برای بازدید از بزرگترین باغ گیاه شناسی جنوب شرق آسیا کافیست به باغ استوایی نانگ نوچ قدم بگذارید. این مکان تماشایی یکی از جاذبه ‌های گردشگری پرطرفدار در کشور تایلند است که توانسته نام خود را در فهرست ۱۰ باغ زیبای جهان ثبت کند. نانگ نوچ در فاصله هجده کیلومتری از جنوب پاتایا واقع شده است.

آشنایی با بخش‌ های مختلف باغ استوایی نانگ نوچ پاتایا

نانگ نوچ تور پاتایا باغ گیاه شناسی وسیعی است که در فضایی به مساحت ۲۰۰۰ کیلومتر مربع قرار گرفته است. با ورود به این مکان می ‌توانید از ۳۳ بخش آن که انواع گل ‌ها و گیاهان را در خود جا داده بازدید کنید. باغ استوایی نانگ نوچ پاتایا هر روز میزبان بیش از ۵ هزار نفر است که برای لذت بردن از فضای بسیار جذاب و دلنشین آن به این مکان می ‌آیند. بعضی از بخش ‌های این فضای سرسبز نسبت به سایر نقاط‌ آن محبوب ‌تر و پرطرفدارتر است از جمله :

باغ ایتالیایی

باغ ایتالیایی قدیمی ‌ترین فضایی است که در باغ به چشم می ‌خورد. در این باغ گونه ‌های خاص مدیترانه ‌ای در معرض دید بازدیدکنندگان قرار دارد. این بخش از باغ استوایی به سبک ایتالیایی آراسته شده است.

باغ فرانسوی

باغ فرانسوی همان طور که از نامش پیداست به سبک این کشور اروپایی ایجاد شده است. انواع درختان، گل‌ های رنگارنگ، بناهای هرمی شکل (پاگودا) و … زینت بخش باغ فرانسوی است.

باغ نانگ نوچ

باغ آدنیوم؛ از بزرگترین بخش ‌های باغ استوایی نانگ نوچ

مساحت باغ آدنیوم ۶۰ هزار متر مربع است. به همین دلیل از وسیع‌ ترین بخش‌های موجود در نانگ نوچ به شمار می ‌رود. این فضا دربردارنده بیش از ۱۵ هزار گیاه است که در گلدان جا گرفته و مناظر چشم نوازی را برای بینندگان به وجود آورده اند.

باغ استون هنج

باغ استون هنج به عنوان یکی از بخش ‌های دیدنی باغ استوایی نانگ نوچ در مرکز آن قرار گرفته است. این بخش نمونه ای مینیاتوری از اثر تاریخی استون هنج در انگلستان است.

باغ سانسوریا

سانسوریا نوعی گیاه آپارتمانی به حساب می ‌آید که محبوبیت بسیار زیادی در دنیا دارد. بالغ بر ۷۰ گونه از این گیاه موجود است. برای مشاهده گونه ‌های متنوع سانسوریا می توانید به باغ سانسوریا در نانگ نوچ پاتایا سری بزنید.

باغ ارکیده

باغ استوایی نانگ ‌نوچ بخشی را به انواع ارکیده رنگی اختصاص داده تا طبیعت دوستان بتوانند این گل ‌های دوست داشتنی را از نزدیک تماشا کنند.

باغ بونسای

در این قسمت تعداد قابل توجهی از گونه ‌های نادر گیاه بونسای وجود دارد. برای نگهداری از این گیاهان از گلدان ‌هایی در ابعاد بزرگ استفاده شده است.

باغ کاکتوس

کاکتوس و ساکولنت از گیاهانی هستند که طرفداران زیادی در بین مردم دارند. باغ استوایی نانگ نوچ فضای مناسبی را برای نگهداری از گونه ‌های مختلف آنها فراهم کرده است. در این بخش از باغ استوایی انواع کاکتوس با ظاهر جدید قابل مشاهده است.

باغ کاکتوس

دره سیکاس

این باغ زیبا هم از پرطرفدارترین قسمت ‌های باغ استوایی به شمار رفته و روی تپه ‌های نانگ نوچ قرار گرفته است. انواع سیکاس و نخل در آن وجود دارد که مناظر زیبایی را برای گردشگران خلق می ‌کند. باغ به جز بخش های پرطرفدار از فضاهای دیگری هم برخوردار است مانند باغ توپیاری، باغ اروپایی، مجموعه گیاهان چندرنگ، باغ واریته‌ ها، پیاده‌ رو کارائیبی، مرکز نگهداری سیکاس و …

باغ استوایی نانگ نوچ چه بخش ‌های دیگری دارد؟

گذرگاه آسمانی

گذرگاه آسمانی مکانی مرتفع و به طول ۳ کیلومتر است که گردشگران در آن به پیاده‌ روی می ‌پردازند. با پیاده‌ روی بر روی آن می ‌توان بخش ‌های مختلف باغ استوایی مثل باغ فرانسوی، تپه پروانه، اروپایی و… را از بالا نظاره ‌گر شد.

باغ مجسمه‌ ها

این قسمت شامل موارد زیر می‌ شود:

  • تپه پروانه
  • باغ تندیس
  • باغ گرانیت
  • باغ فلامینگو
  • قلمرو حیوانات
  • باغ ماموت ‌ها
  • دره دایناسورها

در این باغ‌ ها تندیس ‌هایی از انواع اشیا و حیواناتی که نام برده شد در برابر چشم بازدیدکنندگان قرار گرفته است.

ساختمان ‌های تایلندی

باغ نانگ نوچ ساختمان‌ های طلایی رنگی دارد که معماری تایلندی در ساخت آنها به کار رفته است. این بناها جاذبه‌ های تاریخی و مذهبی تایلند را به یاد می‌ آورند.

لذت گردش، تفریح و استراحت

باغ استوایی نانگ نوچ پاتایا برنامه ‌ها و امکانات متنوعی را تدارک دیده تا خاطراتی خوش و به یادماندنی را برای شما رقم بزند. مراسم ازدواج تایلندی، موسیقی محلی و … فرهنگ و آداب و رسوم مردمان این نقطه از دنیا را به مهمانان معرفی می ‌کند. در بازدید از نانگ نوچ از دیدن نمایش های جذاب هنرهای رزمی، شمشیربازی، سیرک فیل ‌ها و… لذت زیادی تجربه می کنید. مسیر پیاده ‌روی مرتفع که از آن تحت عنوان گذرگاه آسمانی نام می ‌برند امکان مشاهده مناظر دلفریب را برای علاقه‌ مندان به طبیعت فراهم می ‌کند. اتوبوس ‌های گردشگری ارائه خدمات برای برنامه تور ۳۰ دقیقه ای را برعهده ‌دارند. دوچرخه سواری، قایق سواری با قایق پدالی، فیل سواری و… از دیگر برنامه ‌های تفریحی باغ نانگ نوچ پاتایاست. فودکورت و رستوران ‌های باغ استوایی آماده پذیرایی از گردشگران با انواع غذاهای کشور تایلند، غذاهای دریایی، غذاهای غربی و … هستند. چند اقامتگاه لوکس هم برای میزبانی از گردشگران در این محل راه اندازی شده است.

دیدگاهتان را بنویسید