مگر می‌شود به کشوری جدید سفر کرد و از غذاهای لذیذ آن نچشید. خصوصاً اگر قصد سفر با تور مصر را دارید، حتماً باید غذاهای بومی کشور مصر را امتحان کنید. آشنایی با لیستی از بهترین رستوران های مصر، به شما کمک می‌کند خاطره‌ای ماندگان از سفر خود به این کشور اعجاب انگیز رقم بزنید. در ادامه شما را با چند مورد از مشهورترین رستوران‌های این کشور آشنا خواهیم کرد.

لیست بهترین رستوران های مصر

یک تجربه شاهانه در بیبلوس (Byblos)

رستوران بیبلوس مصر

اگر عاشق غذا خوردن در مکان‌های لوکس هستید و دوست دارید مانند اعضای سلطنتی با شما رفتار شود، حتماً باید از رستوران معروف بیبلوس در اسکندریه دیدن کنید. البته قبل از آن لازم است بدانید هزینه غذا خوردن در این رستوران بسیار بالا خواهد بود، به طوری که اغلب، مهمان‌های ویژه هتل معروف 4 فصل اسکندریه در این رستوران دیده می‌شوند. این حال می‌توان گفت یکی از رستوران های مصر که احتمالاً تا آخر عمر از یاد شما نخواهد رفت، همین رستوران بیبلوس است. طبخ بهترین غذاها با بالاترین کیفیت، بهترین نحوه سرو، دکوراسیون فوق العاده و … همگی از این رستوران یک مکان درجه یک ساخته‌اند.

در رستوران ابوطارق، کوشاری بخورید (Koshary Abou Tarek)

اغلب غذاهای اصیل مصر، تند هستند. در این میان، کوشاری یکی از غذاهای تند اما پرطرفدار مصری به حساب می‌آید که بسیاری از گردشگران دوست دارند لااقل یک بار آن را در یکی از رستوران های مصر مزه کنند. اگر شما نیز دوست دارید با این غذای خوشمزه مصری آشنا شوید، پیشنهاد می‌شود سری به رستوران کوشاری ابوطارق در قاهره بزنید.

رستوران کوشاری ابوطارق

این رستوران به طور خاص به خاطر کوشاری‌های خوشمزه‌اش شهرت دارد، اما دیگر غذاهای پرطرفدار مانند کباب ماهی، کباب شاورما، دلمه برگ، موساکای مصری، سالاد تهینی و … نیز در آن طبخ و سرو می‌شود. برای سر زدن به این رستوران باید به “شهر قاهره، شامپولیون، شوپین این” مراجعه نمایید.

گل سرسبد رستوران های مصر در قاهره، رستوران چشم انداز دژ (Citadel View)

قاهره رستوران‌های معروف زیادی دارد که یکی دیگر از آن‌ها، رستوران چشم انداز دژ است. نام این رستوران به خوبی می‌تواند حال و هوای آن را برای شما ترسیم کند. با نشستن بر سر میزهای این رستوران دوست داشتنی می‌توانید چشم اندازی بسیار زیبا از دژ و باغ الازهر داشته باشید. با این حساب اگر از محیط‌های شلوغ و بسته دیگر رستوران های مصری خسته شده‌اید، فضای باز این کافه رستوران شما را سرزنده‌تر خواهد کرد.

رستوران چشم انداز دژ

جالب است بدانید رستوران چشم انداز دژ در اصل یک رستوران فرانسوی است، اما غذاهای مصری معروف نیز در آن یافت می‌شود. برای غذا خوردن در این مکان باید به “قاهره، خیابان صلاح سالم، پارک الازهر” بروید.

زوبا (zooba)، یک تجربه بی‌نظیر در غذاهای خیابانی مصر

رستوران زوبا

اگر دوست دارید غذاهای خیابانی را نیز امتحان کنید، باقی رستوران های مصر را کنار بگذارید و مستقیماً به سراغ زوبا بروید. خوب است بدانید این رستوران خیابانی تا حدی شهرت پیدا کرده است که حتی یک شعبه از آن نیز در نیویورک دیده می‌شود. پس پیشنهاد می‌کنیم اگر در سفر خود به مصر، به قاهره نیز سر می‌زنید، زوبا را فراموش نکنید. این رستوران را می‌توانید در “قاهره، هلیوپولیس، محله زمالک” پیدا کنید.

تجربه خوردن غذا با نگاهی به رودخانه نیل در رستوران کریمسون (Crimson)

تقریباً می‌توان گفت در همه دنیا، نام کشور مصر با رود نیل عجین شده است. حالا تصور کنید در ارتفاع پشت بام یک ساختمان بلند نشسته باشید و در حالی که به نیل زیبا نگاه می‌کنید، غذای خود را نوش جان کنید. بدون شک بهترین تجربه خوردن غذا در رستوران های مصر، در همین مکان رقم می‌خورد، یعنی رستوران کریمسون (یا رستوران زرشکی).

رستوران کریمسون

این کافه رستوران زیبا روی بام ساختمان بزرگ زمالک در جزیره زیبای زمالک واقع شده است و منظره‌ای منحصر به فرد از رودخانه زیبای نیل را پیش چشم مهمانان نمایش می‌دهد. البته غذاها و نوشیدنی‌های این رستوران نیز به نوبه خود عالی هستند. با این حساب قطعاً بازدید از کریمسون شما را خوشحال خواهد کرد.

فیش مارکت (Fish Market)، دریایی‌ترین مکان در میان رستوران های کشور مصر

اگر علاقه‌مند به ساحل و غذاهای دریایی هستید، فیش مارکت را نباید از دست دهید. این رستوران ساحلی یکی از زیباترین و پرطرفدارترین رستوران های مصر از نوع ساحلی است که بهترین و خوشمزه‌ترین غذاها را برای مهمانان خود آماده می‌کند. هر چند قیمت غذا در این رستوران از حد متوسط کمی بالاتر است، اما در عوض می‌توانید غذاهای بومی و ویژه‌ای را امتحان کنید که احتمالاً در هیچ کجای دنیا یافت نمی‌شوند. دکوراسیون چوبی و زیبای این رستوران یکی دیگر از مواردی است که به جذابیت‌های آن می‌افزاید. این رستوران در “اسکندریه، جنب باشگاه اسکات، کوچه آل کورنیچه” واقع شده است.

رستوران فیش مارکت اسکندریه

سفری کوتاه به ایتالیا، در رستوران استفانو مصر

شاید دوست داشته باشید در میان غذاهای عربی و مصری مختلفی که امتحان می‌کنید، برای تنوع هم که شده، یک غذای ایتالیایی میل نمایید. در این صورت هیچ کدام از رستوران های مصر به اندازه استفانو برای شما جذاب نخواهد بود. به طور کلی غذای ملل در مصر جایگاه خوبی دارد و نمونه بارز آن این رستوران زیبا با غذاهای فوق العاده است که گویی از دل ایتالیا به دل مصر پرتاب شده است.

این رستوران در کنار غذاهای باکیفیت و بسیار خوش طعمی که دارد، از یک دکور زیبا و رمانتیک نیز برخوردار است. به عبارتی دیگر می‌توانید شبی آرام و به یاد ماندنی را در این رستوران ایتالیایی تجربه کنید. استفانو در “اسکندریه، قیسم الرامی، سن استفانو، جاده اِل-گایش” قرار دارد.

رستوران استفانو مصر

ابوالسید (Abou el-Sid)، از اصیل‌ترین رستوران های مصر

به عنوان آخرین رستورانی که معرفی می‌شود، اجازه دهید رستوران معروف ابوالسید را به شما معرفی کنیم. این رستوران به طور خاص به خاطر غذاهای اصیل مصری و البته مدیترانه‌ای خود شهرت پیدا کرده است. در واقع بهترین غذاهای بومی مصر را می‌توانید در این رستوران دوست داشتنی پیدا کنید. البته انتظار قیمت‌های پایین را نداشته باشید، اما مطمئن باشید خوردن یک غذای خوشمزه و خاص مصری در این رستوران زیبا ارزش مقداری بیشتر خرج کردن را خواهد داشت.

رستوران ابوالسید

رستوران ابوالسید را در “جاده کمربندی قاهره، Porto Cairo Mall (مرکز خرید پورتو قاهره)”، پیدا خواهید کرد. بدون شک لیست بهترین رستوران های مصر، طولانی‌تر از آن است که در یک مقاله کوتاه جای گیرد. با این حال، رستوران‌هایی که در اینجا معرفی شد، هر کدام می‌توانند تجربه بسیار دلپذیری را در سفر به مصر برای شما رقم بزنند.

امیدواریم که از خواندن این نوشته لذت برده باشید و برایتان مفید بوده باشد. شما عزیزان همچنین می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر از طریق راه های ارتباطی موجود در وب سایت با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید