خیابان رامبلا در اسپانیا

خیابان رامبلا یکی از زیباترین و پربازدیدترین خیابان هایی هست که در بارسلون اسپانیا واقع شده است. به خیابان رامبلا در بارسلون، لاس رامبلاس هم میگویند. این خیابان همیشه پرتردد است و یکی از مکان های بارسلون است که در هر ساعتی از شبانه روز، مملو از گردشگران و مردم عادیست. اما چرا این خیابان تا این حد مشهور و پرطرفدار است؟

این خیابان 1.2 کیلومتر طول دارد که اطراف آن درختکاری شده است. خیابان از میدانی در کاتالونیا شروع میشود و نهایت به مجسمه کریستف کلمب در بندر قدیمی بارسلون ختم میشود. در اطراف خیابان کافه های متعددی وجود دارد که میتوانید در آنجا غذاها و نوشیدنی های مخصوص اسپانیایی میل کنید. همچنین مغازه های اطراف خیابان محبوب گردشگرانی است که میخواهند سوغاتی بخرند.

 

خیابان رامبلا اسپانیا

خیابان رامبلا

به جرات میتوان گفت رامبلا جزو زنده ترین و پرشورترین خیابان های دنیاست. زمانی که از این خیابان راه میروید هنرمندان زیادی را میبینید که در حال اجرای نمایش هستند. افرادی که به شکل گلادیاتور، شیاطین و یا دلقک ها به اجرا میپردازند و رقصنده های باله ای که مردم برای تماشای آن ها می ایستند تا سرگرم شوند.

از جمله دیدنی های دیگری که در رامبلا میتوانید ببینید کلیسای بیت لحم، خانه های اپرا، بازارهای باشکوه گل و بزرگ، مراکز هنری متعدد و… میباشد. انتهای خیابان رامبلا به بندر قدیمی بارسلون میرسد که علاوه بر تفریح در این بندر میتوانید از صنایع دستی زیادی که در آنجا بفروش میرسد دیدن کنید.

نظر شاعر اسپانیایی در مورد پیاده راه رامبلا بارسلون

فدریکو گارسیا یک شاعر اسپانیایی است که در مورد خیابان رامبلا میگوید: «تنها جایی در دنیاست که با خود میگویم کاش هیچوقت به پایان نرسد».

ارزش رامبلا در بارسلون از نظر فرهنگی و هنری

در خیابان رامبلا در بارسلونا ساختمان های هنری و فرهنگی بسیاری وجود دارد. یک ساختمان تاریخی به نام کاخ ویرینا در خیابان رامبلا وجود دارد که در آن اپرا و رقص های باشکوه باله اجرا میشود. در یکی از خیابان های فرعی رامبلا تجمعی از بارها، میخانه ها و رستوران هایی وجود دارد که مردم عادی و گردشگران در آن برای خوردن غذا و میگساری جمع میشوند. در این خیابان فرعی میدانی وجود دارد که بسیار زیباست و پر از درختان نخل است.

همچنین قدیمی ترین خانه تئاتر بارسلون به نام پرینسیپال در این خیابان قرار گرفته است. از سایر مکان های فرهنگی این خیابان میتوان به موزه عمومی هنرهای معاصر اشاره کرد که رویدادهای فرهنگی و هنری زیادی در آن برگزار میشود.

 

خیابان رامبلا

 

همه چیز در مورد خیابان رامبلا بارسلون

خیابان رامبلا بارسلون

خیابان رامبلا در بارسلون یکی از زیباترین مکان هایی است که هر گردشگری برای یکبار هم که شده باید از آن دیدن کند. یک نکته بسیار جذاب در مورد خیابان رامبلا این است که عابران پیاده بر این منطقه حکمفرمائی میکنند. به این معنی که شورای شهر بارسلون اجازه عبور و مرور ماشین ها به این منطقه را به شدت محدود و کم کرده است.

البته گردشگرانی که برای اولین بار از این خیابان بازدید میکنند باید با کمی احتیاط در آن قدم بزنند، چرا که شلوغی زیاد آنجا کار را برای جیب برها بسیار آسان کرده است. خواندن این راهنمای کوتاه در مورد رامبلا، شوق بازدید از این خیابان بی انتها و شگفت انگیز را در شما زنده خواهد کرد.

 

دیدگاهتان را بنویسید