زیباترین پل های جهان کدامند؟ پل ها از قدیمی ترین سازه های ساخت انسان هستند که قرن هاست از آن برای عبور از موانع طبیعت استفاده شده است. توجه به این نکته مهم است که برخی از این سازه ها فقط پاسخی برای برطرف کردن یک نیاز انسان، نیستند. آنچه که در بعضی از پل ها باعث شگفتی می شود، فنون مهندسی پیشرفته و معماری خاص و چشم نواز می باشد. همین ویژگی باعث شده تا برای قرن ها توجه ها به پل ها جلب شود. هیچ پاسخ قطعی برای این که زیباترین پل های جهان کدامند وجود ندارد، زیرا افراد مختلف ممکن است نظرات متفاوتی داشته باشند. پل های شگفت انگیز زیادی در دنیا وجود دارد که هر کدام طراحی و تاریخ منحصر به فرد خود را دارند. با این حال، بعضی از زیباترین پل های جهان را که به دلیل معماری، هنر و ظرافت مورد ستایش افراد زیادی قرار گرفته اند را به شما معرفی می کنیم.

معرفی زیباترین پل های جهان

پل تاور در لندن (Tower bridge)

پل تاور لندن پل معروفی است که دو سیستم پایه و معلق در آن با هم ترکیب شده و از رودخانه تیمز می گذرد. این بنا که تاریخ ساخت آن به قرن نوزدهم میلادی باز می گردد یکی از نماد های شهر لندن است و از مشهورترین جاذبه های گردشگری انگلستان بشمار می رود. بدون شک این پل را می توان یکی از زیباترین پل های جهان نام نهاد که علاوه بر طراحی منحصر بفرد و چشم نواز از راه های ارتباطی مهم لندن است که روزانه افراد زیادی از ان استفاده می کنند.

Tower bridge در لندن

پل گلدن گیت آمریکا (Golden gate bridge)

پل گلدن گیت آمریکا یکی از شاهکارهای مهندسی دنیاست که شهر سانفرانسیسکو را به شمال کالیفرنیا متصل می کند. این یک پل معلق از گلدن گیت (یک تنگه باریک که در آن خلیج سانفرانسیسکو با اقیانوس آرام برخورد می کند.) می گذرد و از شگفتی های دنیای مدرن است. این پل نارنجی رنگ با طول ۲.۷ کیلومتر بخش مجزا برای عابران پیاده و دوچرخه سواران دارد. بنای پل، یک جاذبه گردشگری محبوب و نماد فرهنگی محسوب می شود و در بسیاری از فیلم ها، کتاب ها و آثار هنری به نمایش درآمده است. همچنین بسیاری از عکاسان را که می خواهند زیبایی و ظرافت آن را به تصویر بکشند جذب می کند. شما عزیزان می توانند در تور آمریکا از این پل زیبا دیدن کنید.

پل گلدن گیت در ایالات متحده آمریکا

پل موج های هندرسن سنگاپور

در میان زیباترین پل های جهان بدون شک پل موج های هندرسن نیز قرار خواهد گرفت. این شگفتی معماری در یک فضای باز سرسبز جای گرفته است که تپه های پارک کوه فابر، پارک تپه Telok Blangah و پارک کنت ریج را به هم متصل می کند. دلیل منحصر به فرد بودن این سازه، ساختار موج مانند خیره کننده آن است که از هفت دنده فولادی منحنی مواج تشکیل شده است که به طور متناوب از بالا و پایین عرشه آن می روند. پل موج های هندرسون که با چشم اندازی زیبا ادغام شده است، یک تجربه عالی در فضای باز را فراهم می کند، زیرا می توانید در بالای جنگل ها قدم بزنید و انواع متنوعی از گیاهان و جانوران از جمله پرندگان را در زیستگاه های طبیعی خود ببینید. علاوه بر این به دلیل نورپردازی آن در شب ها با منظره ای رویایی رو به رو خواهید شد.

پل لانگ کاوی در مالزی (Longkawi sky bridge)

Langkawi Sky Bridge یک شگفتی مهندسی است و مناظری بی بدیل از بافت کوه و جنگل های اطراف را به نمایش می گذارد. این سازه یکی از طولانی ترین پل های معلق منحنی جهان است. پل کابلی لانگ کاوی برای عبور عابران پیاده طراحی شده و در قله Gunung Mat Cincang در Pulau Langkawi، جزیره اصلی مجمع الجزایر لنکاوی واقع شده است. همچنین با 125 متر طول و 660 متر ارتفاع از سطح دریا منظره پانورامایی خیره کننده ای از طبیعت اطراف را ارائه می دهد. دسترسی به آن فقط از طریق تله کابین امکان پذیر می باشد. با این حال،Langkawi Sky Bridge از زیباترین پل های جهان است و برای هر توریستی که از آن بازدید می کند، سفری به یاد ماندنی خواهد ساخت.

Langkawi Sky Bridge

Rakotzbrücke یا پل راکوتز آلمان

پل راکوتز آلمان در پارک 200 هکتاری Rhododendronpark قرار دارد و در منطقه حفاظت شده “Kromlau-Gablenzer Restseengebiet” واقع شده است. پل راکوتز به عنوان یک سوژه عکاسی شناخته شده، مردم را از سراسر جهان به خود جذب می کند. پل راکواتز را پل شیطان نیز می نامند زیرا مردم در گذشته معتقد بودند که فقط شیطان می تواند چنین طاق نازکی بسازد. همچنین هنگامی که پل راکوتز در آب منعکس می شود، یک شکل دایره ای کامل ایجاد می کند و زیبایی آن را دو چندان خواهد کرد. پس Rakotzbrücke نیز در لیست زیباترین پل های جهان قرار خواهد گرفت.

Rakotzbrücke

پل ریشه های زنده در هند

پل هایی در سرتاسر دنیا وجود دارند که به عنوان بهترین و زیباترین پل های جهان و ساخته انسان شناخته می شوند. ولی شگفتی طبیعی Living Root Bridges ذهن را متحیر می کند. این سازه از  ریشه های  ضخیم در هم پیچیده تشکیل شده و به اندازه ای محکم است که 50 نفر یا بیشتر را همزمان از خود عبور می دهد. پل های Living Root از ریشه های درختی به نام فیکوس الاستیا ساخته شده اند. برخی از ریشه های این پل بیش از ۱۰۰فوت طول دارند. این سازه های خارق العاده توسط یونسکو به عنوان میراث جهانی به رسمیت شناخته شده است.

Living Root Bridges

پل طلایی ویتنام

پل طلایی ویتنام را هم باید در لیست زیباترین پل های جهان قرار داد. این شاهکار بی نظیر که چند سال است به بهره برداری رسیده  به عنوان نمادی از دستان خدای کوهستان است که تکه ای ابریشم را بلند می ‌کند، و بنابراین هدیه‌ای ارزشمند است که به بازدید کنندگان می‌ دهد. علاوه بر این، تمام رنگ ها و مواد مورد استفاده برای دو دست با دقت انتخاب شده اند تا ظاهری واقعی از یک خرابه قدیمی از روی زمین ایجاد کنند. دو دست غول پیکر عمداً با ترک و خزه تزئین شده اند تا برخلاف این که از جنس فولاد هستند، همانند سنگ به نظر برسند.

پل طلایی ویتنام

پل کینتای ژاپن

پل کینتای ژاپن از برجسته ترین نقاط عطف معماری ژاپن بوده و برای سال ها مورد تحسین بوده است. این پل زیبا و چوبی هنگام عبور از رودخانه نیشیکی از پنج طاق بزرگ بر روی ستون های سنگی عظیم ایجاد شده است. هدف ساخت این پل مقاومت در برابر سیل بوده است. با این حال، پس از گذشت زمانی بالغ بر سیصد و پنجاه سال نه تنها استحکام و زیبایی  خود را حفظ کرده بلکه منظره های دلنشینی را نیز به بازدید کنندگان خود تقدیم می کند. می توان این سازه را نیز یکی از زیباترین پل های جهان به حساب آورد.

پل کینتای ژاپن

پل خواجو اصفهان

پل خواجو اصفهان نیز جایگاه ویژه ای در میان زیباترین پل های جهان دارد. این پل تاریخی هم به عنوان پل و هم به عنوان سد بر روی رودخانه زاینده رود عمل می کند. این بنا در قرن هفدهم توسط شاه عباس دوم و بر روی پایه های یک پل قدیمی تر ساخته شد. پل خواجو یکی از بهترین نمونه های معماری پل ایرانی و یکی از جالب ترین پل های جهان به شمار می رود. بسیاری از مورخان، هنرمندان و شاعران آن را به دلیل زیبایی و ظرافت آن ستوده اند. در انتها باید اشاره کرد که پل های زیادی در جهان وجود دارند که هر کدام از لحاظ مهندسی، معماری و … برتری هایی دارند و به طور قطع نمی توان زیباترین پل های جهان را معرفی کرد. با این حال، بر اساس منابع اینترنتی سعی کردیم تعدادی از بهترین ها را به شما بشناسانیم.

دیدگاهتان را بنویسید