بر اساس اطلاعات به دست آمده از سوی مسافرینی که تا کنون به کشور گرجستان سفر کرده اند، در این کشور مجسمه ای با نام مجسمه علی و نینو وجود دارد. این مجسمه از قدمت نسبتا زیادی بهره مند بوده و از یک داستان برخوردار است که بسیاری از شهروندان گرجستان از آن مطلع هستند. بسیاری از مردم جهان صرفا به دلیل مشاهده این مجسمه و علاقه مند شدن به داستان آن، به کشور گرجستان سفر می کنند. بنابراین اگر قصد بازدید از کشور گرجستان و مجسمه علی و نینو را دارید، حتما اطلاعات مفیدی را در رابطه با این جاذبه داشته باشید. ایرانیان در طول سال به مکان های مختلفی در سراسر جهان سفر می کنند و از آن محل بازدید می کنند. قطعا این شرایط برای شما نیز به وجود آمده که محل موردنظر شما، از داستان های عجیب و زیبایی برخوردار باشد. همان طور که می دانید، در کشور ایران نیز جاذبه های گوناگونی وجود دارند که دارای داستان های خاص و بی نظیری هستند. این مسئله در کشور های مختلف جهان نیز رخ داده و موجب شده تا برخی از جاذبه های گردشگری در سطح جهان، مبتنی بر یک داستان خیالی یا واقعی باشد. یکی از کشور هایی که دارای این دسته از جاذبه های گردشگری است، تور گرجستان می باشد.

داستان مجسمه علی و نینو

داستان مجسمه علی و نینو

همان طور که می دانید، یکی از ژانر های موردعلاقه بسیاری از مردم جهان، ژانر عاشقانه می باشد. به همین دلیل نیز همواره داستان های عاشقانه طرفداران بسیار زیادی را دارند. در سال 1937 برای اولین بار یک رمان بر گرفته شده از مجسمه علی و نینو ساخته شده و این رمان توانست افراد زیادی را تحت تاثیر قرار دهد. همان طور که می دانید، مردم علاقه مند هستند تا متوجه راز ها و جذابیت های داستان های عاشقی شوند و متوجه تعهد میان دو شخص در این داستان ها شوند. داستان علی و نینو که نمای ویژه ای را از عشق میان دو انسان به مردم نشان می دهد، نمونه بارز یک داستان عاشقانه موفق است. بدین ترتیب پیشنهاد می کنیم تا اگر علاقه مند به داستان های عاشقانه عمیق و فوق العاده هستید، به بررسی داستان این مجسمه بپردازید.

عشق میان علی و نینو به روز های قبل از جنگ جهانی اول باز می گردد و تاریخچه ای بسیار قدیمی دارد. علی جوانی اهل باکو بود و از طبقه اشراف به شمار می رفت. نینو دختری گرجستانی بوده که روزی به دلیل امور تجارت پدر خود، وارد شهر باکو می شود. در شهر باکو نگاه های میان دو فرد گره خورده و بر اساس داستان ها، شروع عشق این دو فرد از آن لحظه صورت می گیرد. تفاوت فرهنگ و مذهب خانواده علی و نینو موجب شده بود تا شرایط سختی برای ازدواج آن ها به وجود بیاید. فشار های خانوادگی هر دو طرف باعث دوری علی و نینو شده بود. سر انجام در میان روز های مختلف جنگ جهانی اول، علی و نینو تصمیم به مهاجرت گرفتند و روزگار سختی را سپری کردند. در روایات ذکر شده که علی و نینو مدتی را در شهر تهران نیز ساکن بودند. پیچیدگی این عشق و سختی های درون آن موجب شده تا عشق میان علی و نینو نماد تعهد در کشور گرجستان نیز باشد.

لوکیشن مجسمه علی و نینو

لوکیشن مجسمه علی و نینو

همان طور که گفته شد، مجسمه به عنوان یکی از زیباترین مجسمه های کشور گرجستان شناخته شده که در شهر باتومی گرجستان قرار دارد. بسیاری از افرادی که به گرجستان سفر می کنند، به دنبال لوکیشن مجسمه علی و نینو هستند. این مجسمه در معروف ترین پارک کشور گرجستان یعنی پارک میراکل قرار دارد. این پارک معروف در بلوار باتومی قرار گرفته و نوعی پارک ساحلی به شمار می رود. پارک میراکل از جمله تفرجگاه های جذاب و ایده آل باتومی به شمار رفته که طرفداران بسیار زیادی را دارد. نیاز است که بدانید،  مجسمه در این پارک به وسیله تجهیزات مختلفی نورپردازی شده و جلوه فوق العاده ای برای این مجسمه به وجود آمده است. توجه داشته باشید که محل قرارگیری این مجسمه بسیار ایده آل بوده و همین مسئله موجب شده تا تمامی افراد بتوانند در مدت زمان نسبتا کوتاهی نسبت به بازدید از این جاذبه فوق العاده اقدام نمایند.

مجسمه علی و نینو در گرجستان

مجسمه علی و نینو کجاست؟

نیاز است که بدانید، مجسمه علی و نینو دقیقا در جنب لنگرگاه پارک ساحلی میراکل یا همان پارک معروف باتومی قرار گرفته است. پارک ساحلی باتومی دارای نقشه بسیار دقیقی بوده که شما با مراجعه به آن، قطعا می توانید با جاذبه های فوق العاده آن از جمله این مجسمه آشنا شوید. توجه داشته باشید که لوکیشن های اشتباه زیادی در رابطه با این مجسمه ارائه می شود. در واقعیت این مجسمه در بلوار معروف شهر باتومی و در این پارک ساخته شده است تا افراد توریست بتوانند به بررسی داستان آن بپردازند. امیدواریم که از خواندن این نوشته لذت برده باشید و برایتان مفید بوده باشد. شما عزیزان می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر از طریق راه های ارتباطی موجود در وب سایت با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید