وقتی صحبت از جاذبه های گردشگری دیدیم می شود یعنی قدم زدن در جاده مشهور پادشاهان، غواصی در سواحل آلتینکوم و صرف غذا در رستوران های خانوادگی هیجان انگیز! اگر با خانواده خود تور دیدیم را رزرو کرده اید، فرزندان خود را با پارک آبی دیدیم سوپرایز کنید. دیدیم در غرب کشور ترکیه قرار گرفته است. شهری کوچک در کنار دریای اژه که با ساحل زیبا و درجه خود نظر بسیاری از گردشگران را جلب کرده است. در نگاه اول جاذبه های گردشگری دیدیم چندان جذاب به نظر نمی رسد اما سواحل ماسه ای دیدیم، شهر باستانی میلتوس، حمام فاویستا و پارک آبی معروفی که دارد سبب شده تا بسیاری از گردشگران ایرانی به سراغ این شهر بروند.

زمستان های دیدیم نسبتاً گرم و مطلوب است و خبری از سرمای شدید نیست. دریای آرام و سیستم آب و هوای مدیترانه ای دیدیم سبب شده تا یک انتخاب هوشمندانه برای سفرهای پاییز و زمستان محسوب شود. دیدیم یک شهر تاریخی و قدیمی محسوب می شود و از نظر تاریخی بسیار غنی است. این شهر ساکنین اروپایی و انگلیسی متعددی دارد. در این شهر کافه و رستوران های مختلفی وجود دارد که شب های دل انگیزی را برای شما فراهم می سازد.

جاده پادشاهان

جاده سنگی پادشاهان

وقتی صحبت از جاذبه های گردشگری دیدیم می شود در ابتدا باید سری به جاده مقدس یا جاده پادشاهان زد. جاده ای که دو طرف آن از مجسمه های سنگ مرمر تزیین شده است. این جاده بنای آپولو را به آرتمیس وصل می کند. قدم زدن در این جاده حال و هوای بی نظیری دارد. 12 مجسمه مربوط به هنر باستان در این جاده طراحی و اجرا شده است. هر مجسمه حرفی برای زدن دارد. اگر می خواهید تصاویر زیبایی به ثبت برسانید از این مجسمه ها غافل نشوید.

جاذبه های تاریخی دیدیم

کسانی که علاقه زیادی به سفرهای تاریخی دارند از بنای تاریخی آپولو غافل نمی شوند. این بنا در ورودی اقامتگاه اژه ای دیدیم قرار گرفته است. بنایی باستانی و بکر که حال و هوای عجیبی دارد. آپولو یک ویرانه باستانی در دیدیم است که روایت های بسیاری در مورد خاصیت درمانی آن نیز شنیده می شود. تاریخ نویسان علاقه زیادی به دیدن این مکان دارند. شهر باستانی میلتوس نیز در لیست جاذبه های گردشگری دیدیم قرار گرفته است. میلتوس یک منطقه کوچک است که امروزه که به یکی از بزرگترین شهرهای تجاری دنیا شهرت یافته است. این شهر باستانی شب های بی نظیری دارد. تئاتر قدیمی که در این شهر وجود دارد سبب شده تا یکی از بهترین بناهای دیدنی محسوب شود.

جاذبه های گردشگری دیدیم در فصل تابستان

اگر تابستان را برای بازدید از جاذبه های گردشگری دیدیم انتخاب کرده اید از سواحل ماسه ای شروع کنید. کسانی که علاقه به شب زنده داری دارند از سواحل ماسه ای دیدیم بسیار استقبال می کنند. قدم زدن روی ماسه های ساحل و تماشای آب های کریستالی لذت سفر را چند برابر می کند. تفریحات آبی در حاشیه دریای اژه یک پیشنهاد بی نظیر برای کودکان خواهد بود. سواحل آلتینکوم و اکبوک بهترین پیشنهاد برای علاقه مندان به غواصی محسوب می شود. قایق سواری بخش مهمی از تفریحات در دیدیم است. همینطور این امکان در اختیار شما قرار می گیرد تا ماهیگیری کنید و تجربه جدیدی داشته باشد.

بناهای تاریخی دیدیم

مجسمه شگفت انگیز مدوسا

افسانه های زیادی در  مورد مجسمه مدوسا وجود دارد. مدوسا یکی از مجسمه های برجسته در دیدیم است و روایت در مورد مجسمه مدوسا به این شکل است که هرکس به چشمان این مجسمه خیره شود تبدیل به سنگ می شود. یک سری داستان های تاریخی نیز در مورد مجسمه مدوسا وجود دارد که در مورد صحت آنها نظرات مختلفی دیده می شود. البته یک سری از بخش های این مجسمه تخریب شده است اما همچنان یکی از بهترین جاذبه های گردشگری دیدیم محسوب می شود.

 دیدیم پیشنهادی برای عاشقان خرید

دیدیم ترکیه یک شهر توریستی است و برای رفاه حال مسافران نیز یک سری امکانات رفاهی در نظر گرفته شده است. در این شهر مراکز خرید متعددی وجود دارد که مناسب بانوان خوش سلیقه ایرانی خواهد بود. یک سری مراکز خرید سرپوشیده در دیدیم وجود دارد که برند های ترک معروف را با قیمت مناسب و کیفیت واقعی عرضه می کنند. سه مرکز خرید به نام های Kipa Alışveriş، Altinkum Forum و Mavişehir Halk Pazarı در دیدیم وجود دارد که دسترسی به آنها بسیار اسان است و شرایط به صورتی است که افراد بتوانند سوغاتی های مورد نیاز خود را از این مراکز خریداری کنند.

هتل های دیدیم را بشناسید

کسانی که قصد بازدید از جاذبه های گردشگری دیدیم دارند دوست دارند از شرایط محل اقامت در این کشور اطلاعات کافی داشته باشند. اکوسیس دلوکس یکی از هتل های 5 ستاره در دیدیم است. این هتل دارای ساحل اختصاصی و همینطور تفریحات ابی است. هتل ونوسا بیچ از دیگر اقامتگاه های 5 ستاره ترکیه محسوب می شود که در شهر دیدیم قرار گرفته است و فاصله کمی تا دریای اژه دارد. همینطور هتل های اروم اکسکلوسیو و گاردن اف سان نیز گزینه های پیشنهادی خواهند بود. بنابراین شرایط اقامت در دیدیم مناسب است و افراد می توانند به بهترین شکل در این شهر اقامت داشته باشند. بازدید از مناطق گردشگری دیدیم برای کسانی که علاقه زیادی به تاریخ دارند بسیار دل انگیز است. همینطور شرایط به صورتی است که شما بتوانید در فصل پاییز و زمستان نیز وارد این شهر شوید و گشت و گذار خوبی داشته باشید.

معبد اپولو

کلام آخر

رستوران های سنتی شهر دیدیم تجربه عالی برای مسافران محسوب می شود. منطقه ساحلی دو به واسطه کافه های خانوادگی خود در بین گردشگران بسیار مشهور است. میدان دلفین برای تفریحات شبانه یک انتخاب عالی محسوب می شود. مراکز خرید در نزدیکی ساحل قرار گرفته اند و این امکان را به شما می دهند تا بتوانید از زمان خود به نحو کافی استفاده کنید. بازار ماهی فروش ها در دیدیم بسیار جذاب است. کسانی که قصد بازدید از جاذبه های گردشگری دیدیم را دارند می توانند سری به مرکز شهر بزنند و از فضای دیدنی این شهر دیدن کنند. دیدیم یک شهر چراغانی با مردمانی دل زنده به شمار می آید.

دیدگاهتان را بنویسید