می دانید که معروف ترین جاذبه های گردشگری ازمیر کدامند؟ شما هم به دنبال بهترین زمان بازدید از جاذبه های دیدنی شهر ازمیر هستید؟ امروزه بسیاری از گردشگران و توریست از سراسر دنیا، به دنبال بازدید از جاذبه های گردشگری ازمیر هستند. ازمیر از بزرگ ترین شهرهای ترکیه بوده که دیدنی های متنوعی را به خود اختصاص داده است. همین امر نیز سبب شده تا گردشگران تور ازمیر را در اولویت خود قرار دهند. معروف ترین و بهترین دیدنی های شهر ازمیر عبارتند از:

روستای گردشگری اورلا: اورلا یکی از روستاهای دیدنی و کوچک شهر مذکور می باشد که امروزه در لیست مربوط به جاذبه ها می توانید اسم این روستا را مشاهده کنید. فاصله روستای یاد شده تا شهر ازمیر حدود چهل و پنج دقیقه می باشد. در اطراف روستای اورلا می توانید کارخانه های روغن زیتون را مشاهده کنید. همچنین آب و هوای روستای مذکور بسیار دلنشین بوده و شما می توانید اوقات باشکوهی را در این مکان برای خود به ارمغان آورید.

مسجد حصار: در مبحث مربوط به بررسی بهترین جاذبه های گردشگری ازمیر، می توان به مسجد حصار اشاره کرد. این مسجد جزو قدیمی ترین مساجد اسلامی در جهان می باشد که از سبک معماری عثمانی پیروی می کند. مسجد مذکور در نزدیکی بازار ازمیر واقع شده و در طراحی آن، از سنگ های مرمر استفاده شده است.

پاموکاله

چشمه های آبگرم پاموکاله: از شگفت انگیزترین دیدنی های شهر ازمیر می توان به چشمه های آبگرم پاموکاله اشاره کرد. این چشمه ها از شهرت فراوانی برخوردارند. شما می توانید بیش از 17 چشمه آب گرم را در این منطقه مشاهده نمایید. از سوی دیگر آثار باستانی متعددی در اطراف چشمه های یاد شده واقع شده اند که هر یک از آنها ارزش بازدید را دارند.

روستای شیرینجه: گردشگرانی که به دنبال بازدید از ازمیر هستند، می توانند فرصت را از دست نداده و از روستای شیرینجه بازدید نمایند. این روستا به داشتن باغ های انگور شهرت دارد همچنین مردم محلی روستا بسیار مهمان نواز بوده و شما می توانید گشت و گذار به یادماندنی را در این روستا داشته باشید. در سایر بخش های مقاله سعی داریم راجع به دیدنی های این شهر بیشتر صحبت کنیم. با ما همراه باشید.

سایر جاذبه های گردشگری ازمیر

بازدید ازازمیر همانطور که ملاحظه کردید، از مهمترین دغدغه های گردشگران ایرانی می باشد. شما می توانید با شرکت در بهترین تورهای گردشگری ازمیر، از دیدنی های این شهر بازدید کنید همچنین سایر جاذبه های گردشگری شهر ازمیر عبارتند از:

پارک فرهنگ: یکی از معروف ترین جاذبه های گردشگری ازمیر را پارک فرهنگ شکل داده است. این پارک محل زیستگاه بیش از دویست گونه درخت و گیاه می باشد. جالب است بدانید که این پارک دارای 5 درب ورودی می باشد همچنین می توانید تئاتر باز، سالن های نمایشگاهی و کنفرانسی متعددی را در این پارک مشاهده کنید. پارک یاد شده در سال 1936 افتتاح شده و مورد توجه بسیاری از گردشگران می باشد.

محله السانجاک: محله ی یاد شده یکی از بی نظیرترین و دیدنی ترین مکان های گردشگری ازمیر می باشد که در مرکز شهر واقع شده است و هتل ها و مراکز خرید متنوعی را به خود اختصاص داده است. شما می توانید پاتوق های مختلفی را در این محله مشاهده نمایید. گردشگران می توانند به همراه خانواده ی خود، لحظات به یاد ماندنی را در این محله سپری کنند.

افسوس: بدون تردید یکی از مشهورترین مکان های گردشگری ازمیر را سایت باستانی افسوس شکل داده است. افسوس یکی از عجایب هفتگانه دنیا بوده و اسم آن را می توانید در لیست میراث جهانی یونسکو نیز مشاهده کنید. شما می توانید از مکان های متعددی در سایت باستانی افسوس، بازدید نمایید. از مهمترین این مکان ها می توان به معبد هادریان، خانه های پلکانی، آمفی تئاتر، معبد آرتمیس و غیره اشاره کرد.

سایت باستانی افسوس

قلعه کادیفه: قلعه کادیفه یکی از باشکوه ترین جاذبه های ازمیر می باشد که بر روی کوه پاگو واقع شده است. قدمت این قلعه به دوران حکومتی الکساندر مقدونی باز می گردد. جالب است بدانید که قلعه کادیفه از خلیج ازمیر نیز قابل مشاهده می باشد.

تصاویر شهر ازمیر

پیشنهاد می شود که جهت آشنایی با بهترین جاذبه های گردشگری ازمیر، تصاویر مربوط به این شهر را با دقت بررسی نمایید. بافت شهر ازمیر بسیار مدرن بوده و شما می توانید لوکس ترین مراکز خرید و تجاری را در شهر یاد شده مشاهده کنید. گردشگران می توانند قبل از سفرشان به این شهر، هتل و محل اقامت خود را رزرو نمایند. از سوی دیگر توریست ها می توانند در تورهای گردشگری ازمیر شرکت کرده و به راحتی از دیدنی های این شهر بازدید کنند.

فیلم از شهر ازمیر

جهت بازدید از جاذبه های گردشگری ازمیر، بایستی زمان زیادی را صرف کنید چرا که دیدنی های این شهر بسیار متنوع هستند. همچنین گردشگران می توانند در خیابان های معروف این شهر نیز به گشت و گذار بپردازند. آب و هوای ازمیر بسیار معتدل می باشد. همین امر نیز سبب شده تا گردشگران در تمام فصل های سال، از این شهر بازدید کنند. در این راستا می توانید ویدیو های گوناگونی را مشاهده نمایید. هزینه های حمل و نقل، خورد و خوراک و اقامت در شهر ازمیر بسیار مناسب می باشد.

نظرات در مورد سفر به ازمیر

بهترین زمان برای بازدید از ازمیر هم اکنون می باشد. شما می توانید نظرات سایر گردشگران را در خصوص این شهر بررسی کنید. در این صورت می توانید با آگاهی بیشتری، سفرتان را به ازمیر شکل دهید. معمولا توصیه می شود که به فرهنگ و آداب مردم این شهر احترام بگذارید. مردم ترکیه نسبت به پرچم، زبان و آتاتورک بسیار حساس هستند همچنین بهتر است در فصل پاییز از دیدنی های این شهر بازدید کنید. در این صورت می توانید هتل مدنظرتان را با قیمت بسیار پایینی رزرو نمایید. قبل از بازدید از جاذبه های گردشگری ازمیر، اطلاعاتی را در خصوص تاریخچه و آدرس آنها به دست آورید. در صورت بروز هرگونه مشکلی نیز سریعا با پلیس محلی این شهر در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید