جاذبه های گردشگری بدروم، یکی از مهم ترین دلایل شهرت این جزیره به حساب می آید. در صورتی که شما قصد دارید از تور بدروم استفاده کنید، حتما باید به جاذبه های گردشگری بدروم توجه ویژه ای داشته باشید. این جاذبه ها ویژگی های مثبت زیادی داشته و می توانند اطلاعات زیادی را در مورد تاریخچه این شهر در اختیارتان قرار دهند. البته که لیست مکان های دیدنی بدروم، یک لیست طولانی است. امروز ما سعی کردیم تا چند مورد از مهم ترین و کلیدی ترین مکان های دیدنی بدروم را در اختیارتان قرار دهیم. پس با ما اوج آرام همراه باشید.

مکان های گردشگری بدروم

معرفی مکان های گردشگری بدروم

قبل از پرداخت به جاذبه های گردشگری بدروم، بیایید تا به مشخصات این جاذبه ها و خود شهر بدروم نگاهی بیندازیم. بدروم یکی از جزیره های خاص در استان موغله کشور ترکیه به حساب می آید. این جزیره در جنوب ترکیه قرار داشته و به زبان فارسی معنای پایین دارد. جالب است بدانید که این شهر 270 کیلومتر خط ساحلی با آن داشته و تفریحات هیجان انگیز زیادی را در اختیار بازدید کنندگانش قرار می دهد. این تفریحات باعث شده اند تا سالانه توریست های زیادی از سراسر جهان نسبت مشاهده شهر بدروم اقدام نمایند.

هر فردی بر اساس سلیقه اش یک تفریح خاص را در شهر بدروم انتخاب می کند. برخی از افراد به تفریحات آبی علاقه مند بوده و در آنها شرکت می نمایند. این در حالی است که برخی از افراد به دنبال بازدید از موقعیت های تفریحی هستند. جدا از این موارد، مکان های گردشگری بدروم شامل مناطق باستانی، موزه های ویژه، کافه ها و رستوران های خاص و اقامتگاه های ویژه نیز می شوند. همه این موارد باعث شده اند تا محبوبیت و شهرت شهر بدروم روز به روز افزایش پیدا نماید. در صورتی که شما هم به دنبال یک شهر زیبا برای گذراندن تعطیلات خود هستید، بازدید از بدروم یکی از گزینه های خوب به حساب می آید.

آرامگاه هالیکارناسوس، یکی از مهم ترین جاذبه های گردشگری بدروم

اولین مورد از مهم ترین جاذبه های گردشگری بدروم که ما قصد صحبت در مورد آن را داریم مربوط به آرامگاه هالیکارناسوس می باشد. به صورت کلی، این آرامگاه که به عنوان یکی از عجایب هفتگانه هم شناسایی می شود، بین سال های 350 تا 353 میلادی تولید شده است. این آرامگاه برای پادشاه هخامنشیان یا خشترپاون ساخته شده است. ماسولوس 24 سال در این منطقه حاکم بود و به خاطر داشتن یک سری ویژگی های خاص همچون کشورگشایی، مناطق زیادی را به قلمرو خود اضافه کرد.

پس از مرگ او، همسرش مقبره ای را طراحی کرد که در دنیا نمونه آن وجود ندارد. میزان زیبایی این مقبره آنقدر بالا است که امروزه خیلی از افراد آن را به عنوان یکی از جاذبه های هفتگانه دنیای باستان شناسایی می نمایند. به خاطر داشته باشید که ماهر ترین معماران و طراحان تاریخ بر روی این مقبره کار کرده اند. در صورت سفر به بدروم حتما از این مکان دیدینی بازدید کنید.

آرامگاه هالیکارناسوس

قلعه بدروم، یکی از مکان های دیدنی این شهر

دومین مورد از مهم ترین جاذبه های گردشگری بدروم مربوط به قطعه بدروم است. نام واقعی این قلعه، سنت پیتر بوده و امروزه به عنوان یکی از مهم ترین جاذبه های بدروم شناخته شده است. به خاطر داشته باشید که این قلعه در کنار آب قرار گرفته و میان سال های 1402 تا 1437 طراحی شده است. در تاریخ این قلعه ذکر شده که شوالیه های سنت جان سازنده های اصلی این قلعه بوده اند. البته که پس از فتح شدن این جزیره به دست ترک ها، نحوه عملکرد آن عوض شد.

قبل از فتح جزیره، این قلعه فقط برای مراقبت مورد استفاده قرار می گرفت. زمانی که سلطان سلیمان عثمانی آن را فتح کرد، یک مسجد در آن بنا شد. جالب است بدانید که این قلعه در یک بازه زمانی خاص به عنوان زندان هم مورد استفاده قرار می گرفته است. در حال حاضر این قلعه یک موزه بوده و شما می توانید از جاذبه های آن دیدن کنید. این بنا ترکیبی از تاریخ و فرهنگ مردم ترکیه را در خود جای داده است.

قلعه بدروم

بازار تورگوتریس، یکی از جاذبه های تجاری شهر بدروم

سومین مورد از جاذبه های گردشگری بدروم که ما قصد صحبت در مورد آن را داریم مربوط به بازار تورگوتریس می باشد. به صورت کلی، این بازار را می توان به عنوان یکی از مهم ترین بازار های شهر بدروم در نظر گرفت. گشت و گذار در این بازار برای گردشگران خارجی به شدت سرگرم کننده خواهد بود. به خاطر داشته باشید که این بازار محصولات مختلفی را در خود جای داده است. از مواد خوراکی همچون سبزیجات و لبنیات گرفته تا محصولات خاصی همچون انواع لباس، کفش، پارچه و غیره از جمله مواردی به حساب می آیند که در این بازار به فروش می رسند. فعالیت های صورت گرفته در این بازار بدون نیاز به پرداخت مالیات بوده و همین مسئله هم قیمت نهایی آنها را کاهش داده است.

بازار تورگوتریس

موزه باستان شناسی زیر آب، یکی از جاذبه های هیجان انگیز بدروم

چهارمین مورد از مهم ترین مکان های دیدنی بدروم مربوط به موزه باستان شناسی زیر آب می باشد. این موزه یکی از بزرگترین مراکز تاریخی جهان به حساب می آید که در قلعه سنت پیتر یا قلعه بدروم قرار گرفته است. به خاطر داشته باشید که این جاذبه محبوب در سال 1964 تاسیس شد. کارشناسان و افراد متخصص از ساخت این جاذبه، یک هدف ویژه داشتند: حفاظت از گنجینه های کشف شده در دریای عمیق و مرداب های موجود در کور ترکیه.

در موزه باستان شناسی زیر آب شما می توانید قدیمی ترین کشتی غرق شده جهان را نیز مشاهده نمایید. این کشتی 16 متری در سال 1025 در دریا غرق شده است. مجسمه های مختلف، نماد های زیبا و آثار های باستانی خاص از جمله موارد به حساب می آیند که در این موزه ویژه برای نمایش قرار گرفته اند.

موزه باستان شناسی زیر آب بدروم

ساحل گومبت، یک محیط خانوادگی و جذاب

 پنجمین مورد از جاذبه های گردشگری بدروم به سواحل زیبا و جذاب این شهر اشاره دارد. بدروم یک جزیره است. از همین رو، سواحل زیادی بر روی آن قرار گرفته و شما می توانید بر اساس سلایقتان در یکی از آنها شرکت نمایید. مثلا ساحت گومبت یکی از سواحل زیبای کشور ترکیه به حساب می آید که بر روی این جزیره قرار گرفته است. این ساحل در دسته سواحل خانوادگی جای می گیرد. عمق این ساحل زیاد نیست و خانواده ها معمولا برای صرف ناهار به این منطقه ورود پیدا می کنند. قایق سواری و لذت از هوای آزاد از جمله مهم ترین تفریحات این ساحل به حساب می آیند.

ساحل گومبت

ساحل اورتاکند، یکی از مهم ترین جاذبه های گردشگری بدروم

ساحل اورتاکند را می توان به عنوان یکی از مهم ترین جاذبه های گردشگری بدروم در نظر گرفت. مردم محلی به این منطقه نام بهشت تابستانی را اعطا کرده اند. این ساحل دو قسمت اصلی دارد: ساحل خلیجی طویل و ساحل ماسه خاکستری با عمق آب زیاد. در صورتی که شما هم در دسته شناگر های ماهر قرار می گیرید، با خیال راحت می توانید از این ساحل دیدن نمایید و نسبت به کشف جاذبه های زیر آب اقدام نمایید. اکثر تور های بدروم از این ساحل دیدن می کنند و جزو خدمات تور می باشد.

ساحل اورتاکند

جزیره خرگوش، یکی از جاذبه های خاص شهر بدروم

در نهایت، آخرین مورد از مهم ترین مکان های دیدنی بدروم مربوط به جزیره خرگوش است. جزیره خرگوش به خاطر شکل ظاهری اش این نام را دریافت کرده است. داشتن چشم انداز های ویژه، خرابه های باستان، جاده مخصوص پادشاهی و انبار ها و کلیسا های گسترده از جمله ویژگی های کلیدی این جزیره به حساب می آیند. به خاطر داشته باشید که این جزیره در کنار ساحل گوموشلوک قرار گرفته است. با استفاده از باریکه های کوچکی که میان این دو منطقه قرار گرفته اند، شما می توانید خود را به جزیره خرگوش برسانید. البته که ایجاد پل ارتباطی طبیعی میان این جزیره و ساحل هم داستان جالبی دارد. شاه ماسول به این جزیره علاقه زیادی داشت. همین مسئله هم باعث شد تا بر اساس دستور او، یک راه میان جزیره و ساحل ایجاد نمایند تا شاه بتواند اوقات فراغت خود را در آن طی کند.

جزیره خرگوش

دیدگاهتان را بنویسید