کشور فرانسه کجاست؟

کشور فرانسه در اروپای غربی واقع است. این کشور یکی از پرجمعیت ترین کشورهای قاره اروپا است. پایتخت کشور فرانسه شهر پاریس است. پاریس بزرگ‌ترین شهر کشور فرانسه است و مرکز اصلی تجارت و فرهنگ فرانسه محسوب می‌شود.

توضیحاتی درباره خیابان شانزلیزه

خیابان شانزلیزه به معنای راه الیزه است. این خیابان یکی از معروف ترین و زیباترین خیابان‌های جهان است. این خیابان یکی از آثار تاریخی کشور فرانسه است. هر ساله تعداد زیادی از افراد از سراسر جهان برای دیدن این خیابان به کشور فرانسه می‌روند.

این خیابان در شهر پاریس کشور فرانسه است و در شمال رود سن واقع شده است.. طول این خیابان 1910 متر و عرض آن 70 متر است که به دو نیمه شرقی و غربی تقسیم می‌شود. این خیابان میدان کنکورد را به میدان شارل دوگل و دروازه پیروزی پاریس متصل می‌کند.

قسمت پایین خیابان شانزلیزه نزدیک میدان کنکورد است. در این قسمت ساختمان‌های مجلل بسیاری ساخته شده اند. این ساختمان ها عبارتند از : قصر اکتشافات یا پاله دولا دکوورت، موزه هنری پتی پاله، کاخ بزرگ یا گراند پاله.  قسمت بالایی این خیابان از میدان شارل دوگل آغاز می‌شود. نام دیگر میدان شارل دوگل، میدان اتوال است. ضمنا طاق پیروزی پاریس هم در این قسمت واقع شده است. لازم به ذکر است که موزه لوور، کلیسای نوتردام و برج ایفل فاصله چندانی تا این خیابان ندارند.

خوب است بدانید که در خیابان شانزلیزه مراکز خرید و مغازه های معروفی ساخته شده اند. ضمنا در این خیابان رستوران‌ها و سینماهای بزرگی هم ساخته شده است. شما می‌توانید در این خیابان پیاده روی کنید. از مغازه ها و مراکز خرید بهترین و زیباترین چیزها را خریداری کنید. در رستوران این خیابان هم با کیفیت ترین و خوشمزه ترین غذاها را میل کنید و به سینما هم بروید. بیشترین سینماهای پاریس در این خیابان هستند.

شانلیزه فرانسه

شانزلیزه پاریس

 

ذکر این نکته ضروری است که در رستوران‌های خیابان شانزلیزه انواع غذاها سرو می‌شود. رستوران‌های معروف این خیابان عبارتند از: رستوران میشلن، لدوین، لوران، کپنهاگ و فلورا دانیکا. رستوران لوران یکی از بهترین رستوران‌های شهر پاریس است. به طور مثال می‌توانید در رستوران کپنهاگ غذای دانمارکی بخورید. شما می‌توانید در رستوران فلورا دانیکا غذای اسکاندیناویایی بخورید. اگر طعم پیتزاهای ایتالیایی را دوست دارید می‌توانید به پیتزا فروشی ایتالیایی پینو بروید و پیتزا ایتالیایی بخورید. همچنین می‌توانید در رستوران کوییک (QUICK)  غذای بلژیکی بخورید. ضمنا در فست فودهای زنجیره ای هم می‌توانید مک دونالد خوشمزه و تازه بخورید.

خوب است بدانید که جواهر فروشی تیفانی در خیابان شانزلیزه زیباترین جواهرات ساخت شده را به مشتریان می‌فروشد. همچنین بیشتر برندهای معروف از قبیل لویی ویتون، دیور، اگو باس، شنل، کنزو، رالف رولن، هرمس، گوچی، آدیداس و نایکی در این خیابان شعبه دارند.

شما می‌توانید با مترو پاریس به خیابان شانزلیزه بروید. این خیابان چهار ایستگاه مترو دارد. اگر می‌خواهید از طاق پیروزی دیدن کنید در ایستگاه شارل دوگل یا اتوال از مترو پیاده شوید. اگر می‌خواهید از میدان کنکورد دیدن کنید بهتر است در ایستگاه کنکورد از مترو پیاده شوید. ایستگاه های شانزلیزه و جرج پنجم هم در وسط این مسیر هستند.

خیابان شانلیزه

کاخ شانزلیزه

 

دیدگاهتان را بنویسید