روستای کیرازلی یکی از جاهای دیدنی کوش آداسی به شمار می آید. عمده شهرت روستای کیرازلی به دلیل فاصله کم آن (11 کیلومتر) با شهر کوشی آداسی در ترکیه است. اغلب سواحل کیرازلی در داخل یا نزدیک شهرک ها قرار دارند بنابراین باید آماده باشید که محیطی کمتر طبیعی اما با زیرساخت های زیبا را تجربه کنید. سواحل این شهر اغلب فضایی سرزنده و دارای امکانات رفاهی زیادی مانند کافه ها و بارها هستند. به همین دلیل آن‌ها هم برای مردم محلی و هم برای گردشگران خارجی تور کوش آداسی محبوبیت زیادی دارند. در فرهنگ لغت گردشگران خارجی کیرازلی به روستای گیلاس معروف است. علت این نام‎گذاری زیر ساخت بالای روستای محلی کیرازلی در کاشت و برداشت عمده گیلاس است.

کشاورزی ارگانیک و تولید محصولات محلی برای ساکنان روستای کیرازلی بسیار مهم است. روستاییان محصولات خود را جلوی خانه هایشان فروخته و در فصل تابستان بازارهای ارگانیک برپا می کنند. معروف ترین خدمات پذیرایی این روستا، سرو صبحانه در مهمانسراهای سنتی است. بسیاری از اتاق های اقامتی روستا، برای سرو انواع صبحانه ترکی و محلی پذیرای مهمانان خارجی اختصاص یافته اند. از جمله معروف ترین آیتم های صبحانه در کیرازلی، مربای محلی است که میوه آن حاصل باروری درختان روستا می باشد. در بخش بعدی مقاله شما را با محبوب ترین جاذبه ها و تفریحات گردشگری در کیرازلی آشنا می کنیم.

جاذبه های گردشگری روستای کیرازلی

به طور کلی جاذبه های گردشگری در دهکده کیرازلی شامل موارد بسیار متنوعی هستند. شما می توانید از لحظه ورود به این روستا، خود را از جاذبه های مختلف آن بهره مند کنید. لحظه ورود شما به روستای گردشگری کیرازلی، لحظه باشکوهی خواهد بود زیرا ساختمان های این روستا به سبک یونانی ساخته شده اند. این اولین برخورد شما با یک فرهنگ تلفیقی خواهد بود که از نظر بسیاری می تواند نقطه عطف شهرت کیرازلی به شمار بیاید. بافت روستیک و قدیمی کوچه ها، سنگ فرش های کلاسیک و جاده های شیب‏دار، فضایی غریب و جدید را برای شما ترسیم می کنند.

  • یکی از محبوب ترین جاذبه های دهکده کیرازلی فستیوال گیلاس است که هر ساله گردشگران زیادی را به این روستا جذب می کند. این فستیوال که مسئول هماهنگی آن ساکنان کیرازلی هستند، هر ساله خرداد ماه برگزار می شود. اگر به خوردن میوه های رنگارنگ و شرکت در جشن های سنتی_محلی علاقه دارید، می توانید در این فستیوال شرکت کنید البته باید به خاطر داشته باشید که بلیط سفر خود را برای خرداد ماه رزرو کنید!
  • جاذبه بعدی که اهالی کشورهای دیگر را به روستای کیرازلی علاقه‎مند می کند، فضای روستیک این دهکده است. در کیرازلی همه چیز رنگ و بوی نوستالژی و قدیمی می دهد. از آسمان آبی و پر از ابر گرفته تا تپه های سرسبز و درختان سر به فلک کشیده، همه چیز شما را به یاد فضایی قدیمی و آشنا می اندازند. این ویژگی برای بسیاری از گردشگران ساکن در شهرهای مدرن، به نوبه خود یک جاذبه گردشگری به شمار می آید.

دهکده کیرازلی

برای سفر به دهکده کیرازلی باید چه کنیم؟

برای سفر به کیرازلی، لازم است از طریق فرودگاه های ترکیه اقدام کنید. فرودگاه ازمیر نزدیک ترین فرودگاه به روستای گردشگری کیرازلی است. توصیه می کنیم پیش از سفر به این روستای تفریحی، ابتدا با یک مجموعه مسافرتی مشورت کنید. آن ها اطلاعات لازم در رابطه با تاریخ سفر، تاریخ بازگشت، مدارک مورد نیاز و ظرفیت هتل ها به شما ارائه می دهند.

همچنین برای کسب اطلاعات بیش تر در رابطه با روستای کیرازلی، می توانید بروشورهای گردشگری را از دفترهای مسافرتی داخلی خریداری کنید. در این بروشورها نکات و اطلاعات جالبی درباره مقصد سفر، امکانات، هتل های رتبه بندی شده و مکان های گردشگری مختلف درج شده است. امیدواریم که از خواندن این نوشته لذت برده و برایتان مفید بوده باشد. اگر سوالی در زمینه تورهای گردشگری دارید، با شماره های درج شده در وب سایت با ما تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید