کشور فرانسه کجاست؟

کشور فرانسه در اروپای غربی واقع است. این کشور یکی از پرجمعیت ترین کشورهای قاره اروپا است. پایتخت کشور فرانسه شهر پاریس است. پاریس بزرگ‌ترین شهر کشور فرانسه است و مرکز  اصلی تجارت و فرهنگ فرانسه محسوب می‌شود.

توضیحاتی درباره موزه لوور فرانسه

کشور فرانسه مراکز تاریخی بسیاری دارد. یکی از این مراکز تاریخی موزه لوور فرانسه است. هر ساله تعداد زیادی از افراد از سراسر جهان برای دیدن این موزه به کشور فرانسه می‌روند. معروف ترین آثار تاریخی و هنری جهان را در این موزه نگهداری می‌کنند. این موزه در خیابان ریولی پاریس است. این موزه در سمت راست رودخانه سن قرار دارد. در واقع، این موزه در کاخ لوور واقع است. کاخ لوور محل اقامت پادشاهان فرانسوی بوده است. این موزه در 5  طبقه ساخته شده است و 3  بال دارد.

 خوب است بدانید که موزه لوور فرانسه چهار ورودی دارد. این ورودی ها به ترتیب عبارتند از: ورودی هرم شیشه ای، ورودی گالری کالوسال، ورودی دالان ریشلیو و ورودی درگاه شیرها . اکثر افراد ترجیح می‌دهند که از ورودی هرم شیشه ای به این موزه وارد شوند. ساختمان این موزه سه بخش اصلی دارد. این بخش‌ها عبارتند از: راسته ریشلیو، راسته دنو و راسته سولی. این بخش‌ها به یکدیگر مرتبط هستند. خوب است بدانید که با پله برقی می‌توانید به هر کدام از ورودی‌ها بروید.

آقای دومینگ ویوانت دنون اولین مدیر موزه لوور فرانسه بوده است. به همین دلیل نام او را روی این قسمت از موزه در راسته دنون گذاشته اند. تابلوی مونالیزا معروف به لبخند ژکوند اثر لئوناردو داوینچی و مجسمه نایکی الهه بالدار پیروزی در این قسمت از موزه قرار دارد. لئوناردو داوینچی این تابلو را با رنگ روغن روی چوب درخت سپیدار نقاشی کرده است. این تابلو تصویر یک زن در حال لبخند زدن را نشان می‌دهد.

 

موزه لوور فرانسه

موزه لوور

 

وزیر اصلی هنری چهارم، پادشاه فرانسه ماکسیمیلیان سولی بوده است. به همین دلیل راسته سولی را به نام او نامگذاری کرده اند. در این قسمت از موزه، مجسمه ونوس میلو قرار دارد. در راسته ریشلیو، نقاشی‌ها و       مجسمه های فرانسوی و آپارتمان ناپلئون سوم قرار دارد. به همین دلیل این راسته را به نام کاردینال ریشلیو وزیر اصلی لوئی سیزدهم که پادشاه فرانسه بوده است نامگذاری کرده اند.

خوب است بدانید که موزه لوور فرانسه هشت بخش دارد. این بخش‌ها به ترتیب عبارتند از: آثار باستانی مصر، آثار باستانی خاور نزدیک، آثار باستانی یونان؛ اتروسک و روم، هنر اسلامی، مجسمه سازی، هنرهای تزئینی، نقاشی‌ها و چاپ و نقاشی. در قسمت ایرانی موزه لوور لوح حمورابی، ستون کاخ داریوش اول در آپادانا شوش، سنگ نگاره کمانداران و تعداد زیادی از آثار هنری ایران باستان نگهداری می‌شود. خوب است بدانید که برای بازدید از قسمت ایرانی موزه لوور باید یک مسیر طولانی را طی کنید. ضمنا باید از چندین اتاق هم عبور کنید.

لازم به ذکر است که اگر بخواهید از موزه لوور فرانسه دیدن کنید حداقل باید دو سه ساعت زمان داشته باشید. اما اگر بخواهید به طور کامل از همه قسمت‌ها و همه اشیاء این موزه دیدن کنید صد روز زمان لازم دارید.

 

موزه لوور

موزه لوور پاریس

دیدگاهتان را بنویسید