جزیره کبوتر (Guvercinada) یکی از جاذبه های گردشگری و به نوعی نماد شهر و یکی از جاهای دیدنی کوش آداسی ترکیه است. این جزیره زیبا در زمان حکومت عثمانی به جهت برخورداری از موقعیت استراتژیک خوب برای اهداف نظامی مورد استفاده قرار می گرفت. جزیره کبوتر به دلیل چشم انداز زیبا، اماکن تاریخی جذاب و تفریحات دلپذیر جزو نقاط توریستی محبوب مردم دنیا به شمار می رود. در ادامه با اوج آرام همراه باشید تا به برسی جزیره کبوتر بپردازیم.

درباره جزیره کبوتر

نگاهی به تاریخچه جزیره کبوتر

جزیره کبوتر در دوران امپراطوری عثمانی که عنوان یک منطقه امن در برابر هجوم و حملات دشمن به حساب می آمد. در این منطقه یک قلعه سنگی با دیوارهای سه متری بنا شده است که این دیوارهای بلند مردم را از حمله های دشمن مصون نگاه می داشت. در زمان عثمانی این منطقه به جزیره پرندگان شناخته می شد و این نامگذاری به دلیل وجود پرندگان مهاجر آن است که سالانه توریست های زیادی رو به خود جذب می کند.

جزیره رویایی کبوتر و جذابیت های توریستی آن

جزیره کبوتر به دلایل گوناگونی مورد توجه توریست ها و گردشگران قرار گرفته است. یکی از این دلایل چشم انداز زیبای منطقه است. این جزیره رویایی نمای شگفت انگیزی دارد که نگاه هر گردشگری را به سوی خود جلب می کند. زیبایی جزیره دوست داشتنی کبوتر سبب شده است که بسیاری از توریست ها و شهروندان برای پیاده روی و دویدن این منطقه را برمی گزینند. جهت رسیدن به جزیره مذکور نیز شرایط خوبی مهیا است؛ به طوری که از شهر کوش آداسی با چند دقیقه پیاده روی می توانید به این منطقه بروید. (در ابتدا باید خود را به بلوارهای «اینونو» و «آتاتورک» برسانید و پس از آن وارد «بزکورت شرقی» شده و به جزیره بروید.)

امکانات تفریحی و ورزشی مناسبی نیز در جزیره کبوتر وجود دارد. قایق های تفریحی رنگارنگ در دریای آبی گردشگران را در ساحل جزیره به گردش در می آورند. پرندگان مهاجری که در آسمان به پرواز درآمده اند؛ لذت مسافران از قایق سواری را دوچندان می کند. گردشگران با عکس گرفتن از این مناظر کارت پستال های خیال انگیزی تهیه می کنند و به عنوان یادگاری برای دوستان و آشنایان خود به همراه می برند. یکی از خدمات تور کوش آداسی بازدید از این جزیره یا قلعه سنگی است.

جذابیت های گردشگری جزیره رویایی کبوتر

قلعه دیدنی و جذاب جزیره کبوتر

یکی از شگفتی های این جزیره قلعه سنگی آن است. این قلعه زیبا و مستحکم توسط معماری زبردست به نام «الیاس آقا» در دوران حکومت عثمانیان طراحی شده که دیواره های آن جزیره را احاطه کرده است. اطراف دیوارهای قلعه نورپردازی های جذابی دارد و این امر در شب زیبایی بنا را دوچندان می کند. داخل این قلعه دیدنی یک اسکلت فسیلی بزرگ جانور نگهداری می شود. این اسکلت اعجاب انگیز درون یک محفظه شیشه ای قرار دارد که مشخصات آن با تمام جزئیات روی محفظه نگاشته شده است. در قلعه سنگی کشتی های کوچک چوبی نیز درون محفظه های مکعبی شیشه ای برای تماشای عموم قرار داده شده است که اغلب گردشگران از مشاهده آنها لذت می برند. جهت بازدید از قلعه سنگی جزیره کبوتر نیازی به پرداخت پول نیست و بازدید از این مکان تاریخی دیدنی برای عموم آزاد است.

قلعه سنگی جزیره

مکان های گردشگری اطراف جزیره تاریخی کبوتر

در اطراف جزیره کبوتر نیز جاذبه های گردشگری متعددی وجود دارد که مورد توجه اغلب مسافران قرار می گیرد. مجموعه «هلنیستی پرین» با یک کیلومتر فاصله یک مکان جذاب است که امکان بازدید از آن برای همگان وجود دارد. بندر و پارک کوش آداسی هم دو جاذبه توریستی هستند که هر کدام به ترتیب با چهار و سه کیلومتر فاصله از این جزیره واقع شده اند. کوه کِسه نیز یک مکان تفریحی زیبا است و در 950 متری جزیره قرار دارد.

هتل ها و رستوران های نزدیک جزیره کبوتر

در اطراف جزیره کبوتر هتل ها و رستوران های گوناگونی جهت رفاه حال گردشگران و توریست ها احداث شده است. هتل های «ایلیادا» و «سوزر» در فاصله دو کیلومتری از جزیره واقع شده اند و شما می توانید در آنها اقامت خاطره انگیزی داشته باشید. در اطراف جزیره دو هتل «اوزکا» و «مارینا» با فاصله سه کیلومتری نیز قرار دارند که اقامتگاه های مناسبی برای گردشگران محسوب می شوند.

هتل ایلیادای کوش آداسی

شما می توانید جهت صرف غذا به رستوران های «دریم فود استیشن» و «برگر کینگ» در فاصله یک کیلومتری جزیره کبوتر بروید البته رستوران «لیمان» در فاصله نزدیکتر و در حدود 350 متری جزیره واقع شده است. رستوران «یالی بالیک» نیز یک غذاخوری پرطرفدار است که در دو کیلومتری منطقه کبوتر قرار دارد.

دیدگاهتان را بنویسید