دالماسی یکی از شهرهای مهم و دیدنی کشور کرواسی است. این شهر در سواحل دریای آدریاتیک و در نزدیکی مرز مونته ‌نگرو قرار دارد. دالماسی با تاریخچه‌ای بسیار قدیمی و آثار تاریخی فراوان، یکی از شهرهای تاریخی و فرهنگی مهم اروپا به شمار می‌رود. دالماسی، با خط ساحلی چشمگیر خود به یک مقصد بسیار محبوب برای تعطیلات تبدیل شده است. از نظر جغرافیایی، دالماسی از شهر زادار در شمال تا مرز مونته نگرو در جنوب کشور کرواسی امتداد دارد. دالماسی به خاطر آب و هوای خوب، سواحل زیبا، غذاهای دریایی منطقه ‌ای و شراب بومی خود معروف است. فصل اوج گردشگری تور کرواسی در امتداد ساحل دالماسی، جولای و آگوست است که می تواند گرم، شلوغ و گران باشد. دالماسی دارای چندین ساحل است. این شهر به خاطر خط ساحلی زیبا و طبیعت خیره کننده‌اش، یک مقصد توریستی محبوب برای تفریح و ساحل‌گردی است. در طول خط ساحل دالماسی، شما می‌توانید به انواع سواحل از جمله سواحل شنی، ساحل‌های سنگی و ساحل خاکستری و سفید دسترسی داشته باشید. هر ساحل ویژگی‌ های خاص خود را دارد و امکانات متفاوتی را از نظر آب و هوا، تجربه شنا و مناظر طبیعی ارائه می دهد. فقط مراقب سواحلی که علامت (FKK) دارند باشید. سواحل با این علامت سواحل برهنگی هستند. در ادامه به معرفی ساحل دالماسی خواهیم پرداخت.

سواحل دالماسی

ساحل زلاتنی رت

ساحل زلاتنی رت یکی از سواحلی است که در خط ساحل دالماسی قرار گرفته است. ظرافت و جذابیت ساحل زلاتنی رت، آن را به نماد کرواسی تبدیل کرده است. این ساحل توسط دولت کرواسی به عنوان یک بنای ژئو مورفولوژیکی محافظت می شود. ساحل زلاتنی رت دارای پرچم آبی است، به این معنی که بالاترین کیفیت آب، امکانات، ایمنی، آموزش محیط زیست و مدیریت را در بر می گیرد.

ساحل زلاتنی رت

ساکارون

ساحل ساکارون واقع در خط یکی از زیباترین سواحل کرواسی است. آب آرام و کم عمق این ساحل آن را به مکانی مناسب برای خانواده های دارای فرزند تبدیل کرده است. در ساحل، امکاناتی چون غذا و نوشیدنی وجود دارد، اما جالب اینکه این سرویس در کل ساحل غربی جزیره وجود ندارد و می توانید یک ساحل بکر و دست نخورده توسط انسان را هم تجربه کنید.

ساحل ساکارون

ساحل پراپراتنو

ساحل پراپراتنو در خلیجی همنام واقع شده است. این ساحل دالماسی به دلیل آب کم عمق و گرمش برای خانواده های دارای فرزند ایده آل است. ساحل پراپراتنو حدود 300 متر طول دارد و توسط یک ساحل صخره ای احاطه شده است. همچنین درختان کاج نیز در این ساحل وجود دارند که سایه طبیعی و مخفیگاهی عالی در برابر آفتاب داغ ظهر را فراهم می کنند.

ساحل پراپراتنو

پاسجاچا

ساحل پاسجاچا در نزدیکی شهر کوناولی در جنوبی ترین قسمت کرواسی قرار دارد. این ساحل دالماسی از طریق پله های طولانی و بسیار شیب دار که در صخره ها کنده شده قابل دسترسی است. ویژگی هایی چون خلوتی، دریای شفاف، سنگریزه‌های سفید کوچک و خط ساحلی ناهموار این ساحل کرواسی را به مکانی عالی برای دور شدن از استرس و شلوغی شهر تبدیل کرده است.

ساحل پاسجاچا

ساحل دیونا

ساحل دیونا یکی دیگر از جاذبه های سواحل کرواسی است که در قسمت شمالی شبه جزیره پلیشاک واقع شده است. ویژگی خاصی که در خلیج دیونا می توانید از آن لذت ببرید، وجود جزیره مسکونی کوچکی در مقابل ساحل است که می توان در آن شنا کرد. این ساحل دالماسی برای کسانی که در جستجوی یک تجربه آرامش‌ بخش منحصر به فرد در اطراف طبیعت بکر هستند، عالی است.

ساحل دیونا

ساحل ساپلونارا

این ساحل دالماسی در واقع از دو ساحل اصلی به نام های ولا (بزرگ) و مالا (کوچک) تشکیل شده است که هر دو توسط جنگلی از کاج های بلند احاطه شده اند. آب ساحل ساپلونارا کم عمق و گرم بوده و برای خانواده ها و کودکان عالی است.

ساحل ساپلونارا

ساحل رادوچا

ساحل رادوچا، ساحل زیبای طولانی و سنگریزه‌ای است که درست در مرکز شهر واقع شده است. این ساحل یکی از زیباترین سواحل کرواسی است که در خلیج ولا رادوچا قرار دارد و در طول شبه جزیره ای همنام امتداد دارد.

ساحل رادوچا

پودراچه

ساحل پودراچه یک ساحل سنگریزه ای کوچک است که اطراف آن را درختان کاج و تماریس جذاب احاطه کرده‌اند. دریای این ساحل دالماسی شفاف بوده و مکانی عالی برای غواصی و کاوش در زیر آب است. این ساحل بسیار کوچک معمولاً در روزهای گرم تابستان شلوغ می شود.

ساحل پودراچه

بانجه

این ساحل دالماسی در مرکز شهر دوبرونیک واقع شده و نزدیکترین مکان برای شنا است. ساحل بانجه با مناظر شگفت انگیز از دیوارهای شهر تجربه متفاوتی را به شما می دهد. امکان کرایه قایق در امتداد دیوارهای شهر وجود دارد، اما می توانید برای تجربه بسیار جذاب تر چتر سواری کرده و از منظره باورنکردنی این ساحل لذت ببرید. امیدواریم که از خواندن این نوشته لذت برده و برایتان مفید بوده باشد. شما عزیزان می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در این رابطه از طریق راه های ارتباطی موجود در سایت با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید