نیز دیدن نمایید.

البته شهر فاماگوستا علاوه بر این کلیسا، دیدنی‌های دیگری نیز دارد. یکی از این دیدنی‌ها دیوارهای بلند و قدیمی زیبایی است که در اطراف شهر کشیده شده‌اند. این دیوارها در قدیم به منظور محافظت از این منطقه ساخته شدند و به مرور از دیوارهایی معمولی و نازک به برج و باروهایی عظیم برای پرتاب آتش حین جنگ‌ها تبدیل شدند.

شهر باستانی سولی، از قدیمی‌ترین جاذبه های قبرس شمالی

به نظر می‌رسد تعداد جاذبه‌های باستانی این جزیره زیبا بیشتر از آن باشد که در یک مطلب کوتاه بگنجد. برای مثال یکی دیگر از مکان‌های بسیار دیدنی قبرس شمالی شهر باستانی سولی است که قدمت آن به 6 قرن قبل از میلاد می‌رسد. نکته قابل توجه درباره این شهر باستانی این است که خرابی‌های بسیار کمی در آن دیده می‌شود. به این ترتیب با تفحصی کوتاه در این شهر می‌توانید سفری به تاریخ 2600 ساله قبرس داشته باشید.

از دیگر جاذبه های قبرس شمالی، کلیساهایی که به مسجد تبدیل شدند

مسجد لالا مصطفی پاشا

مسجد لالا مصطفی پاشا

از دیگر جاهای دیدنی قبرس شمالی کلیساهای قدیمی هستند که امروزه به عنوان مسجد شناخته می‌شوند. یکی از آن‌ها کلیسای جامع سنت نیکولاس است که سال ساخت آن به 1328 میلادی باز می‌گردد. در آن زمان این کلیسا محلی بود برای برپایی آیین غیابی تاج‌گذاری پادشاهان، اما بعدها در سال 1571 میلادی، یعنی زمانی که عثمانی‌ها به این منطقه حمله کردند، این کلیسا به مسجد تغییر پیدا کرد و امروزه آن را با نام مسجد لالا مصطفی پاشا می‌شناسند. مسجد لالا مصطفی پاشا در شهر فاماگوستا واقع شده است.

کلیسای دیگری که بعدها به مسجد تبدیل گشت و در دسته جاذبه های قبرس شمالی قرار گرفت، کلیسای جامع سنت سوفیا در شهر نیکوزیا است. فرآیند ساخت این کلیسا بسیار طولانی بود و از سال 1209 میلادی آغاز شد. سال‌ها بعد و مجدداً با ورود عثمانی‌ها به شهر، این کلیسا نیز به مسجد تبدیل گشت و نام سلیمیه روی آن گذاشته شد.

قلعه کانتارا، کلیسای آندریاس، کلیسای بلاپایس و … از دیگر جاذبه های گردشگری قبرس شمالی هستند که می‌توانید در سفر خود به این جزیره بسیار زیبا و آرام از آن‌ها دیدن کنید. مطمئناً سفر به این جزیره یکی از بهترین تجربه‌های شما در تمام طول عمر خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید