مهاجرت با رشته ژنتیک در کانادا

اگر در رشته ی ژنتیک تحصیل کرده و به دنبال ادامه تحصیل یا مهاجرت کاری در یکی از پیشرفته ترین کشورهای دنیا هستید، کانادا یکی از پیشرفته ترین کشورها در این زمینه می باشد که جای پیشرفت بسیار زیادی را برای افراد فراهم کرده است. کانادا علاوه بر برتری در زمینه های مهم زندگی مثل آزادی و امنیت فردی و اجتماعی، رفاه فردی بسیاری امتیازات دیگر، در زمینه های تحصیلی و دانشگاهی نیز دارای برترین دانشگاه ها با رشته های متنوع می باشد. رشته ژنتیک در کانادا یکی از رشته های پرطرفدار به دلیل داشتن امکانات شغلی و تحصیلی برتر در سطح جهانی می باشد.

مهاجرت با رشته ژنتیک در کانادا، یک تصمیم عاقلانه و مهم برای افرادی است که قصد مهاجرت کاری و یا تحصیل در این کشور را دارند. کشور کانادا با فراهم کردن امکانات لازم، آزمایشگاه های پیشرفته و مجهز و فرصت های شغلی برای این رشته، سالانه افراد زیادی را برای کار و تحصیل به این کشور جذب می کند. کانادا یکی از بهترین و موفق ترین کشورها در این حوزه و رشته می باشد.

در این مقاله درباره ی کار و تحصیل و مهاجرت با رشته ژنتیک در کانادا، توضیحاتی ارائه شده است.

مهاجرت با رشته ژنتیک به کانادا

مهاجرت با رشته ژنتیک به کانادا

تحصیل رشته ژنتیک در کانادا

مهاجرت تحصیلی برای تحصیل در رشته ژنتیک در کانادا، یکی از کم ریسک ترین و بهترین تصمیمات می باشد. دانشگاه کانادا دارای بهترین تجهیزات و آزمایشگاه های پیشرفته برای این رشته می باشد. در کنار تحصیل در کشور کانادا، امکان کار دانشجویی برای دانشجویان نیز فراهم می باشد.

دانشگاه های معتبر کانادا با استفاده از تکنولوژی های پیشرفته و تجهیزات به روز، برنامه های کاملی را به دانشجویان ارائه می دهند. این برنامه ها شامل، ژنتیک مولکولی و سیتوژنتیک وبسیاری برنامه های دیگر می باشد. در کنار این برنامه ها دو مهارت تفکر انتقادی و توجه، که از مهارت های مورد نیاز برای موفقیت به عنوان یک تکنسین ژنتیک می باشد نیز به دانشجویان آموزش داده می شود. دوره های بسیاری وجود دارند که برخی از آنها شامل مطالعات موردی، شبیه سازی های بالینی و تکنیک ها و روش های آزمایشگاهی می باشد.

در طول دوره ی تحصیل در رشته ژنتیک در کانادا، متخصصان پزشکی در صنعت، دانش دانشجویان را در طول دوره ی تحصیل تحت نظارت خود قرار خواهند داد.

بورسیه های تحصیلی رشته ژنتیک در کانادا

تحصیل در رشته ژنتیک در کانادا و گرایش های مختلف آن در دانشگاه های مختلف، هزینه و شهریه ی زیادی را شامل میشود. اما این رشته نیز مانند رشته های دیگر بورسیه های خاص خود را دارد، بنابراین دریافت این بورسیه ها در پرداخت هزینه ها و شهریه دانشگاه، کمک بسیار زیادی به دانشجویان خواهد بود. دانشگاه ها برای راحتی و رفاه دانشجویان بورسیه های مختلفی مثل بورسیه های تشویقی، بورسیه ورودی، بورسیه تحقیقاتی و کارآموزی را ارائه می دهند. دانشگاه های کانادا در تمامی مقاطع تحصیلی علاوه بر بورسیه های مختلف، کمک هزینه تحصیلی و وام های دانشجویی را نیز برای رفاه حال دانشجویان در نظر گرفته است. هر بورسیه شرایط خاص خود را دارد و برخی بورسیه های تحصیلی دانشگاه های کانادا تمام هزینه های تحصیلی و شخصی و گاهی بخشی از هزینه ها را متقبل می شوند.

تحصیل رشته ژنتیک در کانادا با پیشرفته ترین امکانات

تحصیل رشته ژنتیک در کانادا با پیشرفته ترین امکانات

مزایای رشته ژنتیک در کانادا

پس از اتمام تحصیل در رشته ژنتیک در کانادا و دانشگاه های معتبر این کشور، فرصت های بسیاری با درآمد مناسب برای فارغ التحصیلان این رشته وجود دارد.

کانادا دارای دانشگاه های معتبر و برتر در این رشته در سطح جهانی می باشد. اعتبار مدارک دانشگاه های کانادا در همه ی کشورها قابل قبول است.

کانادا اهمیت زیادی به این رشته و گرایش داشته و تسهیلات فراوانی را برای آن فراهم کرده است، به همین دلیل هرساله دانشجویان و متخصصان زیادی به این کشور سفر می کنند.

دانشجویان رشته ژنتیک کانادا اگر بعد از تحصیل به کشور خود بازگردند به دلیل اعتبار جهانی دانشگاه های کانادا، به راحتی استخدام می شوند.

افرادی که اقامت دائم دریافت کرده اند می توانند پس از 3 سال اقامت، برای شهروندی کانادا اقدام کنند.

شرایط تحصیل در رشته ژنتیک در کانادا

شرایط تحصیل در رشته ژنتیک در کانادا را باید در سایت خود دانشگاه ها بررسی کنید. شرایط تحصیل برای هر دانشگاه و هر مقطع تحصیلی متفاوت می باشد. اما برخی از شرایط کلی برای تحصیل ژنتیک در دانشگاه های کانادا شامل موارد زیر می شود.

برای تحصیل در رشته ژنتیک در کانادا با توجه به مقطع تحصیلی، باید دیپلم دبیرستان یا معادل آن،  حداقل معدل B، نمره ی GRE یا GPA مورد نیاز و نمره ی بالا در دروس ریاضی، زیست شناسی و فیزیک و شیمی داشته باشید.

مدرک زبان انگلیسی یا فرانسه مورد نیاز دانشگاه، نمره ی تافل یا آیلتس مورد نیاز برای اثبات مهارت زبانی ضروری می باشد.

برای تحصیل در رشته ژنتیک در کانادا، باید ویزای تحصیلی کانادا را دریافت کنید.

با توجه به هدف از تحصیل رشته ژنتیک و بودجه ی مورد نظر خود، دانشگاه را انتخاب کنید. شهریه ی دانشگاه های مختلف کانادا متفاوت می باشد. هزینه ی تحصیل مقطع کارشناسی حدود 20 تا 50 هزار دلار کانادا، کارشناسی ارشد و دکترا از 9 تا 20 هزار دلار می باشد. برای اطلاعات دقیق تر حتما به سایت دانشگاه مورد نظر مراجعه کنید.

کار به عنوان متخصص ژنتیک در کانادا

کار به عنوان متخصص ژنتیک در کانادا

بهترین دانشگاه های رشته ژنتیک در کانادا

معتبرترین دانشگاه ها برای تحصیل در رشته ژنتیک در کانادا با رتبه جهانی رشته در USNEWS و بر اساس QS در زیر آمده است.

دانشگاه تورنتو با رتبه 12 در USNEWS و رتبه 16 در QS.

دانشگاه مک گیل با رتبه 32 در USNEWS و رتبه 39 در QS.

دانشگاه بریتیش کلمبیا با رتبه 62 در USNEWS و رتبه 31 در QS.

دانشگاه مونترال  با رتبه 147 در USNEWS و رتبه 108 در QS.

دانشگاه مک مستر با رتبه 205  در USNEWS و رتبه 151-200 در QS.

این رنکینگ ها و رتبه ها و همچنین شهریه های هر کدام از این دانشگاه ها متفاوت می باشد و ممکن است سالانه تغییر کند.

آزمون های مورد نیاز رشته ژنتیک در کانادا

برای تحصیل در رشته ژنتیک در کانادا و برای کار به عنوان یک متخصص ژنتیک و دریافت ویزای کاری، آزمون و دوره ی خاصی نیاز نمی باشد. فقط نیاز است که مدارک شما مورد تایید سازمان ACESC باشد. این سازمان در استان های بریتیش کلمبیا، انتاریو، کبک و آلبرتا در بخش های خصوصی و دولتی فعالیت می کند.

کار به عنوان متخصص ژنتیک در کانادا

کار به عنوان متخصص ژنتیک در کانادا

آینده ی شغلی و بازار کار ژنتیک در کانادا

از مزایای رشته ژنتیک در کانادا این است که این رشته به دلیل گرایش های متعددی که دارد، حوزه های کاری زیادی نیز برای آن وجود دارد. کسانی که در این رشته تحصیل کرده اند، می توانند پس از فارغ التحصیلی به عنوان کارشناس و متخصص ژنتیک در آزمایشگاه های ژنتیک، موسسات پژوهشی، مراکز درمانی و بهداشتی مختلف فعالیت کنند. بنابراین این رشته آینده ی شغلی خوبی دارد. در کانادا به دلیل تحقیقات گسترده ی ژنتیک و وراثت، این رشته بازار کار خیلی خوبی دارد و متخصصان آن تحت عناوین مختلف مشغول به کار می شوند.

به دلیل اینکه کانادا با کمبود متخصص ژنتیک روبروست، در شهرها و استان های مختلف این کشور، تقاضای زیادی برای متخصصین ژنتیک وجود دارد. کار به عنوان متخصص ژنتیک در کانادا دارای کیفیت شغلی و درآمد خوبی می باشد.

مهاجرت کاری و اقامت متخصصین ژنتیک در کانادا

برای مهاجرت با رشته ژنتیک در کانادا روش های مختلفی وجود دارد. اکسپرس انتری و برنامه های نامزد استانی، دو روش مهاجرتی برای مهاجرت متخصصین ژنتیک به کانادا می باشند. در روش اکسپرس انتری که یک روش ورود سریع می باشد، افراد پس از پذیرش و اخذ اقامت به سرعت مشغول به کار می شوند. این روش بر اساس برخی رتبه بندی ها می باشد. افراد بر اساس رتبه بندی و کسب امتیاز موفق به مهاجرت به کانادا می شوند. در روش دوم شما باید یک پیشنهاد شغلی خوب و دعوتنامه از طرف یک کارفرما دریافت کنید. این روش بر اساس نیازهای شغلی استان های مختلف متفاوت می باشد. اقامت متخصصین ژنتیک در کانادا نیازمند دانش زبانی کافی، مدرک مرتبط، تاییدیه مدرک تحصیلی و سابقه کار می باشد.

دانشجویان با داشتن اقامت تحصیلی، می توانند به مدت 20 ساعت در هفته نیز کار کنند. دانشجویان پس از فارغ التحصیلی می توانند به مدت 3 سال بدون دریافت پیشنهاد شغلی کار کنند. پس از فارغ التحصیلی یک فرصت 90 روزه به دانشجویان داده می شود تا اقدامات لازم برای دریافت مجوز شغلی را انجام دهند. اگر دانشجویان بتوانند از یک کارفرما یک پیشنهاد شغلی دریافت کنند، می توانند ویزای تحصیلی خود را به ویزای کاری تغییر داده و پس از گذشت 5 سال از اقامت، اقامت دائم کانادا را دریافت کنند.

درآمد متخصصین ژنتیک در کانادا

درآمد متخصصین ژنتیک در کانادا

درآمد متخصص ژنتیک در کانادا

درآمد متخصص ژنتیک در کانادا درآمد ثابت و مشخصی نمی باشد. متخصص ژنتیک فردی است که دوره ی پزشکی عمومی را گذرانده و در واقع پزشکی است که تخصص او در حوزه ی بیماری های ژنتیکی و وراثتی می باشد. پس متخصصین این رشته باید از درآمد خوبی برخوردار باشند. درآمد ثابتی را نمی توان برای این متخصصین در نظر گرفت. به دلیل اینکه درآمدها با توجه به نوع تخصص، سابقه کاری و شهری که فرد در آن مشغول به کار است، متفاوت می باشد. سابقه و تجربه ی کاری تاثیر زیادی در میزان درآمد دریافتی دارد. متخصصین که سابقه ی کاری 2 تا 5 سال را دارند، حدود 156000 دلار کانادا درآمد سالیانه دارند ومی توان درآمد متخصصین ژنتیکی که بالای 5 سال سابقه ی کاری دارند را از 209000 تا 289000 دلار کانادا در سال تخمین زد. این درآمدها حدودی می باشند و سالانه تغییر می کنند.

برای مهاجرت با رشته ژنتیک در کانادا، شرایط و درآمدها در گرایش های مختلف را بررسی کنید.

جهت دریافت اطلاعات بیشتر با کارشناسان اوج آرام تماس حاصل فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید