آنتالیا از بزرگترین مقاصد ساحلی ترکیه است و در جنوبی ترین قسمت آن قرار دارد. همچنین دارای صخره ها و دریای خوشرنگ با امکانات تفریحی فراوان است. آنتالیا همه ساله، مسافران زیادی را پذیرا می شود و مردم از سراسر جهان به این مکان زیبا هجوم می آورند اما این هجوم از اواسط آوریل تا اواخر اکتبر به بیشترین حد خود، می رسد. اگر چه در تابستان هوا در آنتالیا بسیار گرم است اما تفریحات آنتالیا طوری است که گردشگران، این گرمای بیش از حد را نادیده می گیرند.

آنتالیا از لحاظ وسعت و بزرگی، رتبه ششم را در جهان دارد. همچنین، رتبه پنجم پرجمعیت ترین شهر های جهان را دارد. تفریحات آنتالیا، آنقدر جذاب و گسترده است که احتمالا در طول یک سفر چند روزه نمی توانید به همه آن بپردازید. از این جهت لازم است که با یک برنامه ریزی دقیق پیش از سفر، تفریحات را اولویت بندی کنید. در ادامه به برخی چیزهایی که لازم دارید درمورد تفریحات آنتالیا بدانید، خواهیم پرداخت.

قیمت تفریحات آنتالیا

سفر کردن به خارج از کشور، همیشه با هزینه های سرسام آور همراه نیست. گاهی می توان با یک برنامه ریزی دقیق و حساب شده یک سفر به صرفه را تجربه کرد. واحد پول ترکیه لیر است و هر لیر با توجه به نوسانات بازار، تغییر می کند. بنابراین هزینه ثابتی نمی توان برای آن در نظر گرفت. همچنین این موضوع ربط به انتخاب های شما دارد. اینکه کدام تفریحات را در لیست خود قرار می دهید و از کدام اجتناب می کنید موثر است. هزینه تفریحات آنتالیا به عوامل زیادی بستگی دارد.

 شما بسته به امکاناتی که دریافت می کنید، موظف هستید هزینه بیشتری هم بپردازید. به طور کلی، آنتالی مکان ها و رستوران های لوکس فراوانی دارد که هزینه های زیادی از شما دریافت می کنند. پس اگر قصد دارید از هزینه های اضافی در طول سفر جلوگیری کنید، می توانید به جای رفتن به مکان های تفریحی لوکس از بناهای تاریخی آنتالیا لذت ببرید.

قیمت تفریحات آنتالیا

تفریحات آنتالیا برای کودکان

آنتالیا، همانطور که برای بزرگسالان برنامه های تفریحی گوناگون دارد برای کودکان نیز تفریحات زیادی را در نظر گرفته است. لیست زیر چند نمونه از این تفریحات است :

  • بالن پارک: این پارک دارای سه طبقه پر از سرگرمی و بازی های جذاب است همچنین یک بخش مخصوص دیسکوی کودکان دارد که موسیقی های جالبی برای کودکان پخش می کند. از نکات قابل توجه این پارک این است که می توانید کودکان خود را برای ساعاتی به آن جا بسپارید و خودتان به هر کجا که می خواهید بروید.
  • آکوالند: یک پارک آبی جذاب است. چیزی که این پارک ها متمایز کرده، وجود دلفین ها هستند که برای شما و کوکانتان نمایش اجرا می کنند.
  • باغ وحش آنتالیا: این باغ وحش، شامل انواع زیادی حیوانات است که می توانید با کودک خود از آن ها دیدن کنید.

تفریحات آنتالیا در تابستان

باید بدانید که آنتالیا در طول تابستان همانند جهنم گرم است. آنقدر که احتمال دارد شوق شما برای رفتن به آنتالیا در گرمای آن تبخیر شود. بنابراین بهتر است یکی از فصل های پاییز و زمستان را برای استفاده از تفریحات آنتالیا، انتخاب کنید. هر کدام از فصل ها مزایای خودش را دارد. مثلا با اینکه آنتالیا در پاییز و زمستان آب و هوای مطلوبی دارد، اما به شما اجازه نمی دهد که تمام و کمال از تفریحات آبی آن بهره  بگیرید.

تفریحات آنتالیا در زمستان

تفریحات آنتالیا در زمستان، همانند تابستان گسترده و هیجان انگیز است. بالن سواری یکی از تفریحاتی است که در آنتالیا بسیار طرفدار دارد. در هنگام بالن سواری می توانید از مناظر فوق العاده ی آنتالیا، لذت ببرید.

علاوه بر این آنتالیا پیست های اسکی جذابی دارد. که به شما این امکان را می دهد در زمستان، هیجان اسکی سواری را به تجربیات خود اضافه کنید. از دیگر تفریحات آنتالیا که می توانیم در زمستان نیز انجام دهیم، رفتن به فستیوال های آنتالیا است. فستیوال های آنتالیا از معروف ترین فستیوال ها جهان هستند که همه ساله برگزار می شوند. به عنوان مثال هرساله در آنتالیا، فستیوال ساخت مجسمه شنی برگزار می شود. و هر کسی از هرکجا می تواند در این فستیوال به ساخت مجسمه شنی، بپردازد.

تفریحات شبانه آنتالیا

تفریحات شبانه آنتالیا

صدر لیست تفریحات شبانه آنتالیا، سواحل آنتالیا هستند که در هنگام شب نیز می توانید از تفریحات آبی آن استفاده کنید. از تفریحات شبانه دیگر آنتالیا، شهربازی های آن است که یک تجربه هیجان انگیز و دلنشین برای شما پدید می آورد. کافی شاپ ها و بار های آنتالیا معمولا در هنگام شب فعالیت بیشتری دارند. و همچنین رفتن به فستیوال های شبانه، گشت و گذار در خیابان ها، کلاب گردی و تماشای نمایش باله و اپرا گزینه هایی هستند که می توانید در لیست تفریحات شبانه خود قرار دهید.

تفریحات مجردی در آنتالیا

  1. رفتن به کلاب jolly joker: اگر شما هم از آن دسته از افراد هستید که عاشق موسیقی زنده است، این کلاب را در لیست تفریحات خود بگذارید. گنجایش این کلاب، چیزی حدود 500 مهمان است.
  2. کلاب اینفرنو Inferno: این کلاب به طور تمام و کمال، برنامه هایش را در فضای باز برگزار می کند. اگر به دنبال یک تجربه هیجان انگیز هستید، این نایت کلاب بهترین انتخاب است. ظرفیت این کلاب چیزی حدود 3000 نفر، تخمین زده می شود.
  3. کلاب آئورا Aura: نور پردازی فوق العاده این کلاب، سبب شده که گردشگران زیادی را به خودش جذب کند.
  4. کشتی های تفریحی آنتالیا: نایت کلاب و دیسکو های شبانه ای هستند که در کشتی برگزار می شوند. اگر دوست دارید یک شب فراموش نشدنی را تجربه کنید، حتما یرای یک بار هم که شده تور کشتی های شبانه آنتالیا را امتحان کنید.

تفریحات آبی آنتالیا

تفریحات آبی آنتالیا

معمولا یکی از دلایل اصلی توریست ها برای رفتن به آنتالیا، تفریحات آبی آن است. اگر شما هم جزء کسانی هستید که به تفریحات آبی علاقه دارید، این لیست برای شماست:

  • پارک آبی واترفیل آنتالیا: سرسره های پارک آبی، تجربه هیجان انگیزی را برای شما پدید می آورند. این پارک، یک پارک خانوادگی است به همین دلیل به راحتی با خانواده خود می توانید به آن جا بروید.
  • پارک آبی آکوا آتلانتیس: این پارک آبی برای کسانی که از تجربه های هیجان انگیز استقبال می کنند بسیار مناسب است. دلیل نام گذاری آن به این دلیل است که یک پارک کوچک با محوریت شهر گمشده آتلانتیس دارد.
  • پارک آبی آکواجوی: این نام گذاری به خاطر فرم سرسره های آن است. پارک آب آکواجوی، یک پارک آبی مخصوص کودکان و بزرگسالان است که با خیال راحت می توانید از آن استفاده کنید.
  • پاراسیلینگ آنتالیا: پرواز بر روی آب، یک تجربه رویایی و باور نکردنی است که به هر کسی پیشنهاد می شود.
  • رفتینگ آنتالیا: به دلیل طبیعت فوق العاده آنتالیا، رفتینگ یکی از بهترین تفریحات آبی این شهر محسوب می شود. شما با گروهی از دوستانتان می توانید روی یک قایق بادی بنشینید و در مسیر رودخانه حرکت کنید.
  • غواصی در آنتالیا: شما می توانید در اعماق دریای مدیترانه حرکت کنید و از زیبایی های بی نظیر آن بهره بگیرید.

سخن پایانی

شهر زیبای آنتالیا، اخیرا تاثیر بسیار زیادی در صنعت گردشگری کشور خود داشته است. مکان های تفریحی و دیدنی آنتالیا آن قدر زیاد است که شما برای استفاده از آن ها وقت کم می آورید. در این مقاله، سعی کردیم تا شما را با تفریحات آنتالیا آشنا کنیم تا بتوانید با توجه به علایقتان، انتخاب های معقولانه ای داشته باشید. امیدواریم که لذت برده باشید.

دیدگاهتان را بنویسید