croatia یا همان کرواسی یکی از زیباترین کشور های اروپا می‌باشد به صورتی که جاذبه ‌های گردشگری کرواسی سالانه بسیاری از توریست ها را به سمت خود می کشاند. نام اصلی این کشور جمهوری کرواسی است که در منطقه‌ای به ‌نام بالکان یعنی جنوب و جنوب مرکزی اروپا واقع ‌شده است. این کشور به واسطه داشتن سواحل زیبای دریای آدریاتیک و همچنین مناظر مدیترانه ای و آثار باستانی، مورد توجه بسیاری از گردشگران در سراسر جهان قرار گرفته است. ما در ادامه این مقاله قصد داریم که برای شما بیشتر در رابطه با جاذبه‌ های گردشگری کرواسی صحبت کنیم و به معرفی برخی از معروف‌ترین این جاذبه‌ ها خواهیم پرداخت. اگر می‌خواهید به تور کرواسی را خریداری کنید یا اطلاعات خود را در رابطه با این کشور را افزایش دهید، با ما همراه بمانید.

معرفی جاذبه‌ های گردشگری کرواسی

بعد از صحبت جامع و نسبتاً کلی راجع ‌به کشور کرواسی، حال بهتر است که برای شما جاذبه‌ های گردشگری کرواسی را نام ببریم. مواردی که در ادامه آورده شدند به عنوان پرطرف‌دارترین جاذبه گردشگری کرواسی شناخته می‌شوند. به این نکته توجه داشته باشید که لیست زیر لیست نسبتاً کاملی از جاذبه‌های گردشگری کشور کرواسی می‌باشد؛ اما این موضوع به این معنی نیست که موارد آورده شده به‌ عنوان تنها جاذبه‌های این کشور شناخته می‌شوند. کشور کرواسی نیز درست مانند هر کشور دیگری دارای جاذبه‌های دیدنی بی‌شماری است که هر کدام به نوبه خود منحصر به‌ فرد هستند. بیایید با یکدیگر در ادامه برخی از مواردی که طرف‌داران بیشتری دارند را با هم بررسی کنیم.

ساحل دالماسی

ساحل دالماسی یکی از معروف‌ترین جاذبه‌ ها می‌باشد که به واسطه صخره ‌های زیبا و چشم‌ نوازی که دارد محبوب است‌. علاوه ‌بر جاذبه ‌های طبیعی، در این ساحل تفریحات آبی گوناگونی نیز وجود دارند که می‌توانند نیاز شما را برطرف سازند. این ساحل یکی از طویل‌ترین ساحل‌ های کشور کرواسی است که می‌تواند نیاز علاقه‌مندان به جاذبه ‌های طبیعی را برطرف سازد.

ساحل دالماسی

بندر دوبرونیک

از دیگر جاذبه‌ های گردشگری کرواسی، ما می توانیم به بندر دوبرونیک اشاره کنیم. این بندر به عنوان یکی از معروف‌ترین شهرهای کرواسی شناخته می‌شود که در یکی از سواحل دریای آدریاتیک واقع شده‌ است. این شهر به واسطه قدمت تاریخی و آثار باستانی‌اش به ثبت سازمان جهانی میراث فرهنگی یعنی یونسکو رسیده است. این شهر داخل دیوار های قرون وسطایی محصور شده و این دیوارها به ‌عنوان یکی از جذاب‌ترین جاذبه‌ های گردشگری این شهر شناخت می شوند.

کاخ دیوکلتین

کاخ دیوکلتین به ‌عنوان یکی از آثار باستانی امپراطوری رم شناخته می‌شود. قدمت این کاخ به حدود اواخر قرن چهارم میلادی بازمی‌گردد‌. این کاخ وسعت بسیار بزرگی دارد و در حال ‌حاضر علاوه ‌بر یک جاذبه تاریخی بودن، دارای مغازه‌ ها، بوفه ‌ها، رستوران‌ ها و حتی در برخی موارد هتل‌ ها و اتاق‌ هایی برای اقامت بازدیدکنندگان می‌باشد.

شهر زاگرب

بله درست شنیدید! یکی دیگر از جاذبه‌ های گردشگری کرواسی، یک شهر است که با نام زاگرب شناخته می‌شود. شهر زاگرب که از قضا پایتخت کشور کرواسی می‌باشد، به واسطه سبک ساخت قرون وسطایی معروف شده ‌است. علاوه ‌بر سبک ساخت خاص، این شهر دارای جاذبه ‌های گردشگری شگفت‌انگیزی مثل کلیسای جامع، پارلمان کرواسی، برج قرن سیزدهمی و … می‌باشد.

پولا آرنا کرواسی

پولا آرنا بنایی است که از روم باستان باقی‌ مانده است. این بنا به ‌عنوان یک آمفی ‌تئاتر شناخته می‌شود که 4 برج و 15 دروازه دارد. دیوار های این برج حدود 33 متر می‌باشند. طبق اطلاعات موجود، فضای داخلی این مجموعه برای حدود 25 هزار تماشاگر تعبیه ‌شده است. در رم باستان، جشنواره ‌ها و مسابقه ‌های گوناگونی در این بنا برگزار می‌شدند.

پولا آرنا کرواسی

کلیساهای شهر زادار از جاذبه های گردشگری کرواسی

شهر زادار یکی از شهرهای بسیار قدیمی کشور کرواسی می‌باشد. کلیسا های موجود در این شهر به‌ عنوان یکی دیگر از جاذبه‌ های گردشگری کرواسی شناخته می‌شوند. طبق اطلاعات موجود این شهر، قدیمی‌ترین شهر مسکونی کرواسی می‌باشد که به واسطه همین موضوع پیشینه تاریخی زیادی دارد. درست است که قدمت این شهر به دوران پارینه سنگی بازمی‌گردد اما می‌توان گفت که نقطه عطف جاذبه ‌های گردشگری این شهر، کلیساهای آن می‌باشد که به سبک رومی ساخته شده‌اند. طبق اطلاعات موجود، اکثر این کلیسا بین حدود قرن نهم و سیزدهم میلادی ساخته شده‌اند. علاوه‌ بر معماری شگفت‌انگیز، این کلیساها سرشار از آثار هنری و نقاشی ‌های جذابی می‌باشند که از گذشته‌ های دور تاکنون باقی مانده‌اند. علاوه ‌بر کلیسا برخی از این مکان‌ های باستانی به موزه‌ هایی تبدیل شده‌اند که اشیاء و آثار قدیمی جذابی را به نمایش می‌گذارند.

شهر هوار

درست است که سرتاسر ساحل دالماسی پر از زیبایی‌ های شگفت‌انگیز است؛ اما به جرات می‌توان گفت که یکی از زیباترین شهر های ساحلی کرواسی، شهر دالماسی می‌باشد. این شهر یکی از لاکچری‌ترین شهر های کرواسی می‌باشد که بسیاری از رستوران‌ ها و هتل‌ های شیک و شگفت‌انگیز را درون خودش جای داده است. علاوه ‌بر حال ‌و هوای قدیمی، شهر هوار امکانات پیشرفته‌ای را برای مسافران فراهم کرده است. شما در این شهر می‌توانید علاوه ‌بر لذت بردن از معماری شگفت‌انگیز، از مشاهده‌ی کلیسای قرن شانزدهمی، اسکله‌ های ماهیگیری شگفت‌انگیز و قلعه‌ای زیبا روی یکی از تپه ‌های این شهر لذت ببرید.

دریاچه‌ های پارک ملی پلیتویک

این پارک در سازمان جهانی یونسکو به ‌ثبت ‌رسیده است‌. این پارک مساحت بزرگی دارد و به واسطه آبشار های شگفت‌انگیزش، محبوب شده ‌است. طبیعت سرسبز و بکر، پل‌ های چوبی زیبا، آبگیر های فوق‌العاده و … جزو جاذبه‌ های گردشگری این پارک شناخته می‌شوند. در این پارک اقامتگاه‌ های مناسبی نیز واقع شده‌اند که به شما کمک می‌کنند تا در صورت تمایل، اقامت خوبی در این پارک داشته باشید.

دریاچه های پارک ملی پلیتویک

جمع‌بندی

در این مقاله سعی شد که به‌ طور جامع برای شما راجع به جاذبه‌ های گردشگری کرواسی صحبت شود. کرواسی یکی از قدیمی‌ترین و شگفت‌انگیز کشورهایی است که در مقایسه با سایر کشورها مورد لطف گردشگران قرار نمی‌گیرد. اگر به ‌دنبال جاذبه‌ های خاص و بکر هستید، مطمئن باشید که کرواسی یکی از کشورهایی است که می‌تواند به‌ خوبی نیاز شما را برطرف سازد. اگر می‌خواهید به اروپا سفر کنید یا به دنبال کشوری خاص برای گذراندن تعطیلات خود هستید، کرواسی می‌تواند انتخاب عاقلانه‌ای برای شما باشد. امیدواریم که از خواندن این نوشته لذت برده و برایتان مفید بوده باشد. شما عزیزان می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر از طریق راه های ارتباطی زیر با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید