همه چیز درباره تحصیل در رشته های علوم پزشکی در کانادا

چرا امروزه بیشتر دانش آموزان و دانشجویان ترجیح می­دهند تحصیل در رشته های علوم پزشکی در کانادا را امتحان کنند؟ رشته های علوم پزشکی از خود رشته پزشکی گرفته تا دندانپزشکی، داروسازی و حتی رشته های پیراپزشکی همواره میان دانش آموزان از اهمیت زیادی برخوردار بوده است. مسلما همه دوست دارند در رشته ای تحصیل کنند که پس از اتمام آن بتوانند درآمد خوبی کسب کنند. این رشته ها تا حدی به میسر شدن این آرزو کمک می­کنند خصوصا اگر در کشور پیشرفته ای مانند کانادا که به کیفیت تحصیل اهمیت زیادی می­دهد، مشغول به تحصیل شوید. از طرف دیگر پس از اتمام دوره تحصیل خود می­توانید همانجا مشغول به کار شوید و درآمد بالایی به دست بیاورید. همچنین تحصیل در کانادا نسبت به آمریکا به هزینه کمتری نیاز دارد. در ادامه با شرایط تحصیل رشته های علوم پزشکی در کانادا به طور کامل آشنا می­شوید. لطفا تا انتها با اوج آرام همراه باشید.

 

محبوب ترین رشته های علوم پزشکی در کانادا

رشته های علوم پزشکی در کانادا تنها به پزشکی محدود نمی­شود. اگر به رشته پزشکی علاقمند نیستید، از پس هزینه های تحصیل در این رشته برنمی­آیید یا به هر دلیل دیگری می­توانید به سراغ محبوب ترین رشته های علوم پزشکی در کانادا بروید. به طور کلی منظور از علوم پزشکی رشته هایی هستند که به بیماری های جسمی و روحی، شرایط و ویژگی های بیماران، روش ها و راهکارهای درمان و داروهای متناسب با هر بیماری مربوط می شوند. محبوب ترین این رشته ها شامل پزشکی، پرستاری، علوم زیستی، زیست شناسی، روانشناسی، کارشناسی پزشکی، دندانپزشکی، علوم تغذیه و داروسازی می­شود. در ادامه هر کدام از این رشته ها را به طور جداگانه بررسی می­کنیم تا بتوانید به درستی تصمیم بگیرید.

تحصیل در رشته های علوم پزشکی در کانادا

تحصیل در رشته های علوم پزشکی در کانادا

 

تحصیل در رشته پرستاری

یکی از رشته های پرطرفدار علوم پزشکی، پرستاری است که چه در کانادا و چه در دیگر کشورها خواهان زیادی دارد. موضوعی که پیش از هر چیز باید مد نظر قرار دهید این است که شرایط تحصیل در این رشته ها متناسب به دانشگاه مورد نظر متفاوت است. به طور کلی برای اینکه بتوانید در رشته پرستاری در کانادا تحصیل کنید، لازم است در دروس زبان انگلیسی و ریاضی در دبیرستان نمره نسبتا خوبی دریافت کرده باشید. از دیگر مواردی که شانس قبولی شما در این رشته را بالا می­برد، معدل بالا در مقطع دبیرستان است. کسب نمره قبولی مورد نظر در آزمون آیلتس یا تافل از دیگر شرایط پذیرش در این رشته تحصیلی است.

در گام بعد لازم است با بهترین دانشگاه هایی که می­توانید در آنها مشغول به تحصیل در این رشته شوید، آشنا شوید. از دانشگاه های محبوب برای تحصیل در رشته های علوم پزشکی در کانادا خصوصا برای رشته پرستاری می توانیم به دانشگاه های ساسکاچوان، بریتیش کلمبیا، مک مستر، کویین و وسترن اشاره کنیم. برای تحصیل در دانشگاه ساسکاچوان نیازمند تافل 90، آیلتس 7، CAEL برابر با 70 می­باشید. تافل، آیلتس، CAEL، PTE و EAP مورد نیاز برای دانشگاه بریتیش کلمبیا به ترتیب برابرند با 90، 6.5، 70، 65 و 75 درصد. تافل، آیلتس، CAEL، PTE، دولینگو برابرند با 86، 6.5، 70، 60، 115. یکی از مهمترین چالش ها در رابطه با تحصیل در رشته های علوم پزشکی در کانادا هزینه تحصیل است که در انتخاب رشته مورد نظر تاثیر بسزایی دارد. هزینه تحصیل در رشته پرستاری در این کشور چیزی حدود 20258 الی 71151 دلار می­باشد.

 

تحصیل در رشته علوم زیستی

یکی دیگر از محبوب ترین رشته های علوم پزشکی در کانادا، علوم زیستی است. در جامعه ما به دلیل اینکه بیشتر به رشته های پزشکی و دندانپزشکی پرداخته شده است، بسیاری از افراد از وجود و اهمیت چنین رشته ای مطلع نیستند. این در حالی است که در کشورهای پیشرفته مانند کانادا از رشته علوم زیستی استقبال زیادی می­شود. پیش از آنکه با شرایط تحصیل در این رشته آشنا شوید لازم است بدانید علوم زیستی در چه حوزه ای فعالیت می­کند. این رشته همانطور که از نامش مشخص است فعالیت های حیاتی بدن و موجودات زنده را مطالعه می­کند.

همه چیز درباره تحصیل در کانادا

همه چیز درباره تحصیل در کانادا

 

بهترین دانشگاه های کانادا که این رشته را ارائه می­دهند شامل تورنتو، بریتیش کلمبیا، مک مستر، مک گیل و آلبرتا می­شوند. شرایط قبولی در این رشته نیز مانند سایر رشته ها، حد نصاب نمره زبان و مدرک دیپلم می­باشد. هزینه تحصیل در این رشته از 20262 تا 94584 دلار متغیر است.

 

تحصیل در رشته زیست شناسی

از دیگر رشته های علوم پزشکی در کانادا می­توانیم به رشته زیست شناسی اشاره کنیم. از دلایلی که افراد مشتاق به این رشته را راهی کانادا می­کند می­توانیم کیفیت بالای آموزش و آزمایشگاه ها را نام ببریم. برای اینکه پذیرش این رشته را به دست بیاورید لازم است نمره تافل شما بین 80 تا 120 باشد یا از حداقل نمره 6.5 آیلتس برخوردار باشید. همچنین برای پذیرش در این رشته باید در آزمون PTE حداقل نمره 61 کسب کرده باشید. از بهترین دانشگاه هایی که در این رشته دانشجو پذیرش می­کنند می­توانیم به تورنتو، بریتیش کلمبیا، مک گیل، آلبرتا و مونترال اشاره کنیم. برای اینکه بتوانید در کانادا در این رشته تحصیل کنید باید هزینه ای برابر با 16110 الی 95094 دلار بپردازید.

 

بررسی رشته روانشناسی

با اینکه رشته روانشناسی در ایران تا حدودی اشباع شده است اما از جمله رشته های درآمدزا در کانادا محسوب می­شود. از این رو بسیاری از ایرانیانی که مشتاق تحصیل در رشته های علوم پزشکی در کانادا هستند، این رشته را انتخاب می­کنند. موارد لازم برای پذیرش در این رشته داشتن دیپلم انسانی با نمرات قابل قبول و کسب حداقل نمره در آزمون های زبان است. برای تحصیل در این رشته در کانادا باید 25170 الی 70733 دلار هزینه بپردازید. بهترین دانشگاه ها برای تحصیل در رشته روانشناسی در کانادا عبارت اند از بریتیش کلمبیا، تورنتو، یورک و کویین.

 

تحصیل در رشته پزشکی

بسیاری از دانشجویانی که قصد ادامه تحصیل در رشته های علوم پزشکی در کانادا را دارند، به فکر رشته پرطرفدار پزشکی هستند. برای تحصیل رشته پزشکی در کانادا به مدرک لیسانس در رشته های زیست شناسی یا علوم پایه نیاز دارید. همچنین مانند سایر رشته ها به مدرک زبان تافل با نمره 79 الی 100 یا آیلتس با حداقل نمره 6.5 نیاز دارید. برای تحصیل این رشته در کانادا شرکت در آزمون های MCAT و CASper اجبار است. بهترین دانشگاه های ارائه دهنده پزشکی در کانادا تورنتو، مک گیل، مک مستر، مونترال و آلبرتا هستند. هزینه تحصیل در این رشته چیزی حدود 16100 تا 71558 دلار آمریکا می­باشد.

آشنایی با رشته های علوم پزشکی پرطرفدار در کانادا

آشنایی با رشته های علوم پزشکی پرطرفدار در کانادا

 

تحصیل در رشته دندانپزشکی

از محبوب ترین رشته های علوم پزشکی در کانادا می­توانیم به دندانپزشکی اشاره کنیم که طرفداران زیادی دارد. حتی در کشور خودمان نیز به دلیل اینکه دندانپزشکی نسبت به پزشکی طول دوره کمتری دارد و زودتر به درآمد بالا می­رسد، مشتاقان زیادی دارد. برای تحصیل این رشته در کشور پیشرفته ای مانند کانادا نیاز به مدرک لیسانس دارید. از دیگر الزامات تحصیل در این رشته می­توانیم شرکت در دوره های پیش نیاز، آزمون DAT و CASper و مصاحبه ها را نام ببریم. مهمترین دانشگاه های ارائه دهنده رشته دندانپزشکی در کانادا تورنتو، مک گیل، بریتیش کلمبیا، دالهاوزی، آلبرتا و ساسکاچوان هستند. برای تحصیل در این رشته موظفید بین 33512 الی 90587 دلار آمریکا هزینه بپردازید.

 

رشته علوم تغذیه

یکی دیگر از رشته های علوم پزشکی در کانادا، علوم تغذیه است که علاقه مندان زیادی دارد. از طرفی کانادا از جمله کشورهایی است که به کیفیت آموزش این رشته اهمیت زیادی می­دهد. برای اینکه بتوانید در این رشته مشغول به تحصیل شوید به مدرک دیپلم و حداقل نمره در آزمون های زبان نیاز دارید. بهترین دانشگاه های کانادا که این رشته را ارائه می­دهند عبارت اند از گوئلف، بریتیش کلمبیا، آلبرتا، مک گیل، مانیتوبا و ساسکاچوان. برای اینکه بتوانید در این رشته در کانادا تحصیل کنید به هزینه ای حدود 14430 الی 46648 دلار آمریکا نیاز دارید.

 

تحصیل در رشته داروسازی در کانادا

یکی از رشته های علوم پزشکی در کانادا که بیشتر جنبه تحقیقاتی دارد و مناسب کسانی است که به کار در بیمارستان علاقه چندانی ندارند، داروسازی است. تحصیل در دانشگاه های کانادا برای افرادی که به دنبال مدرک معتبر در این رشته هستند، بهترین گزینه محسوب می­شود. برای تحصیل در این رشته به مدرک کارشناسی با نمرات زیست شناسی و شیمی حداقل 16 نیاز دارید. از جمله الزاماتی که برای تحصیل در این رشته نیاز دارید کسب حداقل نمره در آزمون های تافل یا آیلتس، SAT، AP نیاز دارید. دانشگاه های تورنتو، بریتیش کلمبیا، مک گیل، آلبرتا و ساسکاچوان از محبوب ترین دانشگاه های کانادا برای تحصیل در این رشته هستند.

محبوب ترین رشته های علوم پزشکی در کانادا

محبوب ترین رشته های علوم پزشکی در کانادا

 

شرایط تحصیل رشته های علوم پزشکی در کانادا

شرایط تحصیل رشته های علوم پزشکی در کانادا به گونه ای است که نمی­توانید در هر زمانی تصمیم به تحصیل در این کشور بگیرید و کار را تنها با پرداخت هزینه تمام شده بدانید. برای تحصیل در رشته پزشکی در بعضی دانشگاه های کانادا لازم است در یکی از رشته های علوم پایه مدرک کارشناسی بگیرید. اگر هدف شما دانشگاه های استان کبک است به جای داشتن مدرک لیسانس می­توانید به مدت دو سال در کالج های این استان مشغول به تحصیل شوید تا شرایط تحصیل رشته پزشکی در این کشور را کسب کنید.

از شرایط تحصیل رشته های علوم پزشکی در کانادا می­توانیم به حداقل نمره در آزمون GPA، MCAT، مصاحبه با دانشگاه مورد نظر، پروپوزال، رزومه و انگیزه نامه اشاره کنیم. برای اینکه بتوانید مشغول به تحصیل در رشته های علوم پزشکی در کانادا شوید لازم است دروس زیست شناسی، شیمی آلی، شیمی عمومی، فیزیک و زبان انگلیسی را پاس کنید.

 

مدارک لازم برای تحصیل در رشته های علوم پزشکی در کانادا

گام مهم بعدی برای تحصیل در رشته های علوم پزشکی در کانادا آماده کردن مدارک مورد نیاز است. برای اینکه بتوانید در کانادا مشغول به تحصیل شوید به مدارکی از جمله مدرک دیپلم و ریز نمرات، مدرک آزمون GRE، مدارک آزمون زبان مانند تافل و آیلتس، انگیزه نامه، توصیه نامه، رزومه، مدارک شناسایی و گواهی تمکن مالی مورد تایید سفارت کانادا نیاز دارید.

 

کار پس از تحصیل در رشته های علوم پزشکی در کانادا

نکته ای که از تحصیل در رشته های علوم پزشکی در کانادا مهمتر است، اشتغال پس از تحصیل است. چه کسی از اینکه پس از تحصیل بلافاصله مشغول به کار شود بدش می­آید؟ مسلما هر کسی دوست دارد نتیجه چندین سال شبانه روز درس خواندن و هزینه پرداختن را با کسب درآمد بالا ببیند. تحصیل در رشته های علوم پزشکی در کانادا آینده شغلی درخشانی دارد و خیال شما را بابت نتیجه زحماتتان راحت می­کند. برای اینکه بتوانید پس از تحصیل در کشور کانادا در همان کشور مشغول به کار شوید تنها کافی است ویزای تحصیلی خود را به ویزای کار تغییر دهید.

تحصیل در کشور کانادا

تحصیل در کشور کانادا

 

نکته حائز اهمیت دیگر درباره کار پس از تحصیل در رشته های علوم پزشکی در کانادا این است که همه مشاغل علوم پزشکی از درآمد یکسانی برخوردار نیستند. از پردرآمد ترین مشاغل این رشته می­توانیم به پزشک خانواده، متخصص اطفال، پزشک طب کار، جراح قلب، متخصص بیهوشی، دستیار آزمایشگاه، فوریت های پزشکی، دندانپزشک، داروساز، پرستار، ماما، رادیولوژیست، کارشناس تغذیه، پیراپزشک، بینایی سنج، شنوایی سنج، دامپزشک و ماساژ درمانگر اشاره کنیم. درآمد مشاغل علوم پزشکی در این کشور از حدود 78329 تا 335248 دلار آمریکا متغیر است.

 

آزمون های مورد نیاز

همانطور که گفته شد برای تحصیل در رشته های علوم پزشکی در کانادا لازم است در آزمون های مختلفی شرکت کنید تا شرایط پذیرش در دانشگاه های این کشور را داشته باشید. از مهمترین این آزمون ها می­توانیم MCAT و CASper برای رشته پزشکی، MCAT، CASper و DAT برای دندانپزشکی و آزمون PEBC برای داروسازی را نام ببریم. علاوه بر این برای تحصیل در هر یک از رشته های علوم پزشکی در کانادا به قبولی در آزمون های زبان انگلیسی مانند تافل، آیلتس، PTE نیاز دارید. همچنین لازم است آزمون های SAT، GRE و ACT را پشت سر بگذرانید.

 

مزایای تحصیل در رشته های علوم پزشکی در کانادا

دلایل بسیاری افراد را برای تحصیل در رشته های علوم پزشکی در کانادا تشویق می­کند. برای مثال همانطور که در سراسر این مطلب گفته شد کشور کانادا به کیفیت آموزش این رشته ها اهمیت زیادی می­دهد. همچنین شما با تحصیل در رشته های علوم پزشکی در کانادا صاحب مدرکی معتبر می­شوید که در سراسر دنیا با ارزش است. شما با تحصیل در این کشور اقامت کانادا را دریافت می­کنید. کانادا از جمله کشور هایی است که مردم آن از سطح بالای رفاه و کیفیت مطلوب زندگی بهره مند هستند.

در این مطلب سعی کردیم صفر تا صد تحصیل در رشته های علوم پزشکی در کانادا را برای شما شرح دهیم. امید است با خواندن این مطلب به تمامی پرسش های شما پاسخ داده شود.

مزایای تحصیل در کشور کانادا

مزایای تحصیل در کشور کانادا

 

منبع :

http://www.medicalstudyguide.com/Fr/study-medicine-in-canada.html#:~:text=Medical%20course%20in%20Canada%20is,bachelor%20degree%20in%20appropriate%20science.

دیدگاهتان را بنویسید