شاید کم تر کسی در دنیا به کشور مصر یک دید گردشگری داشته باشد. این روزها بسیاری از مردم دوست دارند تا برای تفریح به کشورهای مختلفی سفر کنند. کشور مصر به دلیل جاذبه های گردشگری بی شماری که دارد، به یکی از کشورهای توریستی دنیا تبدیل شده است. در میان تمام شهرهای این کشور اما شهر شرم الشیخ یکی از شهرهای زیبا و جذاب مصر محسوب می شود که خیلی نام آشنایی میان توریستان ندارد. اگر به دنبال پیدا کردن یک شهر توریستی زیبا هستید، پیشنهاد می کنیم در این محتوا همراه ما باشید؛ چرا که قصد داریم در مورد شهر شرم الشیخ صحبت کنیم.

تاریخچه شهر

شرم الشیخ دقیقا در جنوبی ترین قسمت شبه جزیره سینا قرار دارد. این شبه جزیره دقیقا در میان دریای سرخ و جبل الموسی واقع شده است. به دلیل موقعیت جغرافیایی که این شهر دارد، یک بندرگاه مهم ماهیگیری در کشور مصر به حساب می آید. شاید برایتان جالب باشد بدانید که اقتصاد این شهر بر پایه ماهی گیری، کشتی رانی و البته جهانگردی استوار است.

این شهر در مجموع به مدت 16 سال در تصرف کشور اسرائیل قرار داشته است. برای اولین بار در سال 1956 این شهر به اشغال کشور اسرائیل درآمد. بعد از گذشت 1 سال مجدد کشور مصر توانست این شهر را پس بگیرد. در سال 1967 میلادی کشور اسرائیل این بندر را تصرف کرد و در سال 1979 میلادی این شهر مجدد به کشور مصر بازگشت.

به مرور زمان این بندر توانست محبوبیت زیادی را نزد افراد پیدا کند. اغلب افرادی که به دنبال گردش در کشورهای عربی هستند، این بندر را انتخاب می کنند. شهر شرم الشیخ به اندازه ای جاذبه گردشگری و توریستی دارد که قطعا یک سفر 7 روزه برای دیدن آن ها کافی نیست و باید مدت زمان زیادی را در این بندر حضور داشته باشید.

جمعیت شهر شرم الشیخ

بندر شرم الشیخ جزئی از شهرهای کم جمعیت مصر محسوب می شود. جمعیت این بندر در حدود 73.000 هزار نفر می باشد. اگر از شهرهای پر جمعیت فراری هستید، بندر شرم الشیخ می تواند یک انتخابی ایده آل برای شما باشد.

اطلاعات تور شرم الشیخ

تور شرم الشیخ

از آن جایی که این شهر خیلی میان عموم مردم شناخته شده نیست، طبیعتا تقاضا برای خرید تور شرم الشیخ نیز بالا نیست. برای این که بتوانید تور شرم الشیخ را با یک قیمت مناسب خریداری کنید، دو راه پیش روی شما وجود دارد. راه اول کمک گرفتن از موتور جستجوی گوگل می باشد. کافیست عبارت خرید تور شرم الشیخ را در گوگل سرچ کنید تا در این صورت بتوانید با لیستی از وب سایت هایی که دست به فروش این تور می زنند، آشنا شوید. در این صورت به راحتی می توانید یک مقایسه قیمتی نیز داشته باشید.

ما با افتخار اعلام می کنیم که با سابقه بالایی که در زمینه ارائه تورهای گردشگری داریم، تور شرم الشیخ را با قیمتی عالی و امکانات فوق العاده برگذار می کنیم. شما عزیزان می توانید برای خرید تور و همچنین کسب اطلاعات بیشتر از طریق شماره های تماس موجود با کارشناسان ما در ارتباط باشید و تور مورد نظر خود را تهیه کنید.

با توجه به رکودی که در جامعه حاکم است ممکن است برای بسیاری از افراد این سوال به وجود آید که هزینه تور شرم الشیخ به چه صورتی می باشد. در مورد هزینه تور شرم الشیخ نمی توان یک صحبت قطعی داشت؛ چرا که عنصرهای بسیار زیادی وجود دارند که می توانند بر روی این قیمت تاثیر بگذارند.

بهترین زمان سفر به شرم الشیخ

  • مدت زمان سفر

این موضوع که شما چقدر در شهر شرم الشیخ اقامت داشته باشید، می تواند بر روی هزینه تور تاثیر مستقیم بگذارد. هر چقدر بیش تر در شهر شرم الشیخ اقامت داشته باشید باید هزینه بیش تری را پرداخت کنید.

  • تعداد شهرهایی که قصد بازدید از آن ها را دارید

دومین موضوعی که می تواند بر روی هزینه تور تاثیر بگذارد، موضوع تعداد شهرهایی است که قصد بازدید از آن ها را دارید. اگر تور شما به صورت ترکیبی باشد و به جز شهر شرم الشیخ قصد بازدید از سایر شهرهای مصر را داشته باشید، طبیعتا باید مبلغ بیش تری را پرداخت کنید.

  • هتل محل اقامت شما

اغراق نکرده ایم اگر بگوییم که تعداد ستاره های هتل دقیقا یک رابطه مستقیمی را با هزینه تور دارد. هر چقدر تعداد ستاره های هتل محل اقامت شما بیش تر باشد باید قیمت بالاتری را پرداخت کنید.

  • بلیط هواپیما و کلاس پروازی

بلیط هواپیما و کلاس پروازی از دیگر المان های تاثیرگذار بر روی قیمت می باشد. در صورتی که بلیط خود را از یک شرکت هواپیمایی معتبر خریداری کنید، طبیعتا باید هزینه بیش تری را پرداخت کنید. اگر اهل سفر کردن باشید به خوبی می دانید که هواپیماها چند کلاس پروازی مختلف دارند. قیمت کلاس پروازی فرست و بیزینس به مراتب بیش تر از قیمت کلاس پروازی اکونومی می باشد. آژانس های هواپیمایی با بررسی این چند مورد و بر اساس سیاست کاری که دارند، قیمت تور را مشخص می کنند.

جاذبه های گردشگری شرم الشیخ

جاذبه های گردشگری شهر شرم الشیخ

از آن جایی که این شهر در مجاورت دریا قرار دارد، تفریحات آبی در این منطقه بسیار محبوب است. اگر دوست دارید تا در دریای نیلگون و آبی سرخ شنا کنید، پیشنهاد می کنیم به این شهر سفر کنید. در فصل تابستان می توانید در سواحل دریای سرخ آفتاب بگیرید. این اما پایان کار نیست؛ چرا که غواصی از دیگر تفریحات آبی و پر تقاضا در این منطقه محسوب می شود.

اگر به کشورهای حوزه خلیج فارس همچون امارات سفر کرده باشید حتما تجربه شتر سواری داشته اید. در شهر شرم الشیخ می توانید سفر بر شتر شده و به دل کویر بزنید. اگر دوست دارید غذاهای محلی را امتحان کنید، باید حتما به هنگام حضور در این شهر از رستوران های محلی که در سطح شهر قرار دارند، دیدن کنید.

دیر کاترین مقدس از صومعه های تاریخی و با قدمت شهر شرم الشیخ محسوب می شود. این صومعه سرا به اندازه ای زیباست که در سال 2002 در یونسکو به عنوان میراث جهانی به ثبت رسید. پارک ملی راس محمد جزئی از اولین پارک هایی بود که در جنوب شهر سینا به وجود آمد. اگر دوست دارید از طبیعت بکر و سرسبز لذت ببرید، پیشنهاد می کنیم به هنگام حضور در این شهر از پارک ملی راس محمد دیدن کنید.

بهترین هتل های شهر شرم الشیخ

از آن جایی که شهر شرم الشیخ جزئی از شهرهای توریستی دنیا محسوب می شود، هتل های بسیار زیادی نیز به مرور زمان در این شهر تاسیس شدند تا توریستان به هنگام حضور در این شهر مشکلی از این بابت نداشته باشند.

  • هتل گرند روتانا شرم الشیخ

هتل گرند روتانا یکی از هتل های 5 ستاره شرم الشیخ محسوب می شود. این هتل دقیقا در مرکز شهر شرم الشیخ قرار گرفته است و دسترسی راحتی را دارد. به هر قسمت از شهر که دوست داشته باشید می توانید به راحت ترین شکل ممکن بروید.

از مهم ترین مزیت هایی که این هتل دارد، می توان به این موضوع اشاره کرد که پذیرش 24 ساعته دارند و در خود هتل نیز رستوران های مختلفی وجود دارد که می توانید در آن ها غذاهای محلی و سنتی را امتحان کنید. نمای بیرونی و داخلی این هتل بسیار زیباست به گونه ای که با دیدن آن ها هوش از سرتان می پرد. قطعا با دیدن این هتل و امکاناتی که دارد، هیچ میل و رغبتی برای دیدن سایر هتل های شرم الشیخ نخواهید داشت.

هتل های شرم الشیخ

  • هتل کنکورد شرم الشیخ

دیگر هتل محبوب شهر شرم الشیخ را می توان هتل کنکورد دانست. این هتل نیز جزئی از هتل های 5 ستاره شرم الشیخ می باشد. از مهم ترین ویژگی هایی که این هتل دارد می توان به داشتن استخر و همچنین پذیرش 24 ساعته اشاره کرد. زمانی که در هتل حضور دارید، می توانید از اینترنت رایگان و البته پر سرعت استفاده کنید. اگر در فصل تابستان به این شهر سفر کردید، انتخاب این هتل می تواند برای شما یک گزینه هوشمندانه به حساب آید.

  • هتل ردیسون بلو شرم الشیخ

این هتل را می توان جزئی از هتل های 5 ستاره شهر شرم الشیخ دانست. در هتل ردیسون استخرهای بزرگ و کوچک بسیار زیادی وجود دارند که هر شخصی با هر سنی می تواند از آن ها استفاده کند. این هتل نیز مانند دو هتل قبلی امکان پذیرش 24 ساعته را برای توریستان فراهم کرده است. از دیگر مزیت های این هتل در این است که دسترسی راحتی دارد و به هر نقطه ای از شهر که بخواهید با وسایل حمل و نقل عمومی می توانید بروید.

  • هتل مکزیکانا شرم الشیخ

هتل مکزیکانا در دسته هتل های 3 ستاره و تقریبا درجه دو شرم الشیخ جای می گیرد. این هتل قطعا امکانات هتل 5 ستاره را نخواهد داشت. اگر در دسته افرادی هستید که موضوع هزینه هتل برایتان یک مسئله مهم محسوب می شود، انتخاب این هتل می تواند برای شما یک گزینه عالی محسوب شود.

  • هتل داهاب پارادایس شرم الشیخ

هتل داهاب یک هتل 3 ستاره است که دقیقا در فاصله 40 مایلی از مرکز شهر شرم الشیخ واقع شده است. نمای بیرونی هتل داهاب برگرفته از سبک کلاسیک است و همین موضوع سبب می شود تا با دیدن آن کیش و مات شوید. یکی از بزرگ ترین ایراداتی که می توان به این هتل وارد کرد، موضوع وجود نداشتن استخر در آن است.

شهر شرم الشیخ

سوالات متداول

برای سفر به شرم الشیخ نیاز به دریافت ویزا داریم؟

بله. کشور مصر از آن دسته کشورهایی است که برای ورود به آن باید ویزا داشته باشید. با توجه به شرایط سیاسی که میان کشور مصر و ایران حاکم است، کمی کار دریافت ویزای این کشور برای افرادی که ملیتی ایرانی دارند، سخت و دشوار است.

دریافت ویزا چقدر طول می کشد؟

از آن جایی که روند دریافت ویزا کمی زمان بر است، نیاز است تا حداقل 1 ماه قبل از موعد زمان سفر خود کارهای لازم را جهت دریافت ویزای مصر انجام دهید.

هزینه دریافت ویزای مصر چقدر است؟

مقدار هزینه ای که باید دریافت ویزای مصر پرداخت شود متفاوت است و نمی توان در مورد آن اظهار نظر کرد. به طور مثال هزینه ای که باید برای دریافت ویزای توریستی پرداخت شود، با هزینه ای که باید برای دریافت ویزای تحصیلی پرداخت شود، متفاوت است. البته سن و سال نیز از دیگر المان های تاثیر گذار بر روی قیمت ویزا می باشد.

سخنی پایانی

در این مقاله از سیر تا پیاز در مورد شهر شرم الشیخ مصر صحبت شد. اگر قصد خرید تور شرم الشیخ را دارید، فصل بهار و تابستان بهترین زمان برای سفر به این کشور محسوب می شود؛ چرا که آب و هوای شرم الشیخ در این دو ماه بسیار مطلوب و دل نشین است. امیدواریم از خواندن این مقاله لذت برده باشید.

دیدگاهتان را بنویسید